Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1446
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1442

Følg bodybuilding.dk på

Mængde protein inden sengetid?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Som overskriften lyder: Hvor meget protein, skal man tage inden sengetid? Jeg tænker på, om der er en tommelfingerregel for det, ligesom 1,8-2g protein dagligt pr. kg legemsvægt.

Jeg er udmærket klar over, at det skal være kasein-protein, da det er langsomt optageligt - jeg er udelukkende interesseret i mængden :wink:

Desuden indgår mængden inden sengetid vel i de 1,8-2g/kg legemsvægt dagligt, eller tælles de for sig selv?

Det er noget, jeg har gået og tænkt over i et stykke tid, og jeg har ikke kunnet finde svar på det hverken på forummet, artikelarkivet eller google, så jeg håber, at I kan hjælpe mig :drink:
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Plejer at spise det der svarer til 35gram kassein+noget sundt fedt.
Men der er intet fast tal, da det afhænger at det samlede indtag gennem dagen.
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg plejer også selv at spise en 25-35g, men det var mere, om det ville være bedre f.eks. at spise 50g inden sengetid, fremfor at spise de 15-25g mere i løbet af dagen? :-k
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Skal det være kassein eller kan man bruge whey med mælk eller yoghurt?
Hvis det skal være mad, hvad er så bedst som natmad?
Stærk er den som kan overvinde andre
Mægtig er den som kan overvinde sig selv
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Tommelfingelreglen "1,8-2,0 g/kg BW" er en regel uden specielt meget hold i. Der er ikke rigtigt noget der tyder på at clean folk, som befinder sig i kaloriebalance har specielt meget at hente i mere end 1,0 til muligvis 1,5g. Når man så er på diæt, er der dog ting der tyder på at man lettere kan holde på musklerne, med et højere proteinindtag end så. Men så længe du spiser for at vokse, er der ingen grund til at panikke over at skulle op på mere end de 1,5 i hvert fald. Så lav hellere en vurdering af dit træningsprogram, din træningsprestation, din døgnrytme og hvor meget kalorier du får per dag.

Det du spiser før sengetid tæller sjovt nok med i det du spiser per døgn...

Det "skal" ikke være kasein nødvendigvis og der er kasein også i almindelig mælk og yoghurt, så det kan godt blandes med whey, hvis man ønsker en lidt mere langsom aminosyreoptagelse.

Man kan spise det meste før sengetid, dog er der noget der tyder på at man ikke bør spise for meget kulhydrat. Ikke fordi det skulle gøre dig fed på nogen måder, det kan protein også sagtens klare, men mere fordi man tror det gør at du får dårlig søvnkvalitet. Det har man vurderet på at lade forsøgspersoner udføre kognitive og reaktions test efter nattesøvn på den ene og den anden diæt, hvor dem med meget kulhydrat før sengetid blev sløvere.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Linealba skrev:Man kan spise det meste før sengetid, dog er der noget der tyder på at man ikke bør spise for meget kulhydrat. Ikke fordi det skulle gøre dig fed på nogen måder, det kan protein også sagtens klare, men mere fordi man tror det gør at du får dårlig søvnkvalitet. Det har man vurderet på at lade forsøgspersoner udføre kognitive og reaktions test efter nattesøvn på den ene og den anden diæt, hvor dem med meget kulhydrat før sengetid blev sløvere.

Men man falder åbenbart hurtigere i søvn med noget carb der har høj gi-index, ihvertfald iflg dette:
http://iform.dk/kost/nyt-om-kost/spis-dig-til-en-bedre-soevn
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Malke skrev:
Linealba skrev:Man kan spise det meste før sengetid, dog er der noget der tyder på at man ikke bør spise for meget kulhydrat. Ikke fordi det skulle gøre dig fed på nogen måder, det kan protein også sagtens klare, men mere fordi man tror det gør at du får dårlig søvnkvalitet. Det har man vurderet på at lade forsøgspersoner udføre kognitive og reaktions test efter nattesøvn på den ene og den anden diæt, hvor dem med meget kulhydrat før sengetid blev sløvere.

Men man falder åbenbart hurtigere i søvn med noget carb der har høj gi-index, ihvertfald iflg dette:
http://iform.dk/kost/nyt-om-kost/spis-dig-til-en-bedre-soevn

Ja, det gør man. Kulhydrat frigiver serotonin, som gør at man bliver træt og sløv. Men kvaliteten af din søvn bliver ikke så god.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Tilbage til Kost & kosttilskud