Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69538 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1498
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1496

Følg bodybuilding.dk på

Smerte i underarmsmuskel ved træning af biceps.

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Bjørnen skrev:
Cton skrev:Jeg har haft nøjagtigt det samme problem i godt et halvt år nu, og jeg må desværre fortælle at jeg stadig er ude af stand til at tage curls til biceps.
Smerten kommer for mit vedkommende også kun når man lægger stangen fra sig, og da det er rigtigt at det gør mindre ondt med hammer, så er det desværre ikke en løsning da det kommer til at gøre lige så ondt. Jeg har prøvet at holde armene i ro i over en måned samt lave andre øvelser, men det er åbenbart ikke noget der bare forsvinder.

Jeg har heller aldrig fået et reelt svar på hvad problemet skyldes eller hvordan man overkommer det, men du er langt fra den eneste med dette problem.

Jeg har ikke været til lægen med det. Men det er der måske nogle af jer der har ?

Lægen ? Det er da også det ubetinget dårligste sted man kan gå hen med idrætsrelaterede skader. I 99 % af tilfældene får man standard-svaret "hold en pause med træningen, så går det væk". Hvis man vil have en seriøs vurdering, så opsøg en klinik med ekspertise i idrætsskader, en kompetent kiropraktor, en fysioterapeut eller lignende. Læger aner ikke et klap om idrætsskader. At man så i nogle tilfælde skal omkring lægen for at komme videre i systemet, er så bare noget man må tage med.

Derudover er det tæt på umuligt at stille diagnoser over nettet.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det må jeg desværre give dig ret i. Min egen læge sagde også bare at jeg skulle holde en pause fra træningen og at han i øvrigt ikke helt kunne sige hvad det var, da ''det jo kunne være så meget''.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kokkedal

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tja, det var nok det jeg havde forventet, lægen plejer ikke at være helt så pålidelig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog

Hej.
Jeg har prøvet præcis det samme, men har kun haft det i perioder. Som regel et par måneder, jeg har bare gjort det at jeg har bidt smerten i mig, og trænet videre. Håber du kan bruge det til noget.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 175.00

Det lyder som en ufattelig dårlig idé. Smerten er jo kroppens måde at fortælle dig på at der er noget galt. Hvis du bare træner videre ender du sansynligvis med en kronisk smerte i stedet.

Geografisk sted: Kokkedal

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Jeg har haft nøjagtig samme problem, gik til lægen og fortalte at jeg trænede dumbbell curl og Barbell curl, han sagde at jeg kun skulle træne 1 biceps øvelse i en måned, og nu har jeg ingen smerte ved biceps øvelser.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Det er et almindelig "syndrom". Jeg har det. jeg kender flere der har nøjagtigt det samme, og det er almindeligt i følge min idrætslæge. Nogle mennesker er bare bygget til det. Andre skal kæmpe for det.

Du har to muligheder: Enten at acceptere det, og hold en pause, og kun køre "hammer" øvelser til biceps.

Eller langsomt vænne din krop til den belastning. Den bedste måde er at køre et progressions-program.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Ahaaa! Progressionsprogram, det havde jeg ikke tænkt på. :D Tak!

Ja det er noget der er mange der har, det kan man se på denne tråd, den er ret gammel efterhånden og alligevel er der folk der hiver den frem fordi den er aktuel.

Lige for tiden træner jeg ikke isoleret bicepstræning, men chinups og der er ikke noget problem skal jeg lige hilse og sige. :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Nej chins er intet problem for denne type "skade" Det er noget med nogen nerveafklemninger i krydsningen ved underarmsknoglen, som kun aktiveres når der kommer når underarmen aktiveres horizontalt..
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Hm, efter jeres beskrivelser har jeg det på præcis samme måde .. Dog gør det også hamrende ondt efter chins .. Jeg vil prøve at gøre BB curls med en hammerstang .. Ellers føler jeg at jeg har prøvet alt .. :|

viewtopic.php?t=7176&highlight=

/\
Der er startet en ny tråd om dette, men derfor vil jeg alligevel lige opsummere lidt.

Jeg har trænet BB curls med EZ-stang ca. 3-4 gange og allerede nu kan jeg mærke at det er ved at vende tilbage, selvom jeg ikke har trænet isoleret biceps træning i 8 måneder.
Det drejer sig om Flexor Carpi Ulnaris (nr. 4 på listen) i mit tilfælde.

Fiskeolie skulle have en god effekt på led og sener generelt. Mange bruger Udo's Choice, der indeholder omega 3, 6 og 9 så den er på indkøbslisten.

Jeg kommer nok til at holde en lille pause hvorefter jeg vil lave en let progression, med hammercurls. Hvis hammercurls også er håbløst kommer jeg nok til at træne EZ-biceps curls med overhånd, altså håndfladen vendt ned mod gulvet som på billedet.

"Come on Lou! - Let those arms grow!"
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har selv store smerter i underarmene, når jeg træner biceps. Derfor har jeg ikke trænet det ordentligt i 3 uger nu. Normalt træner jeg med 24kg håndvægte ved alm. biceps øvelse, men nu begrænser jeg mig til 14kg og lidt flere gentagelser. Gør det ondt stopper jeg. Fiskeolie kan desuden hjælpe på skaden (som det også beskrives ovenfor).

Smerterne i underarmen kommer, idet musklerne sidder fast på vores kogler. På grund af for stor belastning rykker musklerne sig stille og rolig fra knoglerne, ligesom hvis man begynder at rykke græs op af jorden. Skaden kommer idet bicepsmusklen sagtens kan tåle den hårde belastning, men underarmen er ganske enkelt ikke stærk nok til at følge med. Derfor er det nok smart at træne underarmene, så de også opnår en god styrke.

Hvis din skade i underarmene endnu ikke er slem, kan du muligvis træne biceps ved at stoppe øvelsen halvejs nede lige ud for din krop, og så rykke den op mod brystet igen. På den måde kommer du dog til at træne bicepshovedet mere isoleret, og biceps kommer derfor i det lange løb til at se mere pumpet ud.

Geografisk sted: Aalborg

Har den samme smerte fortiden, og har det fuldstændig ligesom Bjørnen som startede tråden. Det er den samme muskel det gør ondt i, og det forekommer især når jeg slipper stangen, vægtene etc.
Har læst tråden her igennem, og jeg vil forsøge mig med meget underarms træning, indtil nu er det ikke noget jeg har praktiseret særlig meget så jeg vil give det et forsøg. For som det også er beskrevet i tråden, kommer det især når jeg får meget belastning på, og tror på at det kan være fordi mine biceps godt kan klare det, men underarmen ikke har samme styrke. (Det er kun min tro, men et forsøg værd)

Vil også prøve at starte med at spise fiskeolie. Men vil høre om der er forskel på det der bliver beskrevet i tråden her, Udos choice omega 3-6-9, også Ultra Omega 3-6-9? Har nemlig sidst nævnte i hjemmet.

På forhånd tak

Foregående

Tilbage til Skader

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster