Først og fremmest udgør fedt - ud fra hans tal - ca 24%, hvis man - som man plejer - udregner fedtets kalorier ud af de samlede kalorier, og ikke antal gram ud af de samlede gram. Det har ingen praktisk relevans - men er meget godt at vide, hvis nogen spørger dig, så er 24% af kostplanen fedt, ikke 12%

At fordelen så er en helt anden i den kostplan du har lagt op, det vil jeg ikke kommentere for meget på. Det er enten en fejl i indtastningerne, hans udregninger eller en kombination. Makromæssigt så kunne man godt slippe af sted med lidt mere fedt i den kostplan du har lagt op, så du kommer op omkring de 90-100g. Men 80g er ikke farligt lavt.
Derudover er kostplanen jo sådan set fin - omend den er meget ensformig. Fedt fra nødder, masser af grøntsager, rigeligt kød, masser af fuldkornspasta og havregryn. Personligt ville jeg have et problem med at spise 3 ens måltider, hver dag, dag ud og dag ind, men hvis det her blot er et eksempel, så synes jeg som udgangspunkt at det ser fint ud. Det skulle man da også håbe, hvis du har betalt penge for det ;)
Men, som sagt, skulle man sætte en finger på noget, så ville en smule avocado eller hele æg ikke gøre skade - så får du også lidt mere fedt. Det er ikke noget problem at spise 3 løg om dagen, men hvis løg ikke er favoritten, så byt det ud med peberfrugt, eller en anden grøntsag - det gør ikke den store forskel.
Held og lykke med de 100kg!