Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1192
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1190

Følg bodybuilding.dk på

Fibersprængning i lysken

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Nu var jeg så uheldig, at jeg gik hen og fik en fibersprængning / lille rift i/ved lysken for 2 uger siden.
Det er så småt ved at falde til ro igen, og kan gå og sidde uden det gør så ondt, som det gjorde i starten - hvor jeg måtte sidde skrå på en stol, hvis jeg overhovedet ville sidde.

Men mit spørgsmål er, hvornår ville I starte træningen igen? Jeg overvejer at starte på mandag, efter jeg har været ved min fys og fået en snak med ham.
Men ville høre om hvor lang tid I vil tro det vil tage at blive klar til træning?

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

MO skrev:Nu var jeg så uheldig, at jeg gik hen og fik en fibersprængning / lille rift i/ved lysken for 2 uger siden.
Det er så småt ved at falde til ro igen, og kan gå og sidde uden det gør så ondt, som det gjorde i starten - hvor jeg måtte sidde skrå på en stol, hvis jeg overhovedet ville sidde.

Men mit spørgsmål er, hvornår ville I starte træningen igen? Jeg overvejer at starte på mandag, efter jeg har været ved min fys og fået en snak med ham.
Men ville høre om hvor lang tid I vil tro det vil tage at blive klar til træning?

Det er svært at sige.

De første par dage efter skaden er sket, skal man ikke foretage sig andet end at hvile musklen.

Eventuelt kan man få noget gigtmedicin hos sin læge til at tage noget af den irritation, der opstår i musklen. Man skal ikke tage gigtmedicin i det første døgn, da det eventuelt kan få det til at bløde lidt igen. Man kan med fordel beholde forbinding på om dagen de første par dage. Først efter to til tre dage kan man begynde med eventuel massage af musklen.

Angående træning, nu kan jeg se det er 2 uger siden det er sket. Du kan prøve så småt at træne ige. Men
gør det ondt, er man gået for hurtigt frem. Det kan godt tage mange uger at komme over en fibersprængning, men hvis man går for hurtigt i gang, er der stor risiko for at skaden kommer igen og man skal til at starte helt forfra.
When you´re as great as I am, it´s hard to be humble - Muhammad Ali
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus N

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg siger mange tak for svaret.

Har trænet et par gange nu, og det går ligeså stille og roligt.

Men nu har jeg et andet problem. Har noget smerte i maven - føles nærmest oppustet. Har snakket med min fys om det, og han mener at det er noget fra lysken der irriterer, men han siger også at det kunne være lyskenbrok. Ved jeg burde til lægen med det, men er der nogen af jer der har erfaringer med fibersprængninger og ved om det kan lave den følelse i maven? :|

Reputation point: 10

Kostplan: Vis kostplan

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Skader

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster