Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

BrianC skrev:For fanden nogen af dem er sjove og se på..

Søren1986 skrev:http://weightlifting.moonfruit.com/
Tror ikke på at alle er lige sunde.. Men nogle er sgu imponere

Mikkel leicht skrev:Søren1986 skrev:http://weightlifting.moonfruit.com/
Hvorfor skulle de ikke være sunde? på længere sigt tror jeg de kan holde skaderne fra døre ved at arbejde ekstra hårdt på stabilisatorne..

Søren1986 skrev:Mikkel leicht skrev:Søren1986 skrev:http://weightlifting.moonfruit.com/
Hvorfor skulle de ikke være sunde? på længere sigt tror jeg de kan holde skaderne fra døre ved at arbejde ekstra hårdt på stabilisatorne..
f.eks et løft som the Steinborn Lift... Det er et usædvanligt vrid du får, der.... Og jeg vil mene den har et meget stort skades potentiale...

Mikkel leicht skrev:Hvis det gøres korrekt, kan den være en genial core bygger og være en god skadesforbyggende, tung øvelse!
Det noget vås det andet der.. men selvfølgelig ikke overloade så man ikke kan løfte det uden korrekt teknik, for så er alt jo potentielt farligt..

HAV skrev:Mikkel leicht skrev:Hvis det gøres korrekt, kan den være en genial core bygger og være en god skadesforbyggende, tung øvelse!
Det noget vås det andet der.. men selvfølgelig ikke overloade så man ikke kan løfte det uden korrekt teknik, for så er alt jo potentielt farligt..
At du siger det er noget vås, kan jeg ikke forstå. Der skal ikke meget til før du vrider i ryg/lænde-området og derpå strækker dine discus så ekstremt meget, at de glider ud. Dette er forbundet med stor skade på både discus samt ryghvivlerne, hvilket bestemt ikke her hensigtsmæssig. Efter min overbevisning er det ikke en sund og effektiv måde at løfte på !

Mikkel leicht skrev:HAV skrev:Mikkel leicht skrev:Hvis det gøres korrekt, kan den være en genial core bygger og være en god skadesforbyggende, tung øvelse!
At du siger det er noget vås, kan jeg ikke forstå. Der skal ikke meget til før du vrider i ryg/lænde-området og derpå strækker dine discus så ekstremt meget, at de glider ud. Dette er forbundet med stor skade på både discus samt ryghvivlerne, hvilket bestemt ikke her hensigtsmæssig. Efter min overbevisning er det ikke en sund og effektiv måde at løfte på !
Det er synd du ser sådan på det, for så er alle øvelser potentielt ødelæggende istedet.. Hvis du gør det korrekt, så er det en genial øvelse..
Dødløft kan jo også være skadeligt på samme måde hvis det ikke gøres korrekt..

HAV skrev:Mikkel leicht skrev:HAV skrev:Mikkel leicht skrev:Hvis det gøres korrekt, kan den være en genial core bygger og være en god skadesforbyggende, tung øvelse!
Det er synd du ser sådan på det, for så er alle øvelser potentielt ødelæggende istedet.. Hvis du gør det korrekt, så er det en genial øvelse..
Dødløft kan jo også være skadeligt på samme måde hvis det ikke gøres korrekt..
Selvfølgelig kan den det. Det kan alle øvelser som du også selv skriver. Problemet er bare, at i netop denne øvelse er, at du vrider rygsøjlen fra side til side og ikke frem og tilbage ligesom i dødløft. Rygsøjlen ( herunder discus ) kan klare en stor belsatning i dens natrulige bevægelse frem og tilbage, men ikke fra side til side, da du åbner op i discus og derpå er sårbare og særdeles udsat for overbelastning samt udskridning.
Øvelsen er forbundet med stor skadesrisiko, og derfor er øvelsen IMO ikke noget at råbe hurra for.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster