Som emnet siger handler det om bentræning. har lagt mærke til at der kommer mange forskellige svar på hvorfor det er vigtigt, men hvad er rigtigt og hvad er ikke.
En af tingene som jeg blandt andet lagde mærke til bliver skrevet meget om er bentræning udledning af testosteron og væksthormon. Der bliver blandt andet skrevet at der kommer en forøgelse i kroppen af disse som følge af bentræningen hvilket skulle resultere i bedre resultater på resten af kroppen også.
Men andre steder står der at denne udledning kun er lokal (altså det bliver i benene) hvilket jo går imod det første. Kan ikke rigtig se at der er nogen der har linket til undersøgelser og sådan, SÅ hvad er FUP og hvad er FAKTA?
Desuden bliver det omtalt at kroppen har det med at begrænse udviklingen i overkroppen hvis understellet halter efter. Igen kan jeg ikke finde nogle undersøgelser eller noget som beviser dette. FUP eller FAKTA?
Jeg tænker selvfølgelig på om der er andre grunde til at det er så vigtigt at træne ben som det er. (ud over den meget udbredte mening om at det er fesent ikke at træne ben og proportionerne på kroppen ser dumt ud) SÅ kom med dem..
JA jeg er selv meget tilhænger af at træne ben så det behøver i ikke kommentere
Det var lige de tanker lige lige skulle ud med. Ved ikke om det bare er mig der er for træt til ikke at kunne følge med i dag eller hvad