Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Testikael skrev: Jeg bruger det selv i dødløft

pzo skrev:Både og.
Jeg har et som jeg bruger engang imellem. Men jeg bruger det stort set kun hvis jeg skal køre rigtigt tungt.. Dvs. teste max, og igen kun hvis jeg kan mærke jeg har brug for det. Det sidste max jeg tog i dødløft og squat blev kørt uden..
Men man kan da altid tage det når bare for at se smart ud når der er damer i centeret

Rookie skrev:pzo skrev:Både og.
Jeg har et som jeg bruger engang imellem. Men jeg bruger det stort set kun hvis jeg skal køre rigtigt tungt.. Dvs. teste max, og igen kun hvis jeg kan mærke jeg har brug for det. Det sidste max jeg tog i dødløft og squat blev kørt uden..
Men man kan da altid tage det når bare for at se smart ud når der er damer i centeret
Dit er jo ikke smart
Det gør jo bare ondt
Det er gas.. du ka ta det

HAV skrev:Testikael skrev: Jeg bruger det selv i dødløft
Har du mærket en positiv fremgang ? Kan du løfte mere, bedre styr på teknikken osv ?

pzo skrev:Men man kan da altid tage det når bare for at se smart ud når der er damer i centeret

DGR skrev:Hvad gør sådan et bælte præcist hvordan støtter det ?

Jakob skrev:DGR skrev:Hvad gør sådan et bælte præcist hvordan støtter det ?
Det støtter i lænden, hvilket vil sige du isolerer lænden en smule i fx squat.

HAV skrev:Jakob skrev:DGR skrev:Hvad gør sådan et bælte præcist hvordan støtter det ?
Hvilket er en god ting, right ?!

Jakob skrev:HAV skrev:Jakob skrev:DGR skrev:Hvad gør sådan et bælte præcist hvordan støtter det ?
Folk er for og imod det. Man træner jo selvfølgelig ikke sin midtersektion på samme måde uden et bælte, men har du et bælte på kan du køre tungere. Jeg plejer først at bruge bæltet, når jeg går igang med nogle tunge squats. Ellers kører jeg uden.

HAV skrev:Jakob skrev:HAV skrev:Jakob skrev:DGR skrev:Hvad gør sådan et bælte præcist hvordan støtter det ?
Folk er for og imod det. Man træner jo selvfølgelig ikke sin midtersektion på samme måde uden et bælte, men har du et bælte på kan du køre tungere. Jeg plejer først at bruge bæltet, når jeg går igang med nogle tunge squats. Ellers kører jeg uden.
Okey, kan du foreslå mig at kører med det. Har pt ingen skader el. men vil selvfølgelig gerne forebygge en evt skade hvis det kan hjælpe med et bælte.. Men vil det gøre midter-regionen mere svag ?!

HAV skrev:pzo skrev:Men man kan da altid tage det når bare for at se smart ud når der er damer i centeret
Det er nu ikke så meget det jeg vil bruge bæltet til. Er faktisk ligeglad med hvordan jeg ser ud når jeg træner, bare jeg har støtte til ryggen!

sniper skrev:Har tidligere kørt med bælte, og kan kun fraråde det ved normal træning.. Det gør nemlig din lænd svagere, og du vil hurtigere opnå skader ved derefter at træne uden bælte, eller ved almindeligt tungt have-arbejde, for at nævne noget, da du er vant til mindre belastning på lænden..

sniper skrev:Har tidligere kørt med bælte, og kan kun fraråde det ved normal træning.. Det gør nemlig din lænd svagere, og du vil hurtigere opnå skader ved derefter at træne uden bælte, eller ved almindeligt tungt have-arbejde, for at nævne noget, da du er vant til mindre belastning på lænden..

TruckerOliver skrev:sniper skrev:Har tidligere kørt med bælte, og kan kun fraråde det ved normal træning.. Det gør nemlig din lænd svagere, og du vil hurtigere opnå skader ved derefter at træne uden bælte, eller ved almindeligt tungt have-arbejde, for at nævne noget, da du er vant til mindre belastning på lænden..
jeg har ofte brugt mit bælte til forskelligt tungt arbejde. Igen du undgår problemer med ryggen, og løfter ordentlig.

HAV skrev:mcn - Vil du frafåde et bælte som dette ? (kan jeg næsten forstå på dit indlæg)
Imagine... skrev:Jeg bruger selv bæltet en gang imellem. Fx når jeg træner Primær (første) øvelse i Biceps for ikke at sveje i ryggen eller lign. Ellers bruger jeg det faktisk ikke.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html

mcn skrev:Men hvis man blot kører 3x8reps synes jeg det er helt hul i hovedet at bruge det, så hellere træne det indre "bælte"

mcn skrev:HAV skrev:mcn - Vil du frafåde et bælte som dette ? (kan jeg næsten forstå på dit indlæg)
Så har du ikke helt forstået mit indlæg.
Vil ikke fraråde det, men bare at man skal bruge det med omtanke.
I meget tunge løft i øvelser som Dødløft og squats kan det have dets berettigelse, netop fordi det giver støtte.. Men hvis man blot kører 3x8reps synes jeg det er helt hul i hovedet at bruge det, så hellere træne det indre "bælte"Imagine... skrev:Jeg bruger selv bæltet en gang imellem. Fx når jeg træner Primær (første) øvelse i Biceps for ikke at sveje i ryggen eller lign. Ellers bruger jeg det faktisk ikke.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html
Hvorfor have støtte i den øvelse? Det er bare at holde ryggen re, og så lade biceps klare jobbet. Er du os typen der hiver stangen op med alt andet end biceps?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster