Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1471
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1468

Følg bodybuilding.dk på

Råd til bodybuilding

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej jeg er 15 år og har besluttet mig for at begynde at bodybuilde.

Højde: 1.80
Vægt: 65

Jeg har vægttrænet i ca. 1,5 år (ikke fokuseret på at blive større, men mest for at holde mig i form)
Jeg har været opereret flere gange i håndleddet og det ødelagde min interesse for kickboksning, og nu vil jeg gerne bodybuilde. Jeg elsker at være fysisk aktiv og presse mig selv. Jeg kan ikke dyrke mange sportgrene pga. mit håndled med varige skader. Men jeg kan godt vægttræning. Jeg er kommet i rimelig god form efter hviletiden fra sidste operation, og er ikke spinkel.

Som sagt så vil jeg gerne starte på bodybuilding og håber at der er nogen af jer med erfaring der kan give nogle råd, træningsprogrammer, kost, og generelt egne erfaringer etc.

/Mikkel
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 31. dec 2012, 19:17
 
Styrkeliste
- Squat: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvor mange gange om ugen vil du træne?

Mht. kost så gælder det bare om at læse så mange artikler herinde, på bodylab.dk, news.bodylab.dk m.v. som muligt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 638
Tilmeldt: 24. jan 2012, 16:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Med træning har jeg god tid, bortset fra når jeg skal til min 9 klasse afgangs eksamen. Men ellers vil jeg træne minimum 3 gange om ugen alt efter hvordan det er med lektier, og så skal jeg også snart have et job når jeg kan finde et :3 Men minimum 3 gange, men vil gerne høre lidt erfaringer med hvad der er godt, om man skal have hviledage, eller om man sagtens kan træne hver eneste dag eller hvordan.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 31. dec 2012, 19:17
 
Styrkeliste
- Squat: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Back to bacics
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mangler vælger at starte med dette program http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Det kræver 4 træningspasses om ugen

EDIT: Det samme program som ovenstående kommentar relaterer til
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 28. mar 2012, 20:14
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg vil prøve det ud :) Og det er jo også et god tidspunkt at starte.

Godt nytår :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 31. dec 2012, 19:17
 
Styrkeliste
- Squat: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er faktisk et lidt uheldigt tidspunkt at starte, for det er nu folk skal til at i gang med deres nytårsfortsæt om at tabe sig, og så kommer man til at stå i kø hele tiden :lol:
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 465
Tilmeldt: 9. jan 2010, 02:38
Geografisk sted: Hobro
 
Træner her: Hobro Helse Sport
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Start med at læse den her igennem, og kom så tilbage og få råd til de småting du ikke forstår:

newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2075
Tilmeldt: 11. apr 2011, 16:47
Geografisk sted: Forskelligt
 
Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er det der "Window of opportunity" har set flere der tager proteinshakes (gætter jeg på det er), drikker en L skummetmælk, spiser en dåse tun. Er der noget af det der virker bedre eller er det bare en smagssag?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 31. dec 2012, 19:17
 
Styrkeliste
- Squat: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der er det der "Window of opportunity" har set flere der tager proteinshakes (gætter jeg på det er), drikker en L skummetmælk, spiser en dåse tun. Er der noget af det der virker bedre eller er det bare en smagssag?


Hvad folk spiser afhænger jo af hvordan de har sammensat deres kost.
Og så er der nogle fødevarer som er godt i BB sammenhæng, f.eks tun fordi det indeholder meget protein.
Jeg tror sgu ikke der er mange der drikker en liter skummetmælk, for det indeholder ikke særlig meget næring, jeg tror det er let/sødmælk du har set, for der er mange kalorier i, i forhold til hvor nemt det er at indtage store mængder af.

Hvis du ikke vil til at gå rigtig meget op i det, altså følge en kostplan 100% og sådan noget, så vil jeg anbefale dig at du sørger for at spise en masse mad, gerne ting med mange kalorier i (selvfølgelig ikke slik og chips), altså ting som tun, nødder, peanutbutter, sødmælk osv :)
For med en vægt på 65kg, burde dit eneste mål være at tage på :D
Så længe du træner meget, og ikke tager mere end 0,5kg på om ugen, så giver du den bare gas i centeret og ved spisebordet =D>
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 465
Tilmeldt: 9. jan 2010, 02:38
Geografisk sted: Hobro
 
Træner her: Hobro Helse Sport
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bjarke Andersen skrev:
Der er det der "Window of opportunity" har set flere der tager proteinshakes (gætter jeg på det er), drikker en L skummetmælk, spiser en dåse tun. Er der noget af det der virker bedre eller er det bare en smagssag?


Hvad folk spiser afhænger jo af hvordan de har sammensat deres kost.
Og så er der nogle fødevarer som er godt i BB sammenhæng, f.eks tun fordi det indeholder meget protein.
Jeg tror sgu ikke der er mange der drikker en liter skummetmælk, for det indeholder ikke særlig meget næring, jeg tror det er let/sødmælk du har set, for der er mange kalorier i, i forhold til hvor nemt det er at indtage store mængder af.

Hvis du ikke vil til at gå rigtig meget op i det, altså følge en kostplan 100% og sådan noget, så vil jeg anbefale dig at du sørger for at spise en masse mad, gerne ting med mange kalorier i (selvfølgelig ikke slik og chips), altså ting som tun, nødder, peanutbutter, sødmælk osv :)
For med en vægt på 65kg, burde dit eneste mål være at tage på :D
Så længe du træner meget, og ikke tager mere end 0,5kg på om ugen, så giver du den bare gas i centeret og ved spisebordet =D>


Nu har der aldrig været mange kalorier i tun :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 398
Tilmeldt: 9. apr 2012, 20:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er nu ikke fordi jeg er meget tynd, men tror også det har lidt at gøre med jeg ikke er helt udvokset, hvor at jeg vokser i "bredden" i den forstand at jeg bliver mere robust. Jeg kan jo godt se forskel på min og en 18-årigs krop ;P
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 31. dec 2012, 19:17
 
Styrkeliste
- Squat: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mini1602 skrev:Det er nu ikke fordi jeg er meget tynd, men tror også det har lidt at gøre med jeg ikke er helt udvokset, hvor at jeg vokser i "bredden" i den forstand at jeg bliver mere robust. Jeg kan jo godt se forskel på min og en 18-årigs krop ;P


Selvfølgelig kan du se forskel på din krop og en 18 årigs, dog er 65kg til 180cm meget tyndt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. apr 2012, 14:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det træningsprogram har virket rigtig godt. På en måned har jeg taget 4 kg på, og forbedret mine øvelser markant :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 31. dec 2012, 19:17
 
Styrkeliste
- Squat: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster