Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1370
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1368

Følg bodybuilding.dk på

En trist historie

Udskriv emne


Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping





Dette er fortællingen om hvordan misbrug af steroider kan ende. Det er ikke ment som en skræk historie men en opfordring til at tænke sig godt om, og overveje konsekvenserne inden man benytter doping.

Dette er historien om Peter, en af mine venner. Peter var en glad dreng i skolen med meget krudt, og en utrolig målbevidsthed. Alt hvad han lavede og interesserede sig for blev gjort med 100 % involvering. Da Peter gik ud af 10. klasse ville han gerne være elektriker og begyndte på den uddannelse, samtidig begyndte han er interessere sig for motion, i særdeleshed løb. Peter trænede hårdt om målrettet og 14 måneder efter han havde købt sine første løbesko gennemførte han en maraton. Nu kastede han sin kærlighed på styrketræning, men skiftede hurtigt til decideret bodybuilding. Han ville være stor!. Han trænede i et center hvor der trænede mange dørmænd og sikkerhedsvagter som alle var nogle store gutter. Selvom han trænede hårdt og spiste meget blev han aldrig rigtig pumpet og se på. Derfor var der kun en løsning i han verden. Han startede på steroider, thai anaboler og fat burners – og hvad der ellers kunne få fat på, også skete der noget! Desværre havde Peter meget svært ved at acceptere at han blev lidt mindre når han ikke var på kur, ligesom han også viste fysiske tegn på afhængighed. Hvis man var til fest med Peter kunne han finde på at tage steroider få at blive høj/skæv osv. Peter er nu 20 år gammel og en stor gut, der er ”hooked”. Peter stopper sin uddannelse og begynder at tage kokain, amfethamin og andre stoffer for at blive høj. Morgenmad består at noget opkvikkende som efedrin, mens aftensmad/natmad typisk er hash for at falde ned. Han er på kant med loven flere gange for at finansiere sit misbrug, og han træner ikke længere – han siger han ikke har tid. Da Peter er 21½ år gammel får hans familie ham i afvænning, og det går tilsyneladende godt, indtil natten til d. 17. August 2009. Peter dør alene i en lejlighed af en overdosis heroin – 22 år gammel.

Peter er et opdigtet navn.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 19. maj 2009, 07:24
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sørgeligt.

Men at sige det er bagsiden af "krudt" direkte er vel lidt så som så? :-k

Du skriver han dør af en overdosis Heroin.. så hvem ved? Steroider slog ham måske ikk ihjel..

Mit gæt ville være heroinen og de andre sager han hev ind gennem næsen og røg..

Men trist er det..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 214
Tilmeldt: 28. jun 2010, 18:19
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tror heller ikke det var krudt der slog ham ihjel, og kan være han var endt der alligevel - men det var en af acceleratorerne
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 19. maj 2009, 07:24
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tjae, sørgelig historie.
Det som du nævner sker for mange, dog ender det sjællendt så galt.
Det har jo ikk noget med steroider at gøre men om den livsstil.
Altså der er rigtig mange som falder i søvn på en fed. Det har de fleste af os vel prøvet en del.
Nogle går så skridtet videre til amf. Og coke, extasy, 2cb osv.
Men det er sjællendt at det ender ud i et heroinmisbrug.

Og mht til de steroider, så er det klart at det har haft en effekt på manden. Men man kan jo ikke skylde skylden på at det var derfor han endte i misbrug med stofferne.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 634
Tilmeldt: 7. jun 2009, 21:12
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



. Hvis man var til fest med Peter kunne han finde på at tage steroider få at blive høj/skæv osv.


Nu er jeg ikke inde i emnet, men mener aldrig, at have læst, at folk biver skæve, af at tage roids?
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Xiva skrev:
. Hvis man var til fest med Peter kunne han finde på at tage steroider få at blive høj/skæv osv.


Nu er jeg ikke inde i emnet, men mener aldrig, at have læst, at folk biver skæve, af at tage roids?



Høj er måske ikke det rigtige ord, men alle jeg kender som har været/er på grej siger samstemmende at især test, og til dels også tren, deca og d-bol, giver en fantastisk følelse af velvære og "King Of The Hill"-fornemmelse. HGH skulle kunne have en lignende effekt.

Vedr. emnet.. - meget trist historie, men omtalte person lyder som en gut der ville drøne ud i et misbrug uanset hvad der kom først; krudt, bajere, tjald eller cola og herodero.

Jeg har selv været fuldblæst alkoholiker og narkoman, har været klinisk død to gange af heroino-verdosis, men aldrig rørt krudt, selvom jeg havde og har rig mulighed for at få fingre i det.

Det er et spørgsmål om tilfældigheder og temperament.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er hverken steroidernes eller stofferns skyld, det er ham der er misbrugt det og har brugt det fuldstændig respektløst.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 7352
Tilmeldt: 16. feb 2009, 18:13
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Træner her: TarGet Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



A Menace To Chicken skrev:
Xiva skrev:
. Hvis man var til fest med Peter kunne han finde på at tage steroider få at blive høj/skæv osv.


Nu er jeg ikke inde i emnet, men mener aldrig, at have læst, at folk biver skæve, af at tage roids?



Høj er måske ikke det rigtige ord, men alle jeg kender som har været/er på grej siger samstemmende at især test, og til dels også tren, deca og d-bol, giver en fantastisk følelse af velvære og "King Of The Hill"-fornemmelse. HGH skulle kunne have en lignende effekt.


Jeg tvivler på den følelse indtræder hurtigt nok til, at man kan bruge det som knark.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



tjr skrev:
A Menace To Chicken skrev:
Xiva skrev:
. Hvis man var til fest med Peter kunne han finde på at tage steroider få at blive høj/skæv osv.


Nu er jeg ikke inde i emnet, men mener aldrig, at have læst, at folk biver skæve, af at tage roids?



Høj er måske ikke det rigtige ord, men alle jeg kender som har været/er på grej siger samstemmende at især test, og til dels også tren, deca og d-bol, giver en fantastisk følelse af velvære og "King Of The Hill"-fornemmelse. HGH skulle kunne have en lignende effekt.


Jeg tvivler på den følelse indtræder hurtigt nok til, at man kan bruge det som knark.


.. det er en god pointe, men jeg ved at følelsen får mange til at droppe deres pct og brigde istedet eller bare forblive on. Lissom mange falder i igen, fordi de savner det "kick" især test gav dem, og/eller udvikler en mild til svær depression uden.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



A Menace To Chicken skrev:
tjr skrev:
A Menace To Chicken skrev:
Xiva skrev:
. Hvis man var til fest med Peter kunne han finde på at tage steroider få at blive høj/skæv osv.


Nu er jeg ikke inde i emnet, men mener aldrig, at have læst, at folk biver skæve, af at tage roids?



Høj er måske ikke det rigtige ord, men alle jeg kender som har været/er på grej siger samstemmende at især test, og til dels også tren, deca og d-bol, giver en fantastisk følelse af velvære og "King Of The Hill"-fornemmelse. HGH skulle kunne have en lignende effekt.


Jeg tvivler på den følelse indtræder hurtigt nok til, at man kan bruge det som knark.


.. det er en god pointe, men jeg ved at følelsen får mange til at droppe deres pct og brigde istedet eller bare forblive on. Lissom mange falder i igen, fordi de savner det "kick" især test gav dem, og/eller udvikler en mild til svær depression uden.


Nu vil jeg ikke ud i en længere diskussion, men fra mange venner ved jeg der er stor forskel på dem der tager stoffer i weekenderne og dem der gør det i hverdagene. Mange af mine gamle venner tog stoffer hver weekend alt undtaget heroin, og de ryger i dag kun lidt hash, men dem der gjorde det i hverdagene sidder i fængsel osv fordi de er på heroin.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 3296
Tilmeldt: 13. nov 2009, 21:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bone-14 skrev:Det er hverken steroidernes eller stofferns skyld, det er ham der er misbrugt det og har brugt det fuldstændig respektløst.


Det har du ret, men det er også min mening med denne historie - man skal gøre sig klar inden - at man kan risikere og føle sig afhængig, fysisk som mentalt, også må man gøre op med sig selv om man er stærk nok til det. Det var "Peter" ikke, og det slog ham ihjel, krudt var bare det der var med til at tricke ham
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 19. maj 2009, 07:24
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hehe :lol: den historie er jo decideret til at skide i, sorry to say.. :D Hvis der er en morale i historien er det vel at man ikke skal tage heroin :D
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 7543
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:25
Geografisk sted: Thisted
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



androide skrev:
A Menace To Chicken skrev:
tjr skrev:
A Menace To Chicken skrev:
Xiva skrev:
. Hvis man var til fest med Peter kunne han finde på at tage steroider få at blive høj/skæv osv.


Nu er jeg ikke inde i emnet, men mener aldrig, at have læst, at folk biver skæve, af at tage roids?



Høj er måske ikke det rigtige ord, men alle jeg kender som har været/er på grej siger samstemmende at især test, og til dels også tren, deca og d-bol, giver en fantastisk følelse af velvære og "King Of The Hill"-fornemmelse. HGH skulle kunne have en lignende effekt.


Jeg tvivler på den følelse indtræder hurtigt nok til, at man kan bruge det som knark.


.. det er en god pointe, men jeg ved at følelsen får mange til at droppe deres pct og brigde istedet eller bare forblive on. Lissom mange falder i igen, fordi de savner det "kick" især test gav dem, og/eller udvikler en mild til svær depression uden.


Nu vil jeg ikke ud i en længere diskussion, men fra mange venner ved jeg der er stor forskel på dem der tager stoffer i weekenderne og dem der gør det i hverdagene. Mange af mine gamle venner tog stoffer hver weekend alt undtaget heroin, og de ryger i dag kun lidt hash, men dem der gjorde det i hverdagene sidder i fængsel osv fordi de er på heroin.


Kender da os masser som skyder lidt test ind i hvert lår inden de tar i byen. De siger det kicker dem enormt, og at man får det vildeste temperament af det (åbenbart positivt :mrgreen: )
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 634
Tilmeldt: 7. jun 2009, 21:12
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Derfor skal man ikke tage steroider når man er psykisk svag og leger med andre stoffer.. :)
be proud, but never satisfied!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 30. sep 2009, 22:00
 
Træner her: Sundhedscenter Bornholm
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Doping




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster