Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1426
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Cut...? Hvornår

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Jeg er på bulk pt, og har taget knap 4,3kg. på, siden 10.11.2008, så nu vejer jeg 79,5kg. Dejligt at se at man stiger i vægt.
Nu sidder jeg selvfølgelig og tænker på at noget af det skal cuttes væk igen, men hvornår skal jeg starte...?
Havde tænkt mig at gøre det engang i marts måned.
Eller er dette for sent...?
Forventer en vægt omkring 83kg. 1. marts (+8kg.) eller 85kg. 29. marts (+10kg.), og vil nok cutte det ned til omkring 78-80kg.

Men hvornår skal jeg begynde. Har læst artiklen om cut, men der bliver det også beskrevet at det kan være svært at cutte første gang. Så vis det bliver sværre end forventet, vil jeg hellere starte 1 måned før, for ikke at rende rundt med en "vom" (selvom 83-85kg ikke er meget).

Hvornår starter du selv dit cut..?
Og hvormeget skal du cutte (kg.)..?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 17. mar 2008, 13:33
Geografisk sted: Ballerup
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvornår du skal cutte, og hvor meget du skal cutte, kan vi jo reelt ikke svare på uden yderligere oplysninger. Det afhænger jo helt og holdent af dine personlige mål, og din fedtprocent.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:Hvornår du skal cutte, og hvor meget du skal cutte, kan vi jo reelt ikke svare på uden yderligere oplysninger. Det afhænger jo helt og holdent af dine personlige mål, og din fedtprocent.
Ja det er jeg klar over. Men hvornår sætter du/i jeres mål til at være nået..? Først i juni..? Det er mere derhen jeg vil..? (altså hvornår satser i på at toppen)..?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 17. mar 2008, 13:33
Geografisk sted: Ballerup
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dødløfteren skrev:
Thomas Jagd skrev:Hvornår du skal cutte, og hvor meget du skal cutte, kan vi jo reelt ikke svare på uden yderligere oplysninger. Det afhænger jo helt og holdent af dine personlige mål, og din fedtprocent.
Ja det er jeg klar over. Men hvornår sætter du/i jeres mål til at være nået..? Først i juni..? Det er mere derhen jeg vil..? (altså hvornår satser i på at toppen)..?

Det er jo også individuelt. Det kommer an på hvornår du vil fremstå i god form. Hvis du vil være i god form, rent fedtprocentmæssigt, i juni måned, så er du nødt til at regne ud hvor meget du skal tabe dig for at nå dette mål, og så regne baglæns for at finde ud af hvornår du skal starte. Hvis du ikke vil smide muskelmasse, skal du nok ikke regne med at smide mere end max ½ kg i ugen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
dødløfteren skrev:
Thomas Jagd skrev:Hvornår du skal cutte, og hvor meget du skal cutte, kan vi jo reelt ikke svare på uden yderligere oplysninger. Det afhænger jo helt og holdent af dine personlige mål, og din fedtprocent.
Ja det er jeg klar over. Men hvornår sætter du/i jeres mål til at være nået..? Først i juni..? Det er mere derhen jeg vil..? (altså hvornår satser i på at toppen)..?

Det er jo også individuelt. Det kommer an på hvornår du vil fremstå i god form. Hvis du vil være i god form, rent fedtprocentmæssigt, i juni måned, så er du nødt til at regne ud hvor meget du skal tabe dig for at nå dette mål, og så regne baglæns for at finde ud af hvornår du skal starte. Hvis du ikke vil smide muskelmasse, skal du nok ikke regne med at smide mere end max ½ kg i ugen.
Ja det har du helt ret i. Jeg er bare lidt forvirret, for ved ikke hvornår jeg skal toppe. Men tror jeg satser på midt maj.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 17. mar 2008, 13:33
Geografisk sted: Ballerup
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dødløfteren skrev:
Thomas Jagd skrev:
dødløfteren skrev:
Thomas Jagd skrev:Hvornår du skal cutte, og hvor meget du skal cutte, kan vi jo reelt ikke svare på uden yderligere oplysninger. Det afhænger jo helt og holdent af dine personlige mål, og din fedtprocent.
Ja det er jeg klar over. Men hvornår sætter du/i jeres mål til at være nået..? Først i juni..? Det er mere derhen jeg vil..? (altså hvornår satser i på at toppen)..?

Det er jo også individuelt. Det kommer an på hvornår du vil fremstå i god form. Hvis du vil være i god form, rent fedtprocentmæssigt, i juni måned, så er du nødt til at regne ud hvor meget du skal tabe dig for at nå dette mål, og så regne baglæns for at finde ud af hvornår du skal starte. Hvis du ikke vil smide muskelmasse, skal du nok ikke regne med at smide mere end max ½ kg i ugen.
Ja det har du helt ret i. Jeg er bare lidt forvirret, for ved ikke hvornår jeg skal toppe. Men tror jeg satser på midt maj.


Hvis du skal smide ca. 8 kg, så vil det nok være en god ide at give dig selv 3-4 måneder til det, hvis du altså vil undgå at smide masse. Hvis du så når dit mål (eller du bare er tilfreds) før de 3-4 måneder er omme, så er det jo bare fedt. Hvis du lige pludselig føler det går for stærkt, så kan du køre et moderat bulk i et par uger, og så cutte ned igen.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



dødløfteren skrev:Hvornår starter du selv dit cut..?
Og hvormeget skal du cutte (kg.)..?


Starter mit cut når jeg syntes jeg bliver for tyk og fed og grim, +15 fedtprocent. Men gerne et par måneder før jeg vil være shred.

Lad være med at tænk kg, cut til du er tilfreds med udseendet.
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 10. jul 2007, 10:11
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jeg startede på cut igår. vil gerne fremstå som i god form her til sommer :8 og jeg cutter ned efter hvad spejlet siger, men regner til 8-9 i fedt%
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 475
Tilmeldt: 13. dec 2007, 11:09
Geografisk sted: langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



flamingopikken skrev:Hvis du skal smide ca. 8 kg, så vil det nok være en god ide at give dig selv 3-4 måneder til det, hvis du altså vil undgå at smide masse. Hvis du så når dit mål (eller du bare er tilfreds) før de 3-4 måneder er omme, så er det jo bare fedt. Hvis du lige pludselig føler det går for stærkt, så kan du køre et moderat bulk i et par uger, og så cutte ned igen.
Nu vil jeg ikke smide 8 kg. for det er ca hvad jeg tager på under mit bulk. Havde regnet med omkring 5kg.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 17. mar 2008, 13:33
Geografisk sted: Ballerup
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dødløfteren skrev:
flamingopikken skrev:Hvis du skal smide ca. 8 kg, så vil det nok være en god ide at give dig selv 3-4 måneder til det, hvis du altså vil undgå at smide masse. Hvis du så når dit mål (eller du bare er tilfreds) før de 3-4 måneder er omme, så er det jo bare fedt. Hvis du lige pludselig føler det går for stærkt, så kan du køre et moderat bulk i et par uger, og så cutte ned igen.
Nu vil jeg ikke smide 8 kg. for det er ca hvad jeg tager på under mit bulk. Havde regnet med omkring 5kg.


Det er så 2,5-3 måneder! Selvom nogle synes det bedre bare at lade spejlet sige hvornår du skal stoppe synes jeg det er godt at have et mål. Selvfølgelig er det dumt at presse citronen for meget, der er jo en grænse for hvor lavt din fedtprocent kan gå før din krop foretrækker at æde muskel fremfor fedt. Så hold øje med både spejlet og vægten!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1151
Tilmeldt: 18. aug 2008, 19:33
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster