Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65715 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1300
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Helenanorup's logbog

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Okay. Efter stor opfordring på BB, opretter jeg nu en logbog.

Jeg vil gerne starte med at introducere migselv.
Jeg hedder Helena, jeg er 19år og arbejder som receptionist i Fitness World. Sidste år, omkring September blev jeg træt af at være overvægtig. Sådan rigtig træt. Min kæreste kunne ikke engang røre mine lår, uden at jeg begyndte at græde fordi jeg hadede dem så meget. Så en dag da jeg sad og spiste ben&jerry med min forhenværende bedste veninde, kom jeg forbi et billede på facebook hvor der stod " Next year, you whould have wish you started today". Og der var det. Motivationen til at gøre noget ved min fedme. Jeg efterlod min halvspise ben&jerry og min veninde på værelset, tog løbesko på og gik ud og løb min første løbetur nogensinde.

Jeg løb 3-4 gange om ugen i et halvt år. og efter det halve år tilmeldte jeg mig et træningscenter. Jeg begyndte til bodycombat, cykle, løbe på løbebånd og senere startede jeg på GRIT og seriøst styrketræning. Træningscenteret blev hurtigt mit andet hjem. Det tog mig omkring 13måneder at smide 15kg. Det har været det hårdeste som jeg nogensinde har gjort, både fysisk men også mentalt. Men det har været det værd.

Jeg er nu igang med projekt "lækker fitness-trunte". Fordi selvom nu hvor jeg er blevet pæn og slank - er der ikke nogen som helst muskler i sigte. Jeg vil ha' min fedtprocent ned på 20% og ha' øget min muskelmasse markant. Jeg begyndte alt for sent at styrketræningen og det kan ses. Hvis jeg flexer arme eller spænder mine mavemuskler, ses intet (Det har nok også noget med at gøre at min fedtprocent stadig er oppe på de 29%, men jaja). Jeg synes det er svært. Faktisk rigtig svært. og det var en af grundene til at jeg tilmeldte mig BB. Jeg er her for at lære, observere og få råd. Jeg er nået så langt med min rejse, men den er langt fra ovre. - og nu kan i så følge den i min logbog.
Sidst rettet af HelenaNorup 6. jan 2014, 21:55, rettet i alt 1 gang.
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Velkommen til. Kan vi få nogle stats?
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 13. nov 2007, 18:16
Geografisk sted: Lørenskog, Norge
 
Træner her: Fitness World - Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Chayen skrev:Velkommen til. Kan vi få nogle stats?




Højde: 180cm
Vægt: 67,5
Fedt procent: 29%
Muskelmasse: 47.8kg


Håber det er de rigtige stats, haha :D
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Velkommen til :)

Hvordan har du fået målt din fedt%?
If milkshake brings all the boys to the yard - imagine what protein shake will do
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. jan 2013, 10:37
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



What! skrev:Velkommen til :)

Hvordan har du fået målt din fedt%?


Tak!
Fik det målt nede i mit træningscenter. :)
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HelenaNorup skrev:
What! skrev:Velkommen til :)

Hvordan har du fået målt din fedt%?


Tak!
Fik det målt nede i mit træningscenter. :)


Jeg tænkte mere på metoden. Med en fedt tang, eller på en vægt?
If milkshake brings all the boys to the yard - imagine what protein shake will do
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. jan 2013, 10:37
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



What! skrev:
HelenaNorup skrev:
What! skrev:Velkommen til :)

Hvordan har du fået målt din fedt%?


Tak!
Fik det målt nede i mit træningscenter. :)


Jeg tænkte mere på metoden. Med en fedt tang, eller på en vægt?



Fedt tang var godt nok et modbydeligt ord, som jeg ikke kendte til. En vægt :)
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



:lol: Ja det lyder ikke så heldigt, men det er den bedste måde at måle fedt% på. De vægte der, er meget upræcise, og grunden til at jeg spurgte, er at jeg synes din fedt% lyder meget høj. Du vil virkelig gøre dig selv en tjeneste, ved at blive målt med en tang, for du kan altså ikke stole på resultatet af de vægte :)
If milkshake brings all the boys to the yard - imagine what protein shake will do
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. jan 2013, 10:37
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



What! skrev::lol: Ja det lyder ikke så heldigt, men det er den bedste måde at måle fedt% på. De vægte der, er meget upræcise, og grunden til at jeg spurgte, er at jeg synes din fedt% lyder meget høj. Du vil virkelig gøre dig selv en tjeneste, ved at blive målt med en tang, for du kan altså ikke stole på resultatet af de vægte :)


Og hvor pokker bliver man målt med sådan en?
Jeg har også undret mig over hvis man googler lidt rundt, at man så finder billeder af.. ahem.. lidt kvapsede kvinder hvor der står at deres fedt procent skulle være 30. haha :lol:
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg bliver målt af min træner, det kan være at du kan finde en i nærheden af dig, der kan gøre det.

Jeg tror altså at det er ret usandsynligt at din er så høj. Det er selvfølgelig lidt svært at bedømme, uden ordentlige billeder. Og i det hele taget. Så undersøg om du kan finde en til at måle dig korrekt :)
If milkshake brings all the boys to the yard - imagine what protein shake will do
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. jan 2013, 10:37
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



INGEN KVALME TIL MORGENTRÆNING!

Jeg har i de sidste uger eksperimenteret over hvad for en morgenmad der fungere bedst for mig, når jeg skal til morgentræning. Det har både endt i kramper og kvalme, men jeg tror at jeg har fundet ud af hvad der fungere for mig nu. En lille portion havregrød, 2 timer inden træning.

Mit krop ydede så fantastisk til GRIT! Udover mine jump squat med knee tuck, hvor jeg stadig har problemer med at få knæende højt nok op. Jeg er så glad for at selvom at jeg er den yngste og mindste blandt alle de store fyre og lækre trænede trunter, at jeg stadig bliver "anerkendt" som en del af holdet, for highfives ved slutningen af hver set og et "godt gået" engang imellem.

og så til det bedste der er sket hele dagen (indtil videre): Min skyr med jordbær, efter træning. Jeg prøvede at varme jordbærene op før jeg puttede dem i og det var simpelthen det lækreste nogensinde! Jeg trængte også så voldsomt til lidt variation fra min ellers kanel havregrød, som er blevet spist konstant her i December.

Jeg kom iøvrigt i tanke om at nogen af jer nok har instagram. I meget velkomne til at følge mig! Jeg poster mest om min træning, process og mad. XOXOHELENANORUP hedder jeg derinde. Hvis jeres instagram også handler om træning, vil jeg selvfølgelig også vildt gerne se jeres!
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du følges hermed på instagram!
Ser fandme lækkert ud det skyr, god ide at varme bærene, det skal prøves! :)

GRIT... er det det nye?? Hvad går det ud på?
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 21. jan 2010, 11:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Cool med en til fra Næstved herinde :D Er du i familie med Camilla Norup egentlig?
Brugeravatar

 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 22. jan 2011, 10:29
Geografisk sted: København
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fedt med en log! :)
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 185
 
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 4. jul 2009, 13:42
Geografisk sted: Danmark
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Velkommen til :) Godt med flere piger herinde. Glæder mig til at følge din udvikling herinde. Flytter selv til Næstved om 6 mdr :)
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 1. nov 2011, 21:33
Geografisk sted: Fredericia
 
Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Stener skrev:Du følges hermed på instagram!
Ser fandme lækkert ud det skyr, god ide at varme bærene, det skal prøves! :)

GRIT... er det det nye?? Hvad går det ud på?


Puha. Det er lidt svært at beskrive det. HIIT. Kunne på nogen måder godt minde om Insanity.
http://www.youtube.com/watch?v=2oWzc8HveJw <--- her er et link om konceptet.


Active skrev:Cool med en til fra Næstved herinde :D Er du i familie med Camilla Norup egentlig?

Du har INGEN anelse om hvor mange gange jeg er blevet spurgt om det! haha. Nej, det er jeg ikke. Kender ikke pigebarnet :D
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jaja, jeg er rigtig dårlig til at skrive logbog og det her er egenligt ikke så meget et logbog's indlæg, men nok mere et råb om hjælp.

Jeg vil virkelig gerne begynde at bulke. Efter 15kgs vægttab har jeg virkelig tabt meget muskelmasse og det skal helt klart ændres på. Min kostvejleder har anbefalet mig de 2400kcal på træningsdage og 2000kcal på rest-days. Problemet er bare at jeg KÆMPER virkelig en kamp for bare at få 1700kcal ind. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Ofte sidder jeg om aftenen og er virkelig mæt og mangler stadig 600-700kcal. Og det er ærlig talt pisse frustrerende fordi jeg vil SÅ gerne kunne følge min kostplan og se fremskridt i mine muskler. Jeg har nærmest bare lyst til at give op om drømmen om at få nogen synlige muskler.

Udover det så har min træning den sidste halvanden uge været ikke eksisterende. Undskyldninger, undskyldninger, men har bare ingen motivation haft. Jeg har været ked og stresset og har mest af alt brugt dagene på at ligge i sengen og ikke bevæge mig ud af flækken. Idag skulle jeg ha' været til Bodycombat, men tilmeldte mig for sent og holdet var fyldt op. BAM. Så krøllede jeg sammen på sengen igen. Så kunne det hele da også bare være ligemeget. Og samtidig så køre jeg mig mentalt ned med "Hvorfor går du ikke bare ned og træner?!" og "Tag dig nu sammen, du er ynkelig" og køre bare længere og længere ned i det her hul.

Jeg ved slet ikke hvad der sker. Det her ligner mig virkelig ikke. Jeg er altid den som altid fare afsted i træningscenteret og giver den maks gas og står op tidligt næste morgen og er på den igen - også hvis motivationen nogen dage har manglet.

En eller anden. Hjælp.
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HelenaNorup skrev:Jaja, jeg er rigtig dårlig til at skrive logbog og det her er egenligt ikke så meget et logbog's indlæg, men nok mere et råb om hjælp.

Jeg vil virkelig gerne begynde at bulke. Efter 15kgs vægttab har jeg virkelig tabt meget muskelmasse og det skal helt klart ændres på. Min kostvejleder har anbefalet mig de 2400kcal på træningsdage og 2000kcal på rest-days. Problemet er bare at jeg KÆMPER virkelig en kamp for bare at få 1700kcal ind. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Ofte sidder jeg om aftenen og er virkelig mæt og mangler stadig 600-700kcal. Og det er ærlig talt pisse frustrerende fordi jeg vil SÅ gerne kunne følge min kostplan og se fremskridt i mine muskler. Jeg har nærmest bare lyst til at give op om drømmen om at få nogen synlige muskler.

Udover det så har min træning den sidste halvanden uge været ikke eksisterende. Undskyldninger, undskyldninger, men har bare ingen motivation haft. Jeg har været ked og stresset og har mest af alt brugt dagene på at ligge i sengen og ikke bevæge mig ud af flækken. Idag skulle jeg ha' været til Bodycombat, men tilmeldte mig for sent og holdet var fyldt op. BAM. Så krøllede jeg sammen på sengen igen. Så kunne det hele da også bare være ligemeget. Og samtidig så køre jeg mig mentalt ned med "Hvorfor går du ikke bare ned og træner?!" og "Tag dig nu sammen, du er ynkelig" og køre bare længere og længere ned i det her hul.

Jeg ved slet ikke hvad der sker. Det her ligner mig virkelig ikke. Jeg er altid den som altid fare afsted i træningscenteret og giver den maks gas og står op tidligt næste morgen og er på den igen - også hvis motivationen nogen dage har manglet.

En eller anden. Hjælp.


Kender godt din situation, har selv haft det på samme måde.

Alle har setbacks, og tider hvor man bare føler sig demotiveret, og ikke føler man har opnået noget som helst, og bare har lyst til at stoppe helt med at træne.

Billede
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar
 
Reputation point: 47
 
Indlæg: 1540
Tilmeldt: 22. jul 2013, 00:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du har problemer med kcal - drik dem i stedet. Sødmælk eller noget kakaomælk? :)
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 621
Tilmeldt: 23. jan 2012, 21:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Træningsduden skrev:Hvis du har problemer med kcal - drik dem i stedet. Sødmælk eller noget kakaomælk? :)


Er kakao mælk ikke også bare sukker og fedt? Eller er jeg helt galt på det? Hvis det ikke var, kunne det bestemt overvejes. ELSKER kakao!
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HelenaNorup skrev:
Træningsduden skrev:Hvis du har problemer med kcal - drik dem i stedet. Sødmælk eller noget kakaomælk? :)


Er kakao mælk ikke også bare sukker og fedt? Eller er jeg helt galt på det? Hvis det ikke var, kunne det bestemt overvejes. ELSKER kakao!


Matilde kakaomælk:
Næringsindhold pr. 100 g:

Energi: 250 kJ (60 kcal)
Protein: 3,5 g
Kulhydrat: 10,0 g
Fedt: 0,5 g

Hvis du er super fedtforskrækket er der jo også en med mindre fedt i :)
Jeg drikker personligt selv sødmælk for at nå mine kcal :)
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 621
Tilmeldt: 23. jan 2012, 21:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Træningsduden skrev:
HelenaNorup skrev:
Træningsduden skrev:Hvis du har problemer med kcal - drik dem i stedet. Sødmælk eller noget kakaomælk? :)


Er kakao mælk ikke også bare sukker og fedt? Eller er jeg helt galt på det? Hvis det ikke var, kunne det bestemt overvejes. ELSKER kakao!


Matilde kakaomælk:
Næringsindhold pr. 100 g:

Energi: 250 kJ (60 kcal)
Protein: 3,5 g
Kulhydrat: 10,0 g
Fedt: 0,5 g

Hvis du er super fedtforskrækket er der jo også en med mindre fedt i :)
Jeg drikker personligt selv sødmælk for at nå mine kcal :)


Kunne bestemt overvejes så! Så er det bare hvad pokker at jeg skal gøre med de resterende 500kcal :( haha.
Train like an athlete, eat like a nutritionist, sleep like a baby, win like a champion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2013, 00:35
Geografisk sted: Lyngby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Husk der skal jo også noget sundt fedt til :)

Evt. en pose nødder du kan have med i løbet af dagen og tage en håndfuld af en gang i mellem? Super godt som mellemsnacks i mellem dine måltider.

Ellers super flot ellers, keep it up :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 10. jul 2010, 16:57
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Valnødder er mit go to, når jeg ikke kan få spist nok.

100 g indeholder ca. 678 kcal, 14,3 g protein, 16,2 kulhydrat og 64,3 g fedt.
100 g fylder ikke alverden i maven, også koster 80-100 g ca. 12-14 kr, hvilket er lige til at overleve for godt 700 kcal.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 24. maj 2011, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Halløj! Dejligt med endnu en pige, som begiver sig ud i styrketræning, og super flot med dit vægttab!! Er hermed fast læser :) Kig evt. forbi min log hvis du skulle have lyst?

Ang. at du ikke kan få nok kcal. indenbord indeholder fx havregryn og peanutbutter ret mange kcal. Peanutputter indeholder desuden også sundt fedt, hvilket nødder (mandler fx) også gør. Nødder er også ret kcal. holdige :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 1. mar 2013, 14:22
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 105.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 288 gæster