Jeg har et problem med at efter at have trænet overarme(bicep), får jeg en skærende smerte i det jeg slipper EZ-stangen, eller håndvægtene.
I starten kom det kun med EZ-stangen, men jeg tog ikke smerten særligt seriøst, og trænede blot videre. Smerten blev værre og værre, og den forekom pludseligt oftere og oftere.
Jeg tog til læge med problemet, og lægen bad mig holde pause(surprise), og spise ipren. Han mente da at det var en fibersprænging(kommentarer modtages).
Jeg fortsatte så min træning, og stille og roligt blev problemet bedre. Trænede dog ikke bicep på dette tidspunkt.
Jeg genoptag da min biceptræning, og strakt kom smerterne tilbage, de blev værre og værre, og langt slemmere end sidst jeg var til læge, så jeg valgte at tage til læge igen.
Inden jeg skulle til læge skulle jeg til session for forsvaret, lægen derinde tog et kig på min arm, da jeg fortalte ham om mine syndromer osv, og han sagde det var seneskedehinde betændelse, men at hvis jeg følte for det, kunne han erklære mig egnet trods det. Så det gjorde jeg(skal ind til beredsskabet i Haderslev nemlig;))
Tog så til læge som planlagt da jeg kom hjem igen for at høre hans mening. Lægen mente denne gang at det var fordi musklen i underarmen er blevet overtrænet, altså den er vokset sig for stor til muskelvævet(derfor giver det os lidt mening det nogle siger om det forsvinder ved bare at træne videre?), han gav mig en 1-uges kur på Ibuprofen(smerterstillende / mod inflammation). Og bad mig holde en måneds pause(igen surprise).
Jeg er så gået igang med pause, og forsøger at bruge en måned på at træne kun squat og motion, hvilket også vil være godt nok for mine led osv generelt.
Lægen bad mig begge gange, at lave sport ved siden af, så jeg får krop og muskler varmet igennem.
Jeg vil nu hurtigt beskrive smerten:
Skærende/bidende smerte ind i siden af armen, ca. midt mellem hånd og albue. Det gør ondt i lillefinger siden, altså ud af. Billede er vedhæftet hvor der er illustreret hvor smerten forekommer. Smerten forekommer som sagt som følge af bicepøvelser normalt. Nogle gange ved bare at bære ting generelt.
Problemet er i øvrigt det samme som dette:
viewtopic.php?t=3918&postdays=0&postorder=asc&start=0
Og jeg har også selv lavet et topic om det før, men jeg følte der var brug for et nyt topic om det for at starte fra en bund af med alt info der er kommet op siden.