Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 951
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 948

Følg bodybuilding.dk på

Bentræning fup og fakta

Udskriv emne

Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, diæt, personlige tips, poseringer mv.

Tilbage til Bodybuilding & Fitness

Sad lige og læste nogle forskellige emner igennem her inde og blev til sidste meget forvirret.

Som emnet siger handler det om bentræning. har lagt mærke til at der kommer mange forskellige svar på hvorfor det er vigtigt, men hvad er rigtigt og hvad er ikke.

En af tingene som jeg blandt andet lagde mærke til bliver skrevet meget om er bentræning udledning af testosteron og væksthormon. Der bliver blandt andet skrevet at der kommer en forøgelse i kroppen af disse som følge af bentræningen hvilket skulle resultere i bedre resultater på resten af kroppen også.
Men andre steder står der at denne udledning kun er lokal (altså det bliver i benene) hvilket jo går imod det første. Kan ikke rigtig se at der er nogen der har linket til undersøgelser og sådan, SÅ hvad er FUP og hvad er FAKTA?

Desuden bliver det omtalt at kroppen har det med at begrænse udviklingen i overkroppen hvis understellet halter efter. Igen kan jeg ikke finde nogle undersøgelser eller noget som beviser dette. FUP eller FAKTA?

Jeg tænker selvfølgelig på om der er andre grunde til at det er så vigtigt at træne ben som det er. (ud over den meget udbredte mening om at det er fesent ikke at træne ben og proportionerne på kroppen ser dumt ud) SÅ kom med dem..

JA jeg er selv meget tilhænger af at træne ben så det behøver i ikke kommentere :wink:

Det var lige de tanker lige lige skulle ud med. Ved ikke om det bare er mig der er for træt til ikke at kunne følge med i dag eller hvad :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jeg mener lige der har været en tråd der har diskuteret dette godt igennem!
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

Så link til gerne til den.. Er selv meget nysgerrig :)
They are the rumors, they are the lies
We are the shit dog, and they the flies
They are the dreamkillers!!

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 140.00

Tange skrev:jeg mener lige der har været en tråd der har diskuteret dette godt igennem!

Så link i stedet for bare at skrive det der. :wink:
Brugeravatar

En af tingene som jeg blandt andet lagde mærke til bliver skrevet meget om er bentræning udledning af testosteron og væksthormon. Der bliver blandt andet skrevet at der kommer en forøgelse i kroppen af disse som følge af bentræningen hvilket skulle resultere i bedre resultater på resten af kroppen også.
Men andre steder står der at denne udledning kun er lokal (altså det bliver i benene) hvilket jo går imod det første. Kan ikke rigtig se at der er nogen der har linket til undersøgelser og sådan, SÅ hvad er FUP og hvad er FAKTA?

Det er noget vås. Det er ikke benene som frigører testosteron, og derfor kan det selvfølgelig ikke blive i benene. Det er testiklerne som frigører testosteron til blodbanen, og herfra sendes det til hormon-påvirkelige målceller, hvorved forskellige processer sættes igang.
Desuden bliver det omtalt at kroppen har det med at begrænse udviklingen i overkroppen hvis understellet halter efter. Igen kan jeg ikke finde nogle undersøgelser eller noget som beviser dette. FUP eller FAKTA?

Det er også vås. Hvis du træner overkroppen intenst, så vokser den sig større og stærkere uanset om du træner benene eller ej.

Det eneste man ved, er følgende. Hver gang man dyrker fysisk træning, så udskilles der en lang række hormoner. Både anabolske hormorner og katabolske hormoner. Jo større en øvelse er, jo mere udtalt bliver det hormonelle respons tilsyneladende. Ganske givet fordi flere muskelgrupper er aktive. Det vil sige, at squat og dødløft giver et mere markant respons, end f.eks curls og bænkpres. Dette mere markante hormon respons, KAN, være bidragende til at kroppen vokser lettere som helhed. Jeg skriver kan med caps, fordi forskellen ganske givet ikke er voldsomt stor. Man kan sagtens få en stor overkrop uden at træne ben. Det kan man se på alle de diskopumpere der er rundt omkring i landet. Jeg vil dog nævne, at langt de fleste rigtigt store folk jeg kender, allesammen træner tunge squat og dødløft, så noget tyder på det måske alligevel har en effekt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:

Det er noget vås. Det er ikke benene som frigører testosteron, og derfor kan det selvfølgelig ikke blive i benene. Det er testiklerne som frigører testosteron til blodbanen, og herfra sendes det til hormon-påvirkelige målceller, hvorved forskellige processer sættes igang.

Det er også vås. Hvis du træner overkroppen intenst, så vokser den sig større og stærkere uanset om du træner benene eller ej.

Det eneste man ved, er følgende. Hver gang man dyrker fysisk træning, så udskilles der en lang række hormoner. Både anabolske hormorner og katabolske hormoner. Jo større en øvelse er, jo mere udtalt bliver det hormonelle respons tilsyneladende. Ganske givet fordi flere muskelgrupper er aktive. Det vil sige, at squat og dødløft giver et mere markant respons, end f.eks curls og bænkpres. Dette mere markante hormon respons, KAN, være bidragende til at kroppen vokser lettere som helhed. Jeg skriver kan med caps, fordi forskellen ganske givet ikke er voldsomt stor. Man kan sagtens få en stor overkrop uden at træne ben. Det kan man se på alle de diskopumpere der er rundt omkring i landet. Jeg vil dog nævne, at langt de fleste rigtigt store folk jeg kender, allesammen træner tunge squat og dødløft, så noget tyder på det måske alligevel har en effekt.

=D> Godt forklaret Thomas. Så har man da noget man kan forholde sig til.
Brugeravatar

WeirdMoose skrev:
Tange skrev:jeg mener lige der har været en tråd der har diskuteret dette godt igennem!

ja sorry, men kunne ikke lige finde den :oops:
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 175.00

Tange skrev:
WeirdMoose skrev:

ja sorry, men kunne ikke lige finde den :oops:

No problem. Det er bare som regel en god regel at sende et link med i stedet for bare at skrive at det er blevet diskuteret/svaret på et andet sted :P Og JA jeg ved godt jeg også i starten gjorde det samme som du gør hehe :D
Brugeravatar

Tilbage til Bodybuilding & Fitness

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster