Hej
Jeg har jo været så uheldig her for en 6 måneder siden (ca.) at erhverve mig en skade i lænden.
Jeg skulle lege supermand efter 2 ugers pause og tænkte jeg godt kunne tage det samme i squat som inden pausen, det kunne jeg selvfølgelig også, men min ryg lod ikke til at være helt enig efter 4. sæt da jeg stod nede i knæ og sku op igen kom der et knæk, som om der var noget der faldte sammen eller sådan et eller andet, nå men jeg stod dernede i knæ og fik rejst mig op og sat stangen på plads. (ikke mere træning den aften bestemte jeg mig for)
Nå men der gik et par uger hvor jeg stadigvæk trænede de andre ting, jeg undlod dødløft og squat.
Derefter besluttede jeg mig for at stoppe med at træne. Hvorefter der gik en 3-4 måneder hvor jeg bestemte mig for at gå til lægen, han knækkede mig lige en tur, hvilket ikke hjalp, derefter skrev han en henvisning til en fysioterapeut, som jeg så gik til i et par måneder uden at det rigtig hjalp noget, jeg gjorde mit bedste mht. de øvelser han bad mig om.
Så begyndte jeg derefter til kiropraktor og har været der en 6 gange, over en månede.
Jeg fik taget billeder den første gang, der var lidt mindre skæve ryghvirvler, men ikke noget synligt omkring lænden.
For god ordens skyld skal jeg lige påpege at øvelserne som fysioterapeuten har vist mig ikke laves mere.
Jeg har så lige for nyligt i sidste uge været ved lægen igen for at spørge om der ikke var andet der kan gøres, men det mente han ikke.
Jo hov, glemte jo lige at nævne hvornår og hvordan de smerter kommer, først og fremmest er det ikke fordi det er en voldsom smerte, det er til at leve med osv. det er bare en irritation i hverdagen, men det forekommer når jeg sidder ned i en bestemt stilling for lang tid evt. og kan fremprovokeres ved at sidde ret og løfte benene strakt op. og når jeg står op og bøjer mig ned. nogle gange kan det også vise sig mens jeg går almindeligt, andre gange kan det være mere eller mindre væk, dog aldrig helt.
Her kommer så mit spørgsmål (endelig hva?) ;)
Har i nogle idéer til hvad jeg kan gøre, eller andre former for terapi der kan prøves som evt. kunne hjælpe?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Sonny