Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1381
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1378

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





emil100j skrev:Har lagt mærke til at der er mange, bl.a. i serien "Suits" som vender deres ur omvendt på. Så at urskiven er ved indersiden af håndleddet.

Hvad er meningen med dette?


bump
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 7. feb 2014, 19:31
Geografisk sted: Randers
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 95.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



emil100j skrev:
emil100j skrev:Har lagt mærke til at der er mange, bl.a. i serien "Suits" som vender deres ur omvendt på. Så at urskiven er ved indersiden af håndleddet.

Hvad er meningen med dette?


bump


http://forums.watchuseek.com/f74/wearing-watch-inside-wrist-568639.html
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30. sep 2014, 08:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



emil100j skrev:
emil100j skrev:Har lagt mærke til at der er mange, bl.a. i serien "Suits" som vender deres ur omvendt på. Så at urskiven er ved indersiden af håndleddet.

Hvad er meningen med dette?


bump


I militæret gør man det, fordi det er mere praktisk. Når du ligger med dit gevær og sigter ud mod fjenden, er det meget nemt lige at flytte blikket ned på indersiden af håndleddet, i forhold til at skulle dreje hele håndleddet, samtidig med at du skal fjerne din hånd fra geværet.

Derudover er det fordi folk generelt er nogle fjolser.
Brugeravatar
 
Reputation point: 152
 
Indlæg: 2357
Tilmeldt: 4. mar 2011, 21:42
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



DonKahle skrev:
emil100j skrev:
emil100j skrev:Har lagt mærke til at der er mange, bl.a. i serien "Suits" som vender deres ur omvendt på. Så at urskiven er ved indersiden af håndleddet.

Hvad er meningen med dette?


bump


I militæret gør man det, fordi det er mere praktisk. Når du ligger med dit gevær og sigter ud mod fjenden, er det meget nemt lige at flytte blikket ned på indersiden af håndleddet, i forhold til at skulle dreje hele håndleddet, samtidig med at du skal fjerne din hånd fra geværet.

Derudover er det fordi folk generelt er nogle fjolser.


Moar extern rotation through the hole day!
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4721
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har lidt svært ved at finde tal for det anbefalede indtag af omega-3. Sandsynligvis, fordi der ikke er nogen egentlig officielle anbefalinger. Men for en person, der træner tungt 4-5 gange om ugen, hvad 'plejer' man så at anbefale? Og er der nogen der har hørt godt/skidt om det omega-3, de sælger på my protein ?
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 638
Tilmeldt: 19. aug 2012, 15:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er jeg den eneste der oplever pop-up reklamer på denne side for Bodylabs produkter, på trods af at jeg bruger AdBlock?
Og hvis man klikker på "luk" på disse pop-ups, bliver man smidt en side tilbage?

Det er noget jeg oplever for første gang idag, men det er utroligt træls hvis man læser flere tråde eller logs
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 169
Tilmeldt: 10. feb 2014, 13:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rubisco skrev:Er jeg den eneste der oplever pop-up reklamer på denne side for Bodylabs produkter, på trods af at jeg bruger AdBlock?
Og hvis man klikker på "luk" på disse pop-ups, bliver man smidt en side tilbage?

Det er noget jeg oplever for første gang idag, men det er utroligt træls hvis man læser flere tråde eller logs

Nej, jeg har samme oplevelse.
De vil ha' skulderklap, giv dem noget jantelov
Tag bøffen fra dem, giv dem noget Jaka Bov
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 13. maj 2014, 19:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvordan tolerere man menesker som er intolerante, kæp-høje, og anser deres personlige holdninger som værende vigtiger end alle former for forskning, videnskabelige undersøgelser, meta-analyser, etc?

Jeg spørge fordi jeg arbejder sammen med sådan nogle personer pt. Og jeg er ved at eksplodere hver gang de debattere deres pseudu-nonesenes-vrøvl..


Er der nogen herinde, som står, eller har stået, i samme situation?
Går man bare sin vej?

Undlader man at tale med vedkommende, eller giver dem et falsk: " ja det er rigtigt nok" og forbliver passiv?

Sidstenævnte er jeg for nyligt begyndt på, men jeg forestiller mig at det kommer mig til onde, i den lange bane (Jeg bliver disideret vred inden i).

Jeg har svært ved at holde min kæft når emnet falder på noget som jeg finder interessant, eller ved noget om.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar
 
Reputation point: 155
 
Indlæg: 864
Tilmeldt: 7. apr 2014, 22:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det kan ikke lade sig gøre. Du kan prøve jo prøve at vende det døve øre til så vidt det er muligt, det kan dog bide dig i røven senere.

Har lige været i et gruppeforløb - et semesterprojekt med 4 stks. semi psykopater a la "Har aldrig oplevet sand modstand i livet - fars pige/dreng - peger fingre af/bedømmer alle andre - føler sig bedre end alle andre" vamle typer. Jeg får det rent faktisk fysisk dårligt, når jeg tænker tilbage på tiden med dem.

Husker flere gange hvor jeg havde lyst til at rejse mig og gå fuldstændig amok og en del dage hvor det føles som om, at man endelig kunne trække vejret, når man forlod grupperummet.

Måske skal du undlade at være så passiv som jeg var, for jeg føler mig virkelig indebrændt herefter.
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mit råd er: Undlad at kom med din mening medmindre de decideret spørger dig direkte, og hvis de gør det så LET IT RIP med fuld smadder og sørg for at de føler sig verbalt voldtaget så de aldrig betvivler din dominans inden for det givne emne :D
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 304
Tilmeldt: 30. maj 2009, 17:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



[Opinion]
Det afhænger lidt af hvor meget uvenner du kan tåle at være med dem. Modsig deres idioti ved alle givne muligheder - såfremt det ikke skader dit arbejde.
[/Opinion]

Personligt bruger jeg Flakes strategi, men jeg går hellere ikke og bliver indebrændt over den slags.
De vil ha' skulderklap, giv dem noget jantelov
Tag bøffen fra dem, giv dem noget Jaka Bov
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 13. maj 2014, 19:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det skal du ikke være ked af. Jeg har for nyligt fundet ud af, at der findes mennesker der tror at deres manglende rygrad og viljestyrke rummer en universel sandhed.

"Det kan ikke lade sig gøre at skrue ned for sit sukker-indtag. Man kommer til at proppe sig alligevel" og vedkommende var helt seriøst villig til at diskutere det :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nå men et spørgsmål.

Når nu den her kan tømmes helt for luft, og være tæt. Så må det modsatte vel næsten også være gældende? Kommer man i en situation hvor der er behov for det, kan man så puste den op så den flyder? :lol:

http://www.grejfreak.dk/outdoorshop/pro ... ntil-6716/
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



awesome skrev:Nå men et spørgsmål.

Når nu den her kan tømmes helt for luft, og være tæt. Så må det modsatte vel næsten også være gældende? Kommer man i en situation hvor der er behov for det, kan man så puste den op så den flyder? :lol:

http://www.grejfreak.dk/outdoorshop/pro ... ntil-6716/


Så skal du vel op i en 25 liter før den hjælper dig ;) Brug nu bare en redningsvest i den kajak :lol: men de er faktisk ganske gode de dry sacks!
Brugeravatar
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: 22. jun 2014, 20:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Min kæreste går konstant og brokker sig over sin lille bobbel mave og vil så gerne gøre noget ved det... Nogen der ved hvordan man bedst slipper af med det??

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. maj 2015, 08:21
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



lasseh1986 skrev:Min kæreste går konstant og brokker sig over sin lille bobbel mave og vil så gerne gøre noget ved det... Nogen der ved hvordan man bedst slipper af med det??

I gamle dage brugte man strikkepinde, men nu til dags, så tager man bare til lægen og få en abort;)
 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fyrkat skrev:Hvordan tolerere man menesker som er intolerante, kæp-høje, og anser deres personlige holdninger som værende vigtiger end alle former for forskning, videnskabelige undersøgelser, meta-analyser, etc?

Jeg spørge fordi jeg arbejder sammen med sådan nogle personer pt. Og jeg er ved at eksplodere hver gang de debattere deres pseudu-nonesenes-vrøvl..


Er der nogen herinde, som står, eller har stået, i samme situation?
Går man bare sin vej?

Undlader man at tale med vedkommende, eller giver dem et falsk: " ja det er rigtigt nok" og forbliver passiv?

Sidstenævnte er jeg for nyligt begyndt på, men jeg forestiller mig at det kommer mig til onde, i den lange bane (Jeg bliver disideret vred inden i).

Jeg har svært ved at holde min kæft når emnet falder på noget som jeg finder interessant, eller ved noget om.
Forklar personen, at din overbevisning af X ligger til grunde for forskning og evidens etc. Og hvis personen ikke kan forstå det, eller ikke modargumenterer dette ud for en kritisk synsvinkel til hvilket som helst studie eller meta-analyse, du nu har anvendt i debatten, så bare sig, at I ikke bliver enige om dette, så ved personen, at den slutter dér. - Hvis debatten omhandler politik, så er der ingen debat. Man kan ikke diskutere politik, fordi man som udgangspunkt vil være uenige, og også vil være det, når diskussionen er slut aka Waste of time. Politik er i bund og grund en gang nonsens. Teknokrati derimod.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 9. maj 2015, 10:26
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hold da op mange indlæg for en side der egentlig ikke skulle kunne fungere :D :lol:

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. maj 2015, 13:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TBVP skrev:
awesome skrev:Nå men et spørgsmål.

Når nu den her kan tømmes helt for luft, og være tæt. Så må det modsatte vel næsten også være gældende? Kommer man i en situation hvor der er behov for det, kan man så puste den op så den flyder? :lol:

http://www.grejfreak.dk/outdoorshop/pro ... ntil-6716/


Så skal du vel op i en 25 liter før den hjælper dig ;) Brug nu bare en redningsvest i den kajak :lol: men de er faktisk ganske gode de dry sacks!


Tro mig, jeg tager ingen steder uden svømmevesten :lol:


Kom bare til at tænke på, at det burde være muligt :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har på det seneste haft problemer med at opretholde min progression i bænkpres. :cry: Jeg står pt stille på: 3 sæt * 5 reps * 95 kg.
Mit spørgsmål går på om der er lidt kg at hente ved at have bedre styr på vejrtrækningen - jeg holder vejret på 3 første 3 reps, herefter kører jeg med en vejrtræning før de næste 2 reps.? Hvordan "fordeler" I jeres vejrtrækning? Kan jeg forbedre denne eller skal jeg blot "
"føle" mig frem?

Af andre brystøvelser kører jeg cable flyers samt incline DB + BB press.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 18. mar 2014, 17:25
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mersten skrev:Har på det seneste haft problemer med at opretholde min progression i bænkpres. :cry: Jeg står pt stille på: 3 sæt * 5 reps * 95 kg.
Mit spørgsmål går på om der er lidt kg at hente ved at have bedre styr på vejrtrækningen - jeg holder vejret på 3 første 3 reps, herefter kører jeg med en vejrtræning før de næste 2 reps.? Hvordan "fordeler" I jeres vejrtrækning? Kan jeg forbedre denne eller skal jeg blot "
"føle" mig frem?

Af andre brystøvelser kører jeg cable flyers samt incline DB + BB press.


Træk vejret på alle gentagelser..
#TEAMSJONAS 2014 #Hejhejpik
I was 135 pounds and then I ate steroids for every meal then i weighed 500 pounds because I took hippo steroids and my biceps exploded and hippo muscle flew everywhere and landed on my grandmas face.
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2304
Tilmeldt: 16. jun 2007, 13:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er der nogen der oplever smerter i fingrene i forbindelse med og efter træning? Det drejer sig om mere eller mindre alle fingre og det er i leddene, at det er ømt. Det føles lidt som om når man er langt henne i en træningscyklus og éns led begynder at blive ømme fordi restitutionen ikke kan følge med. Men lige nu er det kun fingrene, hvilket er lidt træls, da det er svært at træne uden at bruge dem ...
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 638
Tilmeldt: 19. aug 2012, 15:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvordan laver man proats?
Jeg har prøvet at smide proteinpulveret i mens grøden er varm, semivarm og kølet helt af. Alle gange får jeg bare en vandet masse ud ad det, altså mit grød bliver til suppe når jeg rører proteinpulver i? :-k

Jeg har både prøvet med Bodylab Whey 100 og casein.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 621
Tilmeldt: 23. jan 2012, 21:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Holder ældre B&O anlæg stadig? Jeg er ikke ret meget inde i Hifi, men designet på de gamle beocentre synes jeg er fedt! Hvor meget lyd kan man få brugt, hvis man kun er villig til at ofre 3-4000?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16. jan 2014, 23:57
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



http://www.med24.dk/ovrig-medicare/orer ... s_id/12067

kigger lidt på dem her.

Jeg arbejder med børn/unge, og er sgu lidt for glad for min hørelse til bare at smide den væk :lol:

Samtidig synes jeg måske også bare at gule ørepropper eller høreværn er lige drastisk nok, da jeg ikke ønsker at signalere at jeg ligefrem vil lukke nogen ude.

Men er der nogen der kan anbefale de der klare fætre?
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



awesome skrev:http://www.med24.dk/ovrig-medicare/orer/3m-clear-ear-orepropper-1-par/product_info.php/cPath/83_485/products_id/12067

kigger lidt på dem her.

Jeg arbejder med børn/unge, og er sgu lidt for glad for min hørelse til bare at smide den væk :lol:

Samtidig synes jeg måske også bare at gule ørepropper eller høreværn er lige drastisk nok, da jeg ikke ønsker at signalere at jeg ligefrem vil lukke nogen ude.

Men er der nogen der kan anbefale de der klare fætre?


hvis det er dem i silikone som også kan købes i matas har jeg hørt at de skulle være langt mere effektive end de gule :)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 304
Tilmeldt: 30. maj 2009, 17:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Flakes skrev:
awesome skrev:http://www.med24.dk/ovrig-medicare/orer/3m-clear-ear-orepropper-1-par/product_info.php/cPath/83_485/products_id/12067

kigger lidt på dem her.

Jeg arbejder med børn/unge, og er sgu lidt for glad for min hørelse til bare at smide den væk :lol:

Samtidig synes jeg måske også bare at gule ørepropper eller høreværn er lige drastisk nok, da jeg ikke ønsker at signalere at jeg ligefrem vil lukke nogen ude.

Men er der nogen der kan anbefale de der klare fætre?


hvis det er dem i silikone som også kan købes i matas har jeg hørt at de skulle være langt mere effektive end de gule :)


Det er sådan nogle klare silikone "juletræer". :-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad er folks holdning til Layne Norton? Er han værd at høre på, udover at hans PHAT-program er meget populært? Jeg tænker især på denne artiklen om cutting: http://www.simplyshredded.com/layne-nor ... -diet.html
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 638
Tilmeldt: 19. aug 2012, 15:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu har to af mine bekendte i år fået en diskusprolaps. Og det gør mig sgu lidt noieren.

Hvordan undgår man at få en diskusprolaps?
Kan man gøre noget ud over at varme op til workset og træne med god teknik?
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 884
Tilmeldt: 31. mar 2011, 21:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



henrDK skrev:Nu har to af mine bekendte i år fået en diskusprolaps. Og det gør mig sgu lidt noieren.

Hvordan undgår man at få en diskusprolaps?
Kan man gøre noget ud over at varme op til workset og træne med god teknik?


Det er nok svært at garderer sig 100% mod den slags. Dog vil jeg mene at et led hvor den støttende muskulatur er stærk, mobil og stabil ved yderpositioner er et stærkt og sundt led. Ved rygsøjlen kan man både styrke stabilitet (god teknik ved løft f.eks.) men også flexion, extension og rotation (Jefferson curls, supermandholds, russian twists/windmills), samt sørge for at man ikke er stiv og immobil i ryggen (her kan ting som træning med at gå i bro og yoga stillinge downward dog måske være til hjælp.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4721
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 286 gæster