Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

kuglen skrev:hvorfor har du lavet den i det undelige filformat???... jeg kan ikke åbne den...
smid den dog ind i krop og kost.. den kan alle åbne.

J-S-O skrev:1) Morgenmaden er ganske udmærket! Mine kommentarer hertil er dog at man kan udskifte letmælk med skummetmælk, for at mindske det animalske fedt, hvis man ønsker det? Desuden, hvorfor bruger du whey 95 og ikke bare whey 80?
2) Drop weight gaineren og spis noget normalt føde, som optages langsommere! Hvad med noget rugbrød og magert pålæg? Weight gaineren optages nemlig hurtigt, hvilket jo ikke er ønskværdigt, når du først spiser 3½ time senere...
3) Igen, jeg er normalt tilhænger af normalt føde med supplering af weight gainer efter træning. Derfor ville jeg spise fast føde før og weight gaineren bagefter...
4) Du skal have mere frugt og grønt! Følg gerne tommelfingerreglen om 600 gram frugt og grønt dagligt - hvad med lidt grøntsager til aftensmaden og salat, agurk og tomat til rugbrødsmaden? Desuden skal du have noget sundt fedt - du får faktisk ikke noget med den kostplan, så det skal du have undersøgt nærmere! Fedt er ESSENTIEL, så lad være med at smide det ud af din kostplan...

J-S-O skrev:4) Du skal have mere frugt og grønt! Følg gerne tommelfingerreglen om 600 gram frugt og grønt dagligt -

kuglen skrev:J-S-O skrev:4) Du skal have mere frugt og grønt! Følg gerne tommelfingerreglen om 600 gram frugt og grønt dagligt -
jeg vil lige starte med at sige at jeg på ingen måde siger at dette er forkert.. men har du prøvet at tage 600g grøntsager i en bøtte og æde dem??? fuck hvor er det mange grøntsager.. også selvom man fordeler det på 3 måltide, for man skal jo også have min 100g kød og lidt ris/pasta samtidig med.. dvs man får et måltid på mellem 4-500g 3 gange om dagen... jeg har skårret mine grøntsager ned til 200g i et måltid og 3 stykker frugt om dagen. det må også kunne gøre det.

kuglen skrev:hæhæ... i know i know.... men jeg vil hellere spise kød end grøntsager![]()
![]()
![]()

J-S-O skrev:Bad boy, men jeg kender godt følelsen! Grøntsager er for kællinger

kuglen skrev:J-S-O skrev:Bad boy, men jeg kender godt følelsen! Grøntsager er for kællinger
nemlig.. rigtige mænd spiser kød.. og massere af kød!

andersen skrev:Ja det gør du! - men du kan godt undlade næsten alt frugt og så blot spise grøntsager![]()
Jeg har en kammerat som reagerer allergisk på ascorbinsyre og en anden organisk syre som er i meget frugt - Han spiser konsekvent kun grøntsager - efter lægens anbefaling.
Jeg mener at det et essentiel vitamin?

Bella-Nova skrev:Prøv at smide nogle grøntsager i en frysepose. Agurk, gulerødder, peber, tomater og sådan. Der ska ikke særlig meget til før der er 600 g. Det er først når man laver det til salat at det fylder meget![]()
Min frokost består f.eks af 350 g grønt og 150 g kød.
Det ryger fint ned

nissen skrev:Bella-Nova skrev:Prøv at smide nogle grøntsager i en frysepose. Agurk, gulerødder, peber, tomater og sådan. Der ska ikke særlig meget til før der er 600 g. Det er først når man laver det til salat at det fylder meget![]()
Det ryger fint ned
ok lyder ikke så tosset, men hvordan finder jeg lige ud af hvor meget gulerødder agurker osv indeholder?

nissen skrev:Bella-Nova skrev:Prøv at smide nogle grøntsager i en frysepose. Agurk, gulerødder, peber, tomater og sådan. Der ska ikke særlig meget til før der er 600 g. Det er først når man laver det til salat at det fylder meget![]()
Det ryger fint ned
ok lyder ikke så tosset, men hvordan finder jeg lige ud af hvor meget gulerødder agurker osv indeholder?
Bella-Nova skrev:nissen skrev:Bella-Nova skrev:Prøv at smide nogle grøntsager i en frysepose. Agurk, gulerødder, peber, tomater og sådan. Der ska ikke særlig meget til før der er 600 g. Det er først når man laver det til salat at det fylder meget![]()
Det ryger fint ned
Jeg plejer at bruge 32 kcal (8 g kulhydrat) som ca tal for alt grønt. Regnede jeg ud ved at tage alle mulige forskellige slags grønt og ta snittet af det - det er jo en blandet pose så man får alle de forskelige vitaminer osv.
- Forresten, der er kun ca 200 kcal i 600 g grønt (vs. 330 kcal i 100 g grov pasta), så dumt hvis det er grøntsagerne man skærer fra når man ska på cut.

det er nu ikke lige tilfældet, jeg synes bare at mange lægger for stor vægt på vigtigheden af at få 600g frugt og grønt hverdag hvilket sådanset er helt ok, men der hvor kæden hopper af er når de selv samme personer samtidig spiser 1-2 multivitamin piller pr dag også.. imo er det slet ikke nødendigt og hvis man alligevel spiser multivitaminer kan man imo godt skærre ned på frugt og grønt uden det vil give nogen helbredsmæssige problemer.

kuglen skrev:havde ikke lige set dine gåsedun
men ja man får mere mad i sækken ved at spise grøntsager.. men dem bliver man hurtigere træt af.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster