Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Psyls skrev:Vil umiddelbart skyde på at du har overbelasted dine knæ og albuer. Prøv eventuelt at holde en lille pause, og se om det hjælper.
Har selv fået konstateret et overbelasted knæ af min læge, og er endt med stadig ikke at turde træne ben, i snart et år. Skulle bare ha holdt pause med det samme, heheHeld og lykke med det

HBS skrev:du er nød til at præcisere fuldstændig hvor smerterne sidder henne??
hvor på knæet og på knæet? på overfladen, eller i dybden?

Maskinen skrev:Gå til fagligt kompetente mennesker og søg hjælp(læs: en læge) i sted for at søge et nemt svar af en eller anden random gut på internettet.

HBS skrev:prøv at søg på lateral epicondylit - tennis albue. Måske du kan blive klogere om det føles som dit problem...

HBS skrev:naah, ikke umiddelbart... forklaringen gør det ikke lettere

HBS skrev:haha, sorry.. Havde læst det som højre arm, men nu kan jeg godt se du øverst skriver venstre arm, og så på højre side...
Det svært når man ikke kan se personen og ikke får læst tingene ordentligt! Men ærligt talt, så opsøg en fys. Din læge vil sikkert give dig pause og thats it. Rent symptom behandlende
Din fys vil udrede og behandle. Du bliver helbredt, og i finder ud af grunden til, hvorfor skaden opstod. Så risikerer du ikke at det sker igen.

BodyHack skrev:Var til lægen i dag, med præcis det samme du beskriver mht. din albue. Som du selv nævner, kan det ligne en golfalbue, men der er ømheden ved underarmen og ikke i bunden af triceps.
Det eneste jeg fik ud af at gå til lægen, var at jeg skulle holde den i ro og lave nogle latterlige øvelser for en golfalbue, hvilket det alligevel ikke er...
Ubrugelig læge, alt det vidste jeg for 3 uger siden med lidt søgning på nettet.![]()
Nu vil jeg fortsætte med at holde den i ro og samtidig æde 1200 mg ipren, ville være nemmere og billigere hvis lægen gav mig en recept på ibuprofen..
Har også problemer med venstre knæ og kan mærke det er patellar senen der driller lidt, så tror bare det er lidt af en overbelastning, ellers god bedring, det stinker at være skadet

BodyHack skrev:Alt tyder på en normal overbelastning, så en pause kan sikkert gøre det. Men jeg er bare ikke villig til at gå et par måneder uden træning.
Hvis albuen skal have 100% ro, kan jeg ikke rigtigt komme i tanke om nogle øvelser til overkroppen, og selv underkroppen får problemer, da man tit skal holde godt fast om stangen.
Så derfor vælger jeg at spise ipren, på en medium/høj dosis, så det hele burde gå noget hurtigere. Udover det vil jeg selvfølgelig holde den i så godt i ro 'som jeg kan', og prøve lidt øvelser, selvom jeg ikke er optimistisk
EDIT: Hvor længe har du kørt det program? Utroligt mange folk får overbelastningsskader når de pludselig begynder på noget som 10x10. Prøv at se mange af trådene her på bb.dk hvor folk klager over ondt i underarmene efter Større arme programmet

HBS skrev:i bedste fald ja, så er naturen den bedste heler og pause kan kurere mange ting.
Men......
Årsagen til problemet kender du stadig ikke.. Det kan fyssen nok hjælpe med at finde frem til så du ikke står om 1 år, i selv samme situation

JannikB skrev:Tak for jeres svar.
Jeg vil få en tid hos lægen mandag for at høre, hvad han siger. Hvis det er nødvendigt, kontakter jeg en fys.
Jeg vil holde en pause til mandag d. 17. Der vil jeg prøve det lidt af.

Ole G Larsen skrev:JannikB skrev:Tak for jeres svar.
Jeg vil få en tid hos lægen mandag for at høre, hvad han siger. Hvis det er nødvendigt, kontakter jeg en fys.
Jeg vil holde en pause til mandag d. 17. Der vil jeg prøve det lidt af.
Prøv også, hvis du ikke allerede gør dette, at indtage en del fiskeoliekapsler, det hjælper godt på leddene. De fås for 20 kr. i Netto og faktisk også i alle andre butikker

HBS skrev:Ole G Larsen: Det er vist en skrøne
I min lærebog står der: "Mange stoffer er kommet frem og sælges som behandling af sportsskader, men der er ingen solid dokumentation for, at de virker. Fiskeolier (N-3 olie) har bevislig effekt i forebyggelse og behandling af ægte gigt (leddegigt), men der er ingen dokumentation af deres virkning på sportsskader"

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster