Tænker du "De andre kører sgu meget bedre end mig, det er fandme noget lort...fuck it"
Det kan godt være det her lyder vildt underligt og meget egotrippet, men det er kun en måde at få selvværdet, og derved også motivationen, op på..!
Når du vader rundt i centeret, så hav den opfattelse af dig selv, at du er den største pumper der nogensinde har betrådt centeret gulve! Få følelsen af at du bare owner det her sted!
Vær ikke bange for at studere dig selv i spejlet, læg mærke til positive ting ved dig selv. Flex, for helvede!
Køb dig noget træningstøj du synes godt om. Noget du ser godt ud i. Det hjælper når du ser dig selv i spejlet og du synes at det fandme ser godt ud!
Lur lidt på andre der træner, og her kommer noget som virker meget egotrippet: Se alle deres fejl! Selvom du måske selv laver fejl hist og her (selvfølgelig gør man det, det gør alle), så tjek de andres ud og tænk "Det der, det laver jeg sgu bedre end han gør...".
Fryd dig hvis du løfter mere end andre. Dermed ikke sagt at du skal håne nogen eller på nogen anden måde genere folk. Og ja, man har selv været på samme kg engang. Men hvis jeg står og piver indeni hver gang en gut går over og bænker 140 kg lige efter mig, så kan jeg ligeså godt bare gå hjem og glemme det hele..
Hvis jeg derimod bare smider gutten der bænker 140 kg ud af mit hoved og fokuserer lidt mere på en der ligger og bænker 40 kg og tænker "Yes det er sgu ingenting det der.. jeg nakker sgu det dobbelte af hvad han tager, med lethed", så booster det selvværdet! Og det er det vi skal have op!!
Ja, jeg har selv været på 40 kg! Alle har været på 40 kg.. eller 20, 30, 60 osv.. Alle starter et sted, me det er her du skal glæde dig over at du er kommet længere!
Værdsæt dig selv og dine resultater!!
Denne tankegang er meget egoistisk og måske svær at sluge for nogle, men.. Prøv det! Det hjælper virkelig hvis man har en down periode, hvor man bare synes det går af helvedes til.
I et tilfælde som dette, hvor det drejer så om min motivation: SÅ FUCK JANTELOVEN