Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1373
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1370

Følg bodybuilding.dk på

Fødevarestyrelsen advarer mod Huperzin A

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyhede ... rzin_A.htm

Advarsel mod kosttilskud med Huperzin A
Fødevarestyrelsen advarer mod at købe kosttilskuddene SuperPump 250, Vault Citrus Punch og MET-RX Thermal Infusion, der på en række hjemmesider markedsføres som præstations- og muskelfremmende midler og som slankemidler.

Farligt stof
De nævnte kosttilskud indeholder stoffet Huperzin A, som selv i små doser påvirker centralnervesystemet og kan give akutte muskelrystelser og inkontinens, ligesom det kan få øjnene til at løbe i vand.
Stoffet findes i planter som Huperzia serrata og Huperzia selago L, der også går under navne som toothed clubmoss, toge-shiba, fir clubmoss eller northern fir-moss.

Udenlandske hjemmesider
Markedsføringen af SuperPump 250, Vault Citrus Punch og MET-RX Thermal Infusion er rettet mod danske forbrugere, men sker fra udenlandske hjemmesider. Fødevarestyrelsen vil orientere de pågældende landes myndigheder om markedsføringen.

Råd til forbrugerne
Hvis du har købt kosttilskud, som indeholder stoffet Huperzin A, bør du smide dem ud eller hvis muligt sende dem tilbage til den virksomhed, hvor du har købt dem.
Fødevarestyrelsen råder generelt forbrugerne til at søge grundige oplysninger om kosttilskud, hvis de forhandles på internettet og ikke sælges i almindelige butikker.
Hvis man vil sikre sig, at et kosttilskud er omfattet af myndighedernes stikprøvekontrol, kan man på hjemmesiden altomkost.dk tjekke, hvilke kosttilskud, der er anmeldt til markedsføring i Danmark.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Ah, great... - jeg har lige ædt en hel spand SuperPump, i løbet af den seneste tid. Den med kramperne kan jeg skrive under på - fik faktisk nogle mindre kramper indimellem, i biceps og lats især. Dog ikke mere end det gik over igen.

Inkontinens har jeg dog ikke oplevet, men det burde være selvevident at koffeinpræperater er vandrivende.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

A Menace To Chicken skrev:Ah, great... - jeg har lige ædt en hel spand SuperPump, i løbet af den seneste tid. Den med kramperne kan jeg skrive under på - fik faktisk nogle mindre kramper indimellem, i biceps og lats især. Dog ikke mere end det gik over igen.

Inkontinens har jeg dog ikke oplevet, men det burde være selvevident at koffeinpræperater er vandrivende.

Serious? Shit :? Altså en ting er jo hvad der står på f.eks. Fødevarestyrelsen, men noget andet er om folk faktisk oplever det...

Koffein er kun videre diuretisk ved initialt brug. Når først man er adapteret falder den diuretiske effekt.. :)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
A Menace To Chicken skrev:Ah, great... - jeg har lige ædt en hel spand SuperPump, i løbet af den seneste tid. Den med kramperne kan jeg skrive under på - fik faktisk nogle mindre kramper indimellem, i biceps og lats især. Dog ikke mere end det gik over igen.

Serious? Shit :? Altså en ting er jo hvad der står på f.eks. Fødevarestyrelsen, men noget andet er om folk faktisk oplever det...

Koffein er kun videre diuretisk ved initialt brug. Når først man er adapteret falder den diuretiske effekt.. :)

Jeg har altid skulle pisse som en hest når jeg drak kaffe, Red Bull, caffeine shots o.lign. Men jeg har dog aldrig oplevet at pisse ufrivilligt. :mrgreen:

.. derudover syntes jeg SuperPump virkede formidabelt, som pre-W-supp. God energi og overskud samt mentalt fokus, og et mærkbart pump. Jeg ville sagtens kunne finde på at køre det igen, kramper be damned.

Men hold kæft, det smager af rådden røv og daggammel ostevalle!
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:Men hold kæft, det smager af rådden røv og daggammel ostevalle!

Jeg har hørt at de tilsætter det for bedre konsistens :mrgreen:
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
A Menace To Chicken skrev:Men hold kæft, det smager af rådden røv og daggammel ostevalle!

Jeg har hørt at de tilsætter det for bedre konsistens :mrgreen:

Aaaargh.. *ørhl*
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster