Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Sumsar skrev:Efter at have læst nogle indlæg og et par artikler virker det til at der generelt er konsensus for at de bedste tidspunkter at indtage proteinpulver på er lige før og efter træning (pga. window of opportunity). Men referer dette vindue til et lokalt respons i de givne musklegrupper, som lukkes ned med tiden fra en given øvelse sluttes (altså har hver muskelgruppe deres "vindue"?), eller er det et større hormonelt respons, hvorved vinduet holdes helt åbent indtil træningen stopper (eller dvs. indtil 30 min efter træning)?
Grunden til at jeg spørger er fordi jeg typisk træner 3 timer ad gangen (5-6/uge) og indtager pt. proteinpulveret lige efter træning og så kom jeg til at tænke på om man lukker vinduet for de muskelgrupper man lægger ud med.

Glemte at sige, at jeg heller ikke styrketræner mere end 90-120 min (starter ofte ud med 60-120 min kalorieforbrænding). Kalorieforbrændingen er kun aktuelt mens jeg cutter. Jeg styrketræner pt. som led i en træningsopstart, idet jeg nu her medio marts skifter fokus over mod decideret styrketræningen/bodybuilding. Kan godt forstå din reaktion 

Har forresten lige et tillægsspørgsmål...er det normalt at gå fra 10 til 18 kg i Dumbbel Curl (3-5 sets á 15 reps) på 2 mdr?

Sumsar skrev:Har lige lavet profilen idag, men jo der kommer en logbog :D

winsilver skrev:Sumsar skrev:Efter at have læst nogle indlæg og et par artikler virker det til at der generelt er konsensus for at de bedste tidspunkter at indtage proteinpulver på er lige før og efter træning (pga. window of opportunity). Men referer dette vindue til et lokalt respons i de givne musklegrupper, som lukkes ned med tiden fra en given øvelse sluttes (altså har hver muskelgruppe deres "vindue"?), eller er det et større hormonelt respons, hvorved vinduet holdes helt åbent indtil træningen stopper (eller dvs. indtil 30 min efter træning)?
Grunden til at jeg spørger er fordi jeg typisk træner 3 timer ad gangen (5-6/uge) og indtager pt. proteinpulveret lige efter træning og så kom jeg til at tænke på om man lukker vinduet for de muskelgrupper man lægger ud med.
3 timer det er fandme for megetMener stærkt at et træningspas højst må ligge på 2 timer dog bedst med 1 time og 30min. Vil sende et link hvis jeg kan finde det igen. Du skal have meget mere intensitet på træningen. Mener nemlig at efter 2 timer begynder man og "nedbryde sig selv".

Sumsar skrev: Men er nu stadig meget interesseret i at høre mere mht. til om window of opp. er et lokalt respons eller et større hormonelt respons?!

Sumsar skrev:Mange tak for de gode indlæg! Endeligt et seriøst site! Jeg tror min strategi vil være at indtage lidt protein-blanding inden/under træning (og acceptere en lidt oppustet mave under træningen) - om alle omstændigheder har det næppe nogen negativ effekt - og endeligt slutte af med en god shake lige efter træningen. Plejer bare at gumle en banan sammen med det...mener at jeg engang har læst, at der er lavet forsøg der viser, at kombinationen af protein + carbohydrat øger muskelvæksten væsentligt mere end protein alene (tror forsøget drejede som om biceps med 50% mere vækst for blandingen kontra protein alene)...men det er vel også derfor i ofte blander maltodextrin i shaken! Det lyder også meget fornuftigt mht. at holde træningen på 1.5 time!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster