Jeg har nu trænet i ca 2 måneder fast. ca 1 måned før det trænede jeg i 14 dage, hvor jeg oplevede smerter i underarmen. På den side som du ser, hvis du vender håndfladen opad. Vil mene det er Brachioradialas.
Smerten kommer når jeg træner bicepsøvelser.
Jeg holdte så pause efter de 14 dage der, og startede igen, hvor det ikke længere var noget problem. Det kunne dog stadig mærkes efter jeg havde trænet nogle gange, men det var ikke noget nævneværdigt. Jeg udelukkede barbell curls og DB curls, da jeg synes de lægger meget vægt på underarmen, og jeg skiftede så over til DB hammercurls, da jeg jo så kører min underarm sidelæns op.
Jeg tror det er underarmsbetændelse...?
Jeg har været hos den lokale læge, som ikke fattede en skid. For at citere ham, sagde han: "Er det ikke meningen sådan noget styrketræning skal gøre ondt?"
Jeg synes det er blevet værre igen. Jeg kan stadig mærke det efter dagens træning.
En af mine forældres veninder, som er fysioterapeut, foreslog at jeg smurte noget som lindrer smerterne på (vi har hvis voltaren gel, eller hvad det hedder) inden jeg skulle træne, og så skulle jeg tage is på efter træning.
Håber på lidt råd; hvad skal jeg gøre?
på forhånd tak!
ps: kan godt smide mit træningsprogram op, hvis i tror jeg træner forkert
edit: jeg glemte at skrive, at det er i venstre underarm - går ud fra jeg er svagest der. Men jeg løfter jo samme vægt i venstre og højre.
Jeg undskylder hvis indlægget ikke er formuleret så godt.