Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69538 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1182
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1180

Følg bodybuilding.dk på

Underarms smerter

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Jeg har et problem med at efter at have trænet overarme(bicep), får jeg en skærende smerte i det jeg slipper EZ-stangen, eller håndvægtene.

I starten kom det kun med EZ-stangen, men jeg tog ikke smerten særligt seriøst, og trænede blot videre. Smerten blev værre og værre, og den forekom pludseligt oftere og oftere.

Jeg tog til læge med problemet, og lægen bad mig holde pause(surprise), og spise ipren. Han mente da at det var en fibersprænging(kommentarer modtages).

Jeg fortsatte så min træning, og stille og roligt blev problemet bedre. Trænede dog ikke bicep på dette tidspunkt.

Jeg genoptag da min biceptræning, og strakt kom smerterne tilbage, de blev værre og værre, og langt slemmere end sidst jeg var til læge, så jeg valgte at tage til læge igen.

Inden jeg skulle til læge skulle jeg til session for forsvaret, lægen derinde tog et kig på min arm, da jeg fortalte ham om mine syndromer osv, og han sagde det var seneskedehinde betændelse, men at hvis jeg følte for det, kunne han erklære mig egnet trods det. Så det gjorde jeg(skal ind til beredsskabet i Haderslev nemlig;))

Tog så til læge som planlagt da jeg kom hjem igen for at høre hans mening. Lægen mente denne gang at det var fordi musklen i underarmen er blevet overtrænet, altså den er vokset sig for stor til muskelvævet(derfor giver det os lidt mening det nogle siger om det forsvinder ved bare at træne videre?), han gav mig en 1-uges kur på Ibuprofen(smerterstillende / mod inflammation). Og bad mig holde en måneds pause(igen surprise).

Jeg er så gået igang med pause, og forsøger at bruge en måned på at træne kun squat og motion, hvilket også vil være godt nok for mine led osv generelt.

Lægen bad mig begge gange, at lave sport ved siden af, så jeg får krop og muskler varmet igennem.

Jeg vil nu hurtigt beskrive smerten:
Skærende/bidende smerte ind i siden af armen, ca. midt mellem hånd og albue. Det gør ondt i lillefinger siden, altså ud af. Billede er vedhæftet hvor der er illustreret hvor smerten forekommer. Smerten forekommer som sagt som følge af bicepøvelser normalt. Nogle gange ved bare at bære ting generelt.

Problemet er i øvrigt det samme som dette:
viewtopic.php?t=3918&postdays=0&postorder=asc&start=0
Og jeg har også selv lavet et topic om det før, men jeg følte der var brug for et nyt topic om det for at starte fra en bund af med alt info der er kommet op siden.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

kan ikke svare dig på hvad det er , men døjer selv med det , men du skal prøve når du er færdig med et sæt så slip stangen meget langsomt , så synes jeg ikke det er så slemt ..
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog

Altså det er slippe langsomt hjælper selvfølgeligt, men det afhjælper jo ikke min skade i det lange løb?
Altså det hjælper jo kun lige når det gør ALLERMEST ondt.

jeg vil også sige det lugter lidt af seneskedehinde betændelse..

varmer du op på nogen måde?? Det kommer tit pga manglende opvarmning..

har os selv døjet med det - er noget værre lort :(
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 106.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 145.00

Varmer ikke rigtigt den del op nej. Varmer normalt bare op med bænkpres uden vægt, altså bare stang, det er det eneste jeg gør :(

Hvordan kom du af med det så?

Det er heller ikke 100% væk endnu, men det er sjældent jeg mærker noget..

Jeg tager lig 6min på crosstrainer eller lign for at få varmen, og så varmer jeg skulder og håndled op inden jeg går igang..

jeg kan hvert fald nemt mærke hvis jeg vader ind i centret, og går direkte hen og laver bb curls - det er håndleddene heller ikk så glade for :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 106.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 145.00

Jeg har trænet BB curls med EZ-stang ca. 3-4 gange og allerede nu kan jeg mærke at det er ved at vende tilbage, selvom jeg ikke har trænet isoleret biceps træning i 8 måneder.
Det drejer sig om Flexor Carpi Ulnaris (nr. 4 på listen) i mit tilfælde.
Måske man skulle træne noget underarme?
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Skader