Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 847
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 846

Følg bodybuilding.dk på

Knæ og albue

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Jeg har i det sidste stykke tid haft ondt i mine knæ og albuer, specielt venstre albue.
Jeg har kunnet mærket det i mine knæ under squat men ikke under dødløft.

Jeg er begyndt at få meget ondt i min venstre albue. Alene et par armbøjninger gør rigtig ondt.
Jeg mærker det under al presse træning. Specielt under millitaty.

Begge ting er kommet over længere tid og ikke pludseligt under et sæt.
Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre for, at det går væk.

Venligst hjælp mig.

Mit program:
BP 10x10
MP 10x10
DB CG PG 10x10

SQ 10x10
BOR 10x10
Curls 7x10

DL 10x10
BOR 6x10
Curls 7x10

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Vil umiddelbart skyde på at du har overbelasted dine knæ og albuer. Prøv eventuelt at holde en lille pause, og se om det hjælper.

Har selv fået konstateret et overbelasted knæ af min læge, og er endt med stadig ikke at turde træne ben, i snart et år. Skulle bare ha holdt pause med det samme, hehe :) Held og lykke med det

Geografisk sted: 2800

Logbog: Ingen logbog

Psyls skrev:Vil umiddelbart skyde på at du har overbelasted dine knæ og albuer. Prøv eventuelt at holde en lille pause, og se om det hjælper.

Har selv fået konstateret et overbelasted knæ af min læge, og er endt med stadig ikke at turde træne ben, i snart et år. Skulle bare ha holdt pause med det samme, hehe :) Held og lykke med det

Jeg tror også, at det er det, men det har jeg bare prøvet.
Her i julen har jeg holdt pauser på en 3-4 dage et par gange. Først i december havde jeg også en hel uges fri.

Mener du en længere pause?

bump

du er nød til at præcisere fuldstændig hvor smerterne sidder henne??

hvor på knæet og på knæet? på overfladen, eller i dybden?

Geografisk sted: Nordjylland

Galleri: Vis galleri (13)

Gå til fagligt kompetente mennesker og søg hjælp(læs: en læge) i sted for at søge et nemt svar af en eller anden random gut på internettet.

Reputation point: 15

HBS skrev:du er nød til at præcisere fuldstændig hvor smerterne sidder henne??

hvor på knæet og på knæet? på overfladen, eller i dybden?

Øhh...

Hvis jeg rækker armen frem med håndfladen oppe, er det højre side af albuen. Faktisk er det næsten under triceps lige inden, at den rammer albuen.

Knæet. Der føles det som om, at min quad går ned og knæet og trykker.

Jeg håber, at det er forståeligt.

Maskinen skrev:Gå til fagligt kompetente mennesker og søg hjælp(læs: en læge) i sted for at søge et nemt svar af en eller anden random gut på internettet.

Selvfølgelig. Det kan jeg også blive nødt til.
Det er bare meget rart at høre, hvad andre, som måske har haft samme problem, gjorde, eller hvordan de havde det.

prøv at søg på lateral epicondylit - tennis albue. Måske du kan blive klogere om det føles som dit problem...

HBS skrev:prøv at søg på lateral epicondylit - tennis albue. Måske du kan blive klogere om det føles som dit problem...

Tak.
Har du nogen idé om det med mit knæ?

naah, ikke umiddelbart... forklaringen gør det ikke lettere

HBS skrev:naah, ikke umiddelbart... forklaringen gør det ikke lettere

Det føles som om, at min quad går ned og knæet og låser knæet.
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal beskrive det bedre.

Jeg tror ikke, at det er en tennis albue, da det er på den anden side af albuen, som gør ondt.
Golfalbue tror jeg heller ikke, at det er. Det er på den rigtige side af albuen, men den anden side af armen.

haha, sorry.. Havde læst det som højre arm, men nu kan jeg godt se du øverst skriver venstre arm, og så på højre side...

Det svært når man ikke kan se personen og ikke får læst tingene ordentligt! Men ærligt talt, så opsøg en fys. Din læge vil sikkert give dig pause og thats it. Rent symptom behandlende

Din fys vil udrede og behandle. Du bliver helbredt, og i finder ud af grunden til, hvorfor skaden opstod. Så risikerer du ikke at det sker igen.

HBS skrev:haha, sorry.. Havde læst det som højre arm, men nu kan jeg godt se du øverst skriver venstre arm, og så på højre side...

Det svært når man ikke kan se personen og ikke får læst tingene ordentligt! Men ærligt talt, så opsøg en fys. Din læge vil sikkert give dig pause og thats it. Rent symptom behandlende

Din fys vil udrede og behandle. Du bliver helbredt, og i finder ud af grunden til, hvorfor skaden opstod. Så risikerer du ikke at det sker igen.

Tak.
Jeg vil få en tid hos lægen mandag, også vil jeg høre, hvad han siger.
Hvis der ikke er fremgang stadig, bliver jeg nødt til at kontakte en fys.

Var til lægen i dag, med præcis det samme du beskriver mht. din albue. Som du selv nævner, kan det ligne en golfalbue, men der er ømheden ved underarmen og ikke i bunden af triceps.
Det eneste jeg fik ud af at gå til lægen, var at jeg skulle holde den i ro og lave nogle latterlige øvelser for en golfalbue, hvilket det alligevel ikke er...

Ubrugelig læge, alt det vidste jeg for 3 uger siden med lidt søgning på nettet. #-o

Nu vil jeg fortsætte med at holde den i ro og samtidig æde 1200 mg ipren, ville være nemmere og billigere hvis lægen gav mig en recept på ibuprofen.. :-k

Har også problemer med venstre knæ og kan mærke det er patellar senen der driller lidt, så tror bare det er lidt af en overbelastning, ellers god bedring, det stinker at være skadet :(
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

BodyHack skrev:Var til lægen i dag, med præcis det samme du beskriver mht. din albue. Som du selv nævner, kan det ligne en golfalbue, men der er ømheden ved underarmen og ikke i bunden af triceps.
Det eneste jeg fik ud af at gå til lægen, var at jeg skulle holde den i ro og lave nogle latterlige øvelser for en golfalbue, hvilket det alligevel ikke er...

Ubrugelig læge, alt det vidste jeg for 3 uger siden med lidt søgning på nettet. #-o

Nu vil jeg fortsætte med at holde den i ro og samtidig æde 1200 mg ipren, ville være nemmere og billigere hvis lægen gav mig en recept på ibuprofen.. :-k

Har også problemer med venstre knæ og kan mærke det er patellar senen der driller lidt, så tror bare det er lidt af en overbelastning, ellers god bedring, det stinker at være skadet :(

Hvad tror du hjælper på albuen og knæet?
Vil det bare være nok med en pause?

God bedre til dig også!

i bedste fald ja, så er naturen den bedste heler og pause kan kurere mange ting.

Men......

Årsagen til problemet kender du stadig ikke.. Det kan fyssen nok hjælpe med at finde frem til så du ikke står om 1 år, i selv samme situation

Alt tyder på en normal overbelastning, så en pause kan sikkert gøre det. Men jeg er bare ikke villig til at gå et par måneder uden træning.
Hvis albuen skal have 100% ro, kan jeg ikke rigtigt komme i tanke om nogle øvelser til overkroppen, og selv underkroppen får problemer, da man tit skal holde godt fast om stangen.

Så derfor vælger jeg at spise ipren, på en medium/høj dosis, så det hele burde gå noget hurtigere. Udover det vil jeg selvfølgelig holde den i så godt i ro 'som jeg kan', og prøve lidt øvelser, selvom jeg ikke er optimistisk :)

EDIT: Hvor længe har du kørt det program? Utroligt mange folk får overbelastningsskader når de pludselig begynder på noget som 10x10. Prøv at se mange af trådene her på bb.dk hvor folk klager over ondt i underarmene efter Større arme programmet :-k
Brugeravatar

BodyHack skrev:Alt tyder på en normal overbelastning, så en pause kan sikkert gøre det. Men jeg er bare ikke villig til at gå et par måneder uden træning.
Hvis albuen skal have 100% ro, kan jeg ikke rigtigt komme i tanke om nogle øvelser til overkroppen, og selv underkroppen får problemer, da man tit skal holde godt fast om stangen.

Så derfor vælger jeg at spise ipren, på en medium/høj dosis, så det hele burde gå noget hurtigere. Udover det vil jeg selvfølgelig holde den i så godt i ro 'som jeg kan', og prøve lidt øvelser, selvom jeg ikke er optimistisk :)

EDIT: Hvor længe har du kørt det program? Utroligt mange folk får overbelastningsskader når de pludselig begynder på noget som 10x10. Prøv at se mange af trådene her på bb.dk hvor folk klager over ondt i underarmene efter Større arme programmet :-k

Jeg har kørt det i nogle måneder. Og før det noget meget lignende.
Hvis det er en overbelastning, er det så virkelig nødvendig med måneders pause?

HBS skrev:i bedste fald ja, så er naturen den bedste heler og pause kan kurere mange ting.

Men......

Årsagen til problemet kender du stadig ikke.. Det kan fyssen nok hjælpe med at finde frem til så du ikke står om 1 år, i selv samme situation

Det har du ret i.

Jeg har oplevet noget lignende for lidt tid tilbage. Det skyldes ganske enkelt, at du overbelaster dine led. Hold en pause og prøv at spise nogle fiskeoliekapsler indtil smerterne er over, derefter start igen. Jeg vil ikke anbefale dig at tage smertestillende, når det er en overbelastning, da du derved blot vil risikere at overbelaste leddene mere. Brug kun leddene til smertefrembrud, hold da igen.

Geografisk sted: Odense C

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00

Kostplan: Ingen kostplan

De fleste folk jeg kender der har haft overbelastninger, har det i hvert fald taget mere en 1 måned. Men ligesom mange andre skader, er det jo forskelligt hvor slemt det er.

Du skal tænke på, at selv efter du ikke kan mærke noget mere, skal du gå stille og roligt i gang med træningen, med mindre du vil få endnu en overbelastning. Så det kan desværre tage sin tid :(
Brugeravatar

Som BodyHack skriver kan det tage lang tid at komme over overbelastninger, men du kan være heldig, at det kun varer en uges tid, hvis du bare forholder det helt i ro. Og som BodyHack også siger, så start stille og roligt op igen og lad være med at køre alt for tungt til at starte med. Derudover bør du måske kigge lidt på din teknik, da dette kan være grunden til, at du stresser dine led meget (no offence).

Styrkeliste

Tak for jeres svar.
Jeg vil få en tid hos lægen mandag for at høre, hvad han siger. Hvis det er nødvendigt, kontakter jeg en fys.
Jeg vil holde en pause til mandag d. 17. Der vil jeg prøve det lidt af.

JannikB skrev:Tak for jeres svar.
Jeg vil få en tid hos lægen mandag for at høre, hvad han siger. Hvis det er nødvendigt, kontakter jeg en fys.

Prøv også, hvis du ikke allerede gør dette, at indtage en del fiskeoliekapsler, det hjælper godt på leddene. De fås for 20 kr. i Netto og faktisk også i alle andre butikker :)

Styrkeliste

Ole G Larsen: Det er vist en skrøne

I min lærebog står der: "Mange stoffer er kommet frem og sælges som behandling af sportsskader, men der er ingen solid dokumentation for, at de virker. Fiskeolier (N-3 olie) har bevislig effekt i forebyggelse og behandling af ægte gigt (leddegigt), men der er ingen dokumentation af deres virkning på sportsskader"

Ole G Larsen skrev:
JannikB skrev:Tak for jeres svar.

Prøv også, hvis du ikke allerede gør dette, at indtage en del fiskeoliekapsler, det hjælper godt på leddene. De fås for 20 kr. i Netto og faktisk også i alle andre butikker :)

Jeg tager allerede fiskeolie :)
Men tak!

HBS skrev:Ole G Larsen: Det er vist en skrøne

I min lærebog står der: "Mange stoffer er kommet frem og sælges som behandling af sportsskader, men der er ingen solid dokumentation for, at de virker. Fiskeolier (N-3 olie) har bevislig effekt i forebyggelse og behandling af ægte gigt (leddegigt), men der er ingen dokumentation af deres virkning på sportsskader"

Det har du muligvis ret i, vil ikke hårdnakket påstå, at de virker.. Men whatever, måske giver det lidt placebo effekt, det er jo også værd at tage med ;)

Styrkeliste

Tilbage til Skader

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster