Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69536 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1557
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1554

Følg bodybuilding.dk på

DonDalles logbog

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Velkommen til!
Jeg ved, smøren er lang, men ville sørge for, jeg fik det hele med.

Forord:
Mit forhold til bodybuilding og styrketræning generelt har aldrig været fantastisk godt. Jeg har altid hellere ville spille fodbold og bevæge mig end at skulle lave stationær træning som at løfte tunge vægte og udsætte sin krop for diverse ubehageligheder. Men efterhånden som kravene til min sport er blevet skærpet, og det er blevet nødvendigt at opbygge mere styrke (og masse) for at kunne være med på det givne niveau, er min interesse for styrketræning øgedes. Jeg har gennem de foregående to vintre været okay seriøs med styrketræning – efter min på daværende tidspunkts egen mening omkring mit vidensniveau på området – og der igennem fået smag for mulighederne ved styrketræning. Mange ting er nemmere, og har man trænet bedre end sine holdkammerater/modstandere, får man klare fordele ud af sine anstrengelser i centeret. Samtidig er følelses af at forbedre sig og øge den vægt, man kan løfte, en dejlig følelse, jeg gerne vil føle mere af.

Denne vinter har jeg så trænet meget med en kammerat (og bruger på denne side), der har introduceret mig for det ene mere corny udtryk end det andet. Og da jeg troede, det ikke kunne blive mere corny, blev jeg introduceret for denne side, og alt hvad han indtil nu har sagt er pludselig blevet hverdags termer og en verden af de cornieste udtryk er pludselig åbnet for mig. Jeg kom ved et tilfælde herind, da jeg skulle ha’ været inde på bold.dk og skriver derfor altid bo i browserlinjen, trykker pil ned og enter og så lander jeg på bold.dk. Men denne gang havde min kammerat åbenbart brugt min computer til at gå ind på bodybuilding.dk og lige pludselig sad jeg og læste artikler og forum tråde herinde. Siden da har vi snakket forskellige ting (mere bodybuilding end før), når vi har trænet, og nu synes jeg, det var på tide at lave en log – især for mit eget vedkommende, da det er rart at kunne se tilbage på, hvad man har lavet, ens udvikling og for hyggens skyld. Derfor vil der også være plads til udskejelser og emner, der ikke nødvendigvis omhandler træning. Håber, der vil blive taget godt imod den.

Om mig:
Personligt er jeg en dreng på 19 år, der spiller fodbold på, hvis ikke højeste, så i hvert fald næsthøjeste niveau. Derfor går rigtig, rigtig meget af tiden med fodboldtræning, kampe og andet. Til hverdag studerer jeg på en 2-årig videregående uddannelse, der ikke kræver det helt store af mig, men som holder mig i gang, mens jeg spiller fodbold – det er rart at have noget at stå op til om morgenen og noget til at holde hovedet i gang, så man ikke bare kører et rent dyrisk liv, der kun fokuserer på kroppen. Fysisk er jeg, og har jeg altid været, en tynd, splejset dreng, der ikke har været meget for at løfte tunge ting. Jeg er meget aerob anlagt generelt. Jeg har f.eks. altid haft meget stor lungekapacitet til at spille 90 minutter på fuld skrue, mens sprint aldrig har været min styrke. Det kommer også til udtryk ved mine løft, hvor der ikke er vanvittigt stor forskel på min 10RM og min 1RM. Styrketræningsmæssigt har jeg en okay erfaring (synes jeg selv), og jeg har for det meste hovedet med mig.

Kost:
Generelt spiser jeg forholdsvist sundt og varieret, men jeg er slet ikke inkarneret nok til at kunne fraskrive mig forskellige kulinariske oplevelser, der måske ikke helt stemmer overens med dette forums præferencer og/eller meninger. Men det er heldigvis mig selv, der bestemmer, hvad jeg vil spise, og jeg forbeholder mig derfor retten til at spise, hvad jeg vil. Dog vil jeg så vidt mulig begynde på at blive lidt mere hysterisk omkring min kost i hverdagene – en typisk dag vil se ud som den ene kostplan, jeg har lavet, der figurerer på min profil (eller som måske kommer herunder, hvis det virker). Kommentarer til den må meget gerne knyttes, og jeg er altid klar på at modtage konstruktiv kritik, råd eller vejledning, hvilket denne log gerne må bruges til. Samtidig vil jeg også gerne høre gode alternativer til nogle af de råvarer, jeg har valgt, da det er rart at kunne variere lidt.

kostplan

Skader:
I henhold til min sport har jeg altid været forskånet for de store skader. Jeg har aldrig haft problemer med knæ og lyske, som er de hyppige skader ved mine holdkammerater. Jeg har aldrig rigtig misset træninger eller kampe. Kun en gang i mellem på grund af slagskader eller lignende. Dog er der en ting: jeg har haft kroniske problemer med mine ankler, der bliver ved med at være svage. Det kom så vidt, at jeg for nylig måtte gennem en kikkert operation i min ankel, der skulle rode bod på mine store problemer. Jeg fik fjernet brusk, en betændt slimhinde og en lille del af skinnebensknoglen blev slebet af.

Mål:
Mit mål med træningen er slet, slet ikke specifik. Det er fodbolden, der har førsteprioritet, og jeg vil bruge styrketræningen som supplement til min fodbold. Både af fodboldmæssige årsager, men selvfølgelig også af kosmetiske årsager. Jeg vil, som så mange andre, der skriver om styrketræning kontra fodbold gerne øge min eksplosivitet og springstyrke, men med den mængde fodboldtræning, jeg har i løbet af en uge, vil jeg få svært ved det. Et andet mål er, at jeg vil forsøge at have mere overskud til at præstere i kampe og til træning, hvilket gerne skulle komme til udtryk gennem en sund og varieret kost, men også en passende træningsmængde, hvor styrketræningen skal bibeholde/øge min styrke. Et overordnet mål vil samtidig være at øge min personlige rekord i de tre store, som man tit måler styrke ud fra. ?

Pt. er mit mål at komme tilbage til fodbolden, som jeg har været væk fra længe. Det er lige opover, at jeg er min skade kvit. Jeg har gennem de seneste to uger genoptrænet. Den første uge med bevægelighed og denne uge med løb og lidt styrke. Herunder er jeg begyndt at squatte. Jeg har længe ville squatte, men jeg har problemer med mine akillessener, der er alt, alt for stramme til at jeg kan komme under vandret i squat. Fik dog en kammerat til at hjælpe, og vi løste det med vægtskiver under hælen, så jeg kan få røven til jorden. Det resulterede så også i to dage med ualmindeligt ømme forlår.

Når jeg bliver min skadet kvit, vil størstedelen af fokus ligge på fodbolden, som jeg har nævnt tidligere. Træningen foregår mandag, onsdag, torsdag og fredag med kamp om søndagen. Hvis der er nogen herinde, der har et forslag til, hvordan jeg ville kunne koordinere mit fodbold med noget styretræning, vil jeg meget gerne høre det. Jeg havde tænkt noget i retning af, at det ville se således ud:

Mandag: Fodbold 16-18, styrketræning 19.30/20.00-21.00
Tirsdag: Fri (evt. styrketræning?)
Onsdag: Fodbold 16-18, styrketræning 19.30/20.00-21.00
Torsdag: Fodbold 16-18
Fredag: Fodbold 16-18, styrketræning 19.30/20.00-21.00
Lørdag: Fri (skal forblive helt fri, da søndag er den vigtigste dag i min uge) :)
Søndag: Kamp

Hvordan styrketræningen skal koordineres, og hvad der skal trænes, er jeg lidt i tvivl om. Bør jeg træne FB mandag, onsdag, fredag for at opnå en ordentlig frekvens, eller bør der, på trods af den lille træningsmængde (fitness), splittes op?

Stats:
Generelt:
Alder: 19 år
Højde: 192 cm.
Vægt: 80,5 kg.
Fedtprocent:??

Mål:
Venstre arm: 34 cm.
Højre arm: 35 cm.
Venstre lår: 54 cm.
Højre lår: 54 cm.
Venstre læg: 40 cm.
Højre læg: 40 cm.
Bryst: 101 cm.

Løft:
Bænkpres: 70 kg.
Dødløft: 100 kg.
Squat: 60 kg.

Kommentarer og spørgsmål modtages meget gerne. :)
Sidst rettet af DonDalle 23. mar 2010, 18:34, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Dagens træning blev en løbetur til at slutte ugen af på. Benene havde det værre end lungerne - det er lidt irriterende, men bliver vel bedre med tiden.

5,2 km. på 25 minutter. Ikke prangende, men skal lige i gang igen. Når jeg kommer i form skal det gerne kunne gøres på omkring 18 minutter.

God intro =D>
Glæder mig til at følge din træning & fremgang :king:
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

bahne05 skrev:God intro =D>
Glæder mig til at følge din træning & fremgang :king:

Tak for det. :)
Nu må vi se, om der kommer til at ske den store styrkemæssige fremgang. Det bliver hårdt at kombinere, men jeg giver det et forsøg. ;)

Dagens træning skulle være en stille og rolig omgang ben, da jeg skal til bold senere i dag, hvor jeg dog bare skal løbe. Derfor ville jeg eksperimentere lidt for at finde ud af, hvad jeg på nuværende tidspunkt kan holde til, hvis jeg både skal træne ben og træne bold senere.

Cardio:
Cykling til og fra skole - 4 km.
Cykling til og fra centeret - 4,5 km.

Opvarmning
SQUAT
10x40kg - Heels raised
8x50kg - Heels raised
8x50kg - Heels raised
8x50kg - Heels raised
5x55kg - Heels raised
4x55kg - Heels raised

SEATED LEG PRESS
8x105kg
8x115kg
8x115kg

LEG CURL
8x74kg
7x81kg
8x81kg

LEG EXTENSIONS
10x65kg
8x75kg
8x75kg

Herefter ville jeg har sluttet af med zercher squat, men to af centerets allerstørste MoFos havde lige valgt, at nu skulle de bruge de ene squat-stativ, der var, og jeg magtede ikke at vente tre kvarter, før de var færdige, så stille og rolig træning. :)

Dagens fodboldtræning bød på endnu en lille løbetur. 4,5 km. med en holdkammerat i godt tempo efterfulgt af udstrækning. Havde sgu ømme ben, så at have et træningspas med ben inden en træning vil nok ikke blive aktuelt fremover.

Nu står den på aftensmad og evt. noget dameguf i aften, hvilket så vil betyde endnu mere cardio. :dance:

Forud for dagens træning havde været 4 overkommelige timer i skolen efterfulgt af en god, solid frokost derhjemme. Jeg havde fri for fodbold i dag, så det eneste cardio, der er blevet lavet i dag er 4 km. cykling til og fra skole. Restituerer benene i dag, så de er klar til intervalløb i morgen. Træningen var med Malle.

Opvarmning
BENCHPRESS
5x60kg
6x65kg
6x65kg
6x65kg
3x70kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg
7x60kg

SEATED BARBELL SHOULDER PRESS .. corny. :wink:
10x30kg
7x40kg
7x40kg
7x40kg
7x40kg

INCLINE BB BP
7x50kg
6x50kg
6x50kg
6x50kg
6x50kg

INCLINE DB BP
8x22,5kg
8x22,5kg
6x22,5kg
6x22,5kg

DELT DESTROYERS
8x7,5kg :roll:
10x5kg
8x5kg

ONE-ARM OVER-HEAD TRICEP EXTENSIONS
8x10kg
8x10kg
8x10kg

TRICEP PUSHDOWNS
15x24,5kg
10x28kg
12x10kg

ROTATOR CUFF
6 SÆT

Aftenen byder på udstrækning og lidt stabilitetsøvelser for min ankel. :)

Flot indledning. :hihi:
Det skal nok blive godt. :8
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Reputation point: 5

SP på bodybuilding.dk, jeg vidste denne dag ville komme. Det var tydeligt at høre du var ved at blive lokket ind i en ond spiral af forum addiction! :hihi:

Rigtig god indledning! Jeg vil følge med på sidelinjen og forhåbentlig til lidt BB en gang i mellem :)
Son, this is the only time I'm ever gonna say this. It is not okay to lose.
Brugeravatar

Copah skrev:Flot indledning. :hihi:

Tak for det. Ja, nu må vi se, når jeg begynder til bold igen. Så skal der satme blendes igennem og hældes noget ned gennem min store hals-åbning, hvis ikke jeg skal blive en mager cykel igen. :8

Corbin skrev:SP på bodybuilding.dk, jeg vidste denne dag ville komme. Det var tydeligt at høre du var ved at blive lokket ind i en ond spiral af forum addiction! :hihi:

Rigtig god indledning! Jeg vil følge med på sidelinjen og forhåbentlig til lidt BB en gang i mellem :)

Haha, ja, jeg stod jo tilbage total blank efter at have overhørt en samtale mellem dig og Marco nede i centeret. Jeg fattede ikke et eneste af de der røv corny udtryk.

Super, du følger bare med. Se evt. bænken fra i dag. Jeg må ikke ta' 6 reps uanset om det er 65kg eller 60kg. 5 er mit maks., men det kan jeg til gengæld blive ved med i en evighed. :D

Var du blevet skadet, Corbin? Det er sgu da noget lort. Jeg så så lige, at du var begyndt at løbe. Der skal jeg nok smadre dig om en måneds tid. :dance:

DonDalle skrev:
Copah skrev:Flot indledning. :hihi:

Tak for det. Ja, nu må vi se, når jeg begynder til bold igen. Så skal der satme blendes igennem og hældes noget ned gennem min store hals-åbning, hvis ikke jeg skal blive en mager cykel igen. :8

Corbin skrev:SP på bodybuilding.dk, jeg vidste denne dag ville komme. Det var tydeligt at høre du var ved at blive lokket ind i en ond spiral af forum addiction! :hihi:

Haha, ja, jeg stod jo tilbage total blank efter at have overhørt en samtale mellem dig og Marco nede i centeret. Jeg fattede ikke et eneste af de der røv corny udtryk.

Super, du følger bare med. Se evt. bænken fra i dag. Jeg må ikke ta' 6 reps uanset om det er 65kg eller 60kg. 5 er mit maks., men det kan jeg til gengæld blive ved med i en evighed. :D

Var du blevet skadet, Corbin? Det er sgu da noget lort. Jeg så så lige, at du var begyndt at løbe. Der skal jeg nok smadre dig om en måneds tid. :dance:

Haha det kan sgu også blive for meget med de udtryk nogle gange, men bare vent, inden længe kan du kun formulere dig gennem corny BB udtryk :D.

Ah de første sæt oversteg du da barrieren, men jeg kan godt se at det ikke er tilladt for dig at gennemfører alle sæt med 6 reps :D

Ja jeg blev skadet under en konditions træning haha :). Det er en god gammel tennis albue, det tager noget tid. Jeg tror du kan smadre mig i løb selv da du havde krykkerne, det var godt nok ikke særlig godt i dag :) Jeg regner dog med at det udvikler sig hurtigt!
Brugeravatar

Corbin skrev:Haha det kan sgu også blive for meget med de udtryk nogle gange, men bare vent, inden længe kan du kun formulere dig gennem corny BB udtryk :D.

Ah de første sæt oversteg du da barrieren, men jeg kan godt se at det ikke er tilladt for dig at gennemfører alle sæt med 6 reps :D

Ja jeg blev skadet under en konditions træning haha :). Det er en god gammel tennis albue, det tager noget tid. Jeg tror du kan smadre mig i løb selv da du havde krykkerne, det var godt nok ikke særlig godt i dag :) Jeg regner dog med at det udvikler sig hurtigt!

Det er sgu noget pis med den skade. :( Så må du træne alternativt.
Ja, jeg kan måske godt løbe fra dig, selvom jeg er i rimelig sløj form for tiden. :)

Dagens træning foregik selv. Jeg havde fået mine straps, så jeg kunne få trænet ryg ordentligt.

Opvarmning
PULL UPS
7X
6X
6X
6X
4X :(

DØDLØFT
8x60kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg
5x85kg

BOR
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

PULL DOWNS
8x77kg
8x77kg
6x87kg
8x77kg

CABLE SEATED ROW
8x87kg
8x87kg
8x87kg
8x87kg

INCLINE DB CURLS
8x12,5kg
8x12,5kg
8x12,5kg
8x12,5kg

Fin træning. Så fik jeg hældt en masse i sækken, og nu står den på fodboldtræning, hvor jeg skal løbe. Højst sandsynlig noget intervalløb i dag. :)
Sidst rettet af DonDalle 19. mar 2010, 18:27, rettet i alt 1 gang.

Dagens "fodboldtræning" skulle ha' været intervalløb, men min holdkammerat og jeg magtede ikke at løbe rundt og rundt på løbebanen rundt om stadion, så vi tog i stedet et tempofyldt løb op til fitnesscenteret (2,2 km.), hvor vi cyklede 12 km. på 20 minutter og derefter lavede øvelser for henholdsvis ankel og lysken. Derefter tog vi løbeturen tilbage til stadion i højt tempo.

En god omgang konditionstræning, der godt kunne mærkes i lungerne. I morgen holder jeg fri fra styrketræning, så jeg kan få løbet en rigtig god tur for at måle min kondition! :)

Jeg regner også med at bestille nye støvler i denne her uge. Valget falder nok på: :dance:

Billede

Jeg havde fået mine straps, så jeg kunne få trænet ryg ordentligt

Nu ved jeg godt at Marco altid bruger straps til alt i den her verden, selv når han drikker en shake, men mit forslag er at du starter uden straps. Et svagt greb er fuldstændigt ubrugeligt. I det mindste lad de store basisøvelser være uden straps. Jeg ved godt du ikke kan bruge et stærkt greb som fodboldspiller, men i centret vil det med tiden være træls at være afhængig af sine straps når ting bliver lidt tungt. Det bare min mening :)

Btw. lækre boots du har kig på der, hvad koster de?
Brugeravatar

Corbin skrev:
Jeg havde fået mine straps, så jeg kunne få trænet ryg ordentligt

Nu ved jeg godt at Marco altid bruger straps til alt i den her verden, selv når han drikker en shake, men mit forslag er at du starter uden straps. Et svagt greb er fuldstændigt ubrugeligt. I det mindste lad de store basisøvelser være uden straps. Jeg ved godt du ikke kan bruge et stærkt greb som fodboldspiller, men i centret vil det med tiden være træls at være afhængig af sine straps når ting bliver lidt tungt. Det bare min mening :)

Btw. lækre boots du har kig på der, hvad koster de?

Haha, Marco er jo også en excentriker, hvad angår stort set alt. Han skal køre alt ud. Alm. blende mad --> blende tun. Straps til træning --> straps til at spise sin mad. Osv.. Men point taken, Corbin.

De koster næsten 3 lapper (2800), men det skal jeg satme heldigvis ikke selv betale. :wink:

Jeg valgte så at spille mine kort halv tolv, da jeg ikke gider ha' statistik om torsdagen. Så sådan er det bare! Så havde jeg aftalt med Marco, at vi skulle træne sammen. Jeg fik heldigvis hamret, inden vi skulle træne, da jeg ikke skulle risikere noget efter gårsdagens traumatiske oplevelse: Jeg skulle skide SÅ meget under dødløft, og det er altså ikke sjovt! Så der kom et lille afbræk i træningen.

Jeg ville egentlig ikke ha' trænet i dag, men jeg synes lige, jeg havde overskud til det. :)
Dagens træning:

Opvarmning
SQUAT
8x50kg - heels raised
4x60kg - heels raised
5x60kg - heels raised
4x60kg - heels raised
5x60kg - heels raised
4x60kg - heels raised
5x60kg - heels raised

Hvor er squat en hård øvelse. Ikke udmattende for enkelte muskler enkelte steder på kroppen, men jeg er færdig i hele kroppen efter at have squattet og hold kæft, det er varmt!

HYPEREXTENSIONS
10xBW
8xBW+10kg
8xBW+10kg
10xBW+10kg

SPLIT SQUAT
6xBW
6xBW

Lorte øvelse, men Marco tvang mig.

LEG CURLS :dance:
12x67kg
8x74kg
10x74kg
6x81kg

Marco var IKKE tilfreds. Først spurgte han, om vi ikke skulle køre med mange reps i stedet for med mange kg. Så kørte jeg 12 gentagelser med 67kg og spurgte, om det ikke var mange gentagelser. Så måtte han kæmpe sig gennem første og andet sæt med mange pauser og efter det ændrede han sine sæt til kun at køre med et ben, da han mente, han var meget stærkere i højre end i venstre (eller for ikke at blive ydmyget af en med halvt så tykke ben som ham. :))

LEG EXTENSIONS
8x75kg
8x75kg
12x75kg -> 10x55kg -> 10x35kg

Latterlig idé pludselig at få, at der skal køres dropset på denne øvelse. Jeg var tæt på at græde bagefter, mens Marco grinte af mig. Heldigvis døde han selv, da han skulle køre sit dropset. :) Men indvirkningen gjorde i hvert fald, at vi droppeder zercher squat.

AB WHEEL
8x
8x
8x

Hurtig hjem fra centeret, kaste mad i mig og videre til fodboldtræning, hvor jeg havdre regnet med at tage en slapper. Jeg lavede lidt udstrækning, lidt stabilitetsøvelser og løb 2400m på løbebanen på ca. 11 minutter. Så det var i nogenlunde tempo. I morgen har jeg en aftale omkirng træning af boksen og senere et tjek af foden hos fysioterapeuten. Det glæder jeg mig til. :)

Aftenens natmad bliver:
230g havregryn
1000ml. skummetmælk
1 banan.

Jeg vejer mig på mandag og ser, hvordan ugen er gået i forhold til vægttab/øgning. Den stod på 81,2 i mandags, så det bliver lidt spændende at se, om alt det løb og cykling har haft nogen betydning.

DonDalle skrev:Haha, Marco er jo også en excentriker, hvad angår stort set alt. Han skal køre alt ud. Alm. blende mad --> blende tun. Straps til træning --> straps til at spise sin mad. Osv.. Men point taken, Corbin.

De koster næsten 3 lapper (2800), men det skal jeg satme heldigvis ikke selv betale. :wink:

Haha true enough :lol:

Hold da kæft. Lækkert KFC punger ud :)
Brugeravatar

Spillede mine kort i dag. Dejligt på en fredag. :) Jeg synes godt nok ikke, jeg var særlig veloplagt til dagens træning, men lidt inde i vores omgang bænk begyndte det at blive okay med energien.

Opvarmning
BENCHPRESS
5x60kg
5x65kg
5x65kg
3x70kg
2x70kg --> måtte ikke ta' 3.
2x70kg
4x65kg

SEATED BARBELL SHOULDER PRESS
8x40kg
8x40kg
8x40kg
4x45kg
4x45kg

INCLINE BB BP - kørte ikke så godt i dag som sidste gang. :?
5x50kg
5x50kg
5x50kg
5x50kg
5x50kg

DB BP
8x22,5kg
8x22,5kg
8x22,5kg

CABLE LATERALS SS TRICEP PUSHDOWNS
8x5kg ss 10x30kg
8x5kg ss 10x35kg
8x5kg ss 8x42kg
8x5kg ss 8x42kg

ROTATOR CUFF
6 SÆT

Efter træning røg en dåse tun, en dåse makrel, 4 stykker rugbrød, mayo, citron og en halv liter mælk ned. Nu står den på afslapning inden "fodbold"træning. Der står den nok på stabilitetsøvelser for forskellige led, da jeg tror, jeg har overbelastet kroppen med alt det løb, når jeg nu ikke har lavet noget i 5 måneder.

DonDalle skrev:
Efter træning røg en dåse tun, en dåse makrel, 4 stykker rugbrød, mayo, citron og en halv liter mælk ned. .

Lidt af et PW måltid, godt gået & god træning =D>
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste

Corbin skrev:Haha true enough :lol:

Det er pisse fint. Overvej, hvis jeg selv skulle betale 2800 5 gange om året. Shit! Så en okay ekstra løn. :)

bahne05 skrev:Lidt af et PW måltid, godt gået & god træning =D>

Ja, der skal jo hældes noget nedmed al den aktivitet. Du skulle så se min "shake" her i går. 250 gram havregryn, en liter mælk og en banan i blenderen. Den var semi-hård at komme igennem, men tog kun 1 minut at få tæsket næsten 1400 kalorier i sækken. :wink:

DonDalle skrev:
Corbin skrev:Haha true enough :lol:

Det er pisse fint. Overvej, hvis jeg selv skulle betale 2800 5 gange om året. Shit! Så en okay ekstra løn. :)

bahne05 skrev:Lidt af et PW måltid, godt gået & god træning =D>

Ja, der skal jo hældes noget nedmed al den aktivitet. Du skulle så se min "shake" her i går. 250 gram havregryn, en liter mælk og en banan i blenderen. Den var semi-hård at komme igennem, men tog kun 1 minut at få tæsket næsten 1400 kalorier i sækken. :wink:

lækkert =D>
Brugeravatar

Styrkeliste

I dag havde Marco og jeg aftalt at træne en god, solid omgang ryg. Og det fik vi gjort. :)

Opvarmning + 3x pull ups.
PULL UPS
7X
7X
6X
5X
5X

30 pull ups på 5 sæt. Det skal bare øges hver gang, jeg laver pull ups fremover. :)

DØDLØFT
5x60kg - Ingen straps, Corbin.
4x80kg - Ingen straps, Corbin.
1x100kg
1x120kg
1x130kg
1x140kg PR
6x90kg

PULL DOWNS
8x77kg
8x77kg
6x87kg
6x87kg
6x87kg

CABLE SEATED ROW - you go, I go (Marco)
8x87kg
7x77kg
7x77kg
7x77kg
Drops set:
9x77kg
9x57kg
30x33kg

Shit, det var hårdt!

BOR
7x60kg
6x60kg
6x60kg
6x60kg
6x60kg

BB CURLS
8x25kg
8x25kg
8x25kg
8x25kg

INCLINE DB CURLS
6x12,5kg
7x12,5kg
7x12,5kg

Hård, hård træning. Kunne i hvert fald ikke løfte ret meget herefter, så det blev til et velfortjent bad og et godt og flot frokost bord, hvor der blev spist igennem.

I aften bliver der syndet med kosten i form af en pizza, men som tidligere nævnt er jeg overhovedet ikke excentrisk og sygelig, så det tillader jeg mig selv uden skrupler overhovedet. :) Senere på aftenen står den på noget cardio (fucky fucky :dance: ), så det skal nok blive lækkert. :wink:

I morgen holder jeg helt fri. Jeg har overbelastet min lysken og knæ lidt ved alt mit løb, når jeg nu har ligget stille i 5 måneder.

Super nice trukket i DL! Det gik godt nok stærkt :twisted:
Brugeravatar

Corbin skrev:Super nice trukket i DL! Det gik godt nok stærkt :twisted:

Tak for det, Corbin. :) Ja, men skal heller ikke maxteste mere fremover. Så det var lidt for sjov for lige at prøve min styrke af.

I dag vejede jeg mig så for at se, hvordan ugen havde forløbet mht. indtagelse af mad kontra mit aktivitetsniveau. Jeg synes selv, jeg har fået spist igennem, men jeg har også fået skruet op for mit cardio, så der ville ryge nogen kalorier.

Morgenvægt d. 15/3-10: 81,2 kg.
Morgenvægt d. 22/3-10: 81,6 kg. (+ 0,4 kg.)

Nu står den på "fodboldtræning", hvor jeg ikke lige helt ved, om jeg løber eller styrketræner.

DonDalle skrev:
Corbin skrev:Super nice trukket i DL! Det gik godt nok stærkt :twisted:

Tak for det, Corbin. :) Ja, men skal heller ikke maxteste mere fremover. Så det var lidt for sjov for lige at prøve min styrke af.

Nej det ville også være forholdsvist dumt at gøre nu når du kommer i gang med at spille igen :) Men det er altid fedt at vide hvor meget man kan trække, jeg må sige jeg er imponeret over hvor lidt du har haft mulighed for at DL og hvor meget du rent faktisk trak :)
Brugeravatar

Corbin skrev:Nej det ville også være forholdsvist dumt at gøre nu når du kommer i gang med at spille igen :) Men det er altid fedt at vide hvor meget man kan trække, jeg må sige jeg er imponeret over hvor lidt du har haft mulighed for at DL og hvor meget du rent faktisk trak :)

Netop. Så skal jeg bare holde det vedlige nemlig, hvor jeg ikke kører 1RM. Ja, Marco er sgu heller ikke tilfreds. :D

Dagens fodboldtræning bød på en løbetur til fitness, træning i fitness og en køretur hjem. :)

Jeg tog de 2,2 km. til fitness på lidt over 6 minutter, så der var godt med tempo på. Det bliver dog noget andet at komme ned på banen og komme i gang, da det går helt anderledes i lungerne end løb på landevejen. God lunger på landevejen er absolut ikke ensbetydende med gode lunger på banen.

I fitness fik jeg trænet boks, skulder og lidt triceps. Det var ikke en dræbende træning, jeg tog med en holdkammerat, men vi fik kørt 4 sæt bænk, 3 sæt siddende skulderpres (stang), flad DB bænk, delt destroyers, dips og et superset med mave (20xmavebøjninger på bold -> 8xwheel (knæ på en stepbænk) -> 15xmavebøjninger på bold igen)

Nu står den på aftensmad, og så kan jeg forhåbentlig træne ryg med Marco i morgen, hvor jeg har fri. :)

Fik trænet en stille omgang ryg i dag. Havde ikke så meget energi, men det var hygge med Marco.

Opvarmning + 3x pull ups.
PULL UPS
7X
6X
6X
5X
6X
6x

Tog et ekstra sæt, da jeg kun ramte de 30 gentagelser på 5 sæt som sidste gang. :(

BOR
10x60kg
10x60kg
10x60kg
7x70kg

ONE-ARM DB ROW
8x22,5kg
8x30kg
10x30kg

BB CURLS
10x25kg
10x25kg
10x25kg

Lidt slacket træning, men det var nu meget rart, når jeg nu ikke kunne trække så meget i dag. Senere (kl. 17) stå den på intervalløb med Corbin OG Marco (hvis klovnen får tudet færdig). Det glæder jeg mig til. Opfølgning på løbet følger senere. :)

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster