Jeg har en ven, som begyndte at træne med mig og blev smidt ud i noget 10*10 i bryst (The George Turners Way - Ornli Disko!) Måske lige i overkanten for en der er ny i faget, men hva dælen..
Efter 3-4 træningspas mødtes vi en aften og hans ene pat var pumpet helt op, Det så virkelig unaturligt ud! Senere på aftenen pustede den anden sig også op. Han var meget øm i sine tits, men sørgede for at spise meget og godt - Mht søvn og væske har det været 'okay'. Han cykler rundt, spiller fodbold og er vand til, at bevæge sig.
Han gik til lægen for, at få patterne tjekket. Hans læge fortalte ham at han havde et højt blodtryk "90 over 130" sagde min ven lige i tlf'en og at han ikke længere måtte træne tungt
WTFOg at hans far som i sine unge dage også havde styrketrænet og været lille og tynd, og trænede hårdt og lider af for højt blodtryk den dag idag..
Er det rigtigt? Det jo ærgeligt hvis han kun kan dyrke fitness eller træne hård bænk, dødløft osv. Nu hvor hans mål vel er at blive VOLD GROV
Jeg synes den lugtede lidt af fisk, og googlede efter et svar, fandt ud af at det kan forekomme af mangel på motion - men da ikke pga motion
Han ryger omkring 15 smøger om dagen og hash et par gange om ugen. Han drikker sjældent, nok 1-2 gange om måneden - Men i forhold til mange danskeres livsstil, kunne jeg ikke forestille mig, at netop dette udgjorde problemet..

, men grunden kan ligge i hashet, for to af bivirkningerne af hash er bla. forhøjet BT og puls, og derfor har den nok ligget i den høje ende af normalværdierne (mellem 90/60 (eller 50 kan ikk huske) og 120/90) og efterfølgende har hårdt fysisk arbejde pumpede BT endnu højere. Men ja 130/90 er ikk så skdt, men tror nok at drengen skal starte med noget konditræning for at sænke BT og puls (i hvile) før han træner tungt...