Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65729 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049585 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1000
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 998

Følg bodybuilding.dk på

Dips - ondt i bryst

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej, når jeg træner Dips får jeg ofte ondt i midten af brystet, altså der hvor ribbenene går sammen. Hvad kan det skyldes? :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 14. jun 2011, 19:05
Geografisk sted: Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



At du enten laver øvelsen forkert, eller ikke er vandt til det, og derfor får DOMS.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 618
Tilmeldt: 30. jul 2011, 16:28
Geografisk sted: Danmark
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



aveiro skrev:Hej, når jeg træner Dips får jeg ofte ondt i midten af brystet, altså der hvor ribbenene går sammen. Hvad kan det skyldes? :)


Når man træner DIPS på den korrekte måde, træner man automatisk også brystmusklerne en lille smule. At du får ondt i "midterstykket", er nok som Getbiggernow siger, at du gør det forkert. Hvor langt ned "dypper" du i øvelsen?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:33
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jeg selv, 2 af mine venner og en anden jeg mødte i centeret engang har haft præcis samme problem. Og det blev ved. Hvis nogen kan komme med en god forklaring på dette problem ville det være fantastisk!!
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 3702
Tilmeldt: 1. sep 2010, 15:50
Geografisk sted: Horsens, HSK
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tror det er 3. gang jeg besvare dette spørgsmål på bb.dk, men here goes. Der er meget god sansynlighed for det er dit sternum som gør ondt. Sternum er det fine ord for brystbenet. Der er tale om en flad "knogle" som faktisk er brusk. Det er dette som brækker når man får hjertemassage.

Der er ikke så meget du kan gøre, jeg havde problemet og jeg løste det ved at tage dips uden nogen vægte i dips bælte og så fik jeg "knækket" det ved at lave stræk. Efter et halvtårs tid gik smerten væk og nu knækker det for et godt ord, så mit har været fordi det er været fastklemt tror jeg. Dette giver også god mening når man tænker på det stress dips sætter på det område.
The unexamined life is not worth living. - Socrates...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 376
Tilmeldt: 17. nov 2007, 15:05
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lasse bassen skrev:Tror det er 3. gang jeg besvare dette spørgsmål på bb.dk, men here goes. Der er meget god sansynlighed for det er dit sternum som gør ondt. Sternum er det fine ord for brystbenet. Der er tale om en flad "knogle" som faktisk er brusk. Det er dette som brækker når man får hjertemassage.

Der er ikke så meget du kan gøre, jeg havde problemet og jeg løste det ved at tage dips uden nogen vægte i dips bælte og så fik jeg "knækket" det ved at lave stræk. Efter et halvtårs tid gik smerten væk og nu knækker det for et godt ord, så mit har været fordi det er været fastklemt tror jeg. Dette giver også god mening når man tænker på det stress dips sætter på det område.

Mange tak for svaret :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 14. jun 2011, 19:05
Geografisk sted: Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



creamybeaver skrev:
aveiro skrev:Hej, når jeg træner Dips får jeg ofte ondt i midten af brystet, altså der hvor ribbenene går sammen. Hvad kan det skyldes? :)


Når man træner DIPS på den korrekte måde, træner man automatisk også brystmusklerne en lille smule. At du får ondt i "midterstykket", er nok som Getbiggernow siger, at du gør det forkert. Hvor langt ned "dypper" du i øvelsen?

Jeg kører så langt ned som muligt :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 14. jun 2011, 19:05
Geografisk sted: Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg oplever det ved smal håndstand, ved bred håndstand og v-bar dips føler jeg ingen smerte.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har samme problem og læste mig frem til at det måtte være betændelse ved sternum, altså hvor brystmusklerne hæfter midt på brystet. Jeg har forsøgt med både fremoverbøjet og oprejst dips og har forsøgt med forskellige dybder. Brystbetændelsen er der med det samme.... Håber ikke for dig det er det samme, for i så fald er du færdig med dips :(
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 775
Tilmeldt: 9. okt 2010, 10:29
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



aveiro skrev:
creamybeaver skrev:
aveiro skrev:Hej, når jeg træner Dips får jeg ofte ondt i midten af brystet, altså der hvor ribbenene går sammen. Hvad kan det skyldes? :)


Når man træner DIPS på den korrekte måde, træner man automatisk også brystmusklerne en lille smule. At du får ondt i "midterstykket", er nok som Getbiggernow siger, at du gør det forkert. Hvor langt ned "dypper" du i øvelsen?

Jeg kører så langt ned som muligt :)


Det kan være, at du kommer "for langt" ned så. Din overarm skal sådan ca. danne en 90 graders vinkel med din underarm, når du dypper ned. Jeg har selv lavet dips, hvor jeg kom meget langt ned, og det sætter et vist pres på sternum - jeg fik også ondt samme sted.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:33
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg mærker det også, men jeg kæmper videre uden at tænke over det. Så store smerter oplever jeg heller ikke :)
Success is my only motherfuckin’ option – Failure’s not.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12. feb 2011, 03:19
Geografisk sted: Roskilde
 
Træner her: FitnessDK Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg havde selt problemet tidligere da jeg kørte dem. Det kom også selvom jeg ikke gik voldsomt langt ned.
Ved ikke hvordan man har slet ikke smerte længere ved dem ud over et godt og grundigt pump eller noget ligende :P
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1915
Tilmeldt: 21. aug 2011, 22:11
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kan som regel "knække" smerten væk ved at same skulderbladene efter første sæt
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2466
Tilmeldt: 6. mar 2010, 19:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster