Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1426
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Bulgarian Power Burst

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Nogle der har erfaringer med dette program?
http://www.bodylab.dk/shop/ramp-up-veje ... 7#taEwz22y
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. jan 2014, 19:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det ser ret sjovt ud..
Kvalitet frem for kvantitet...
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. mar 2016, 18:53
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg havde rent faktisk selv planlagt at lægge et link herind :D

Jeg kom til at tænke på, ulempen vel var, at man ikke specificerede en konkret muskelgruppe, men at man træner all-round. Nogen, der kan komme med respons på dette? :)
"Everybody wants to be a bodybuilder, but nobody wants to lift no heavy-ass weights."
- Ronnie Coleman, 8x Mr Olympia
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 4. nov 2015, 09:03
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har prøvet det for mange år siden og den dag i dag, er jeg stadig inspireret af konceptet.
Dvs.: Opbyg stor volumen over en periode og akkumuler træthed. Derefter en fase med halv volumen.
Bogen Big Beyond Belief har en masse andre varianter som også kan være interessant.

Dengang jeg kørte det, var appetitten ekstrem stor og jeg lå nok i alt for stort kcal overskud. Så jeg anbefaler man holder styr på dette samtidig med, så man ikke tager for meget fedt på.

Skulle jeg køre RAMP-UP igen, ville jeg ikke køre så mange sæt i både bænk, incline og military. Alternativt køre med en lidt længere eccentrisk fase skiftevis i de tre øvelser for at spare presset på skuldrene. Og det leder mig over på rådet om opvarmning! I Fitness World ser jeg næsten aldrig nogen varme op som kaster sig direkte over minimum 60 kg, så man har store skiver på.
Og gør som der står; undgå failure for det meste. Ellers har man en overbelastningsskade efter en uge.

En hybrid kunne være man tog et andet program, men kørte RAMP UP kun i ben. Bare for at lære hvordan man responderer på programmet.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 3. feb 2009, 20:56
Geografisk sted: Virum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



lyder interesant med at lave RAMP-UP og derefter sænke volume og frekvens.

jeg tænker bare om man kan undlade at sænke frekevensen i faserne efter RAMP-UP så man stadig træner 6 i stedet for 4 dage i ugen, men med lave volume?
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 262
Tilmeldt: 4. mar 2014, 15:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mathiesjeppesen skrev:lyder interesant med at lave RAMP-UP og derefter sænke volume og frekvens.

jeg tænker bare om man kan undlade at sænke frekevensen i faserne efter RAMP-UP så man stadig træner 6 i stedet for 4 dage i ugen, men med lave volume?


Det kan du vel godt, men selvom du tager højde for den øgede frekvens, via en relativt lavere volume på de enkelte dage,
så får kroppen jo væsentligt færre fridage. Eftersom kroppen lige har gennemgået en fase, hvor der akkumuleres en del udmattelse, og efterfølgende fortsætter ind i en fase med tunge løft, så kunne den manglende fridag måske medføre en øget chance for skader?
Desuden så tvivler jeg på, at du vil opnå et nævneværdigt ekstra udbytte af, at sprede det mere ud. Tværtimod.
Jeg ser ingen grund til, at træne mere, blot for at træne mere, hvis dette ikke medfører noget positivt.

Dette er blot mine betragtninger. Måske der er andre, som kan tilføje noget mere/bedre til emnet? :D
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 3702
Tilmeldt: 1. sep 2010, 15:50
Geografisk sted: Horsens, HSK
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster