Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 710
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 708

Følg bodybuilding.dk på

2 år: tanita vægt tal

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

har trænet seriøst i 2 år nu cirka og har bulket op fra at veje godt 75 kilo for 2 år siden til at veje 96 nu, jeg har dette år for det meste ligget mellem 90-100 kg hvor jeg har bulket lidt op og ned. jeg skal i gang med at cutte ned og jeg valgte derfor at blive målt på en tanita vægt for at have noget at sammenligne med lidt senere for at se om det skrider frem når det kommer til fedtprocent og sådan noget om den også går med ned og om jeg taber for meget muskelmasse osv. men hvor præcis er den? jeg tænker selvom den er upræcis så kan man vel godt bruge den bare til at sammenligne med, eller er den bare helt utilregnelig eller hvad.

men her er mine stats, hvordan synes i statsne lyder, er det fornuftige tal efter at have trænet seriøst i 2 år? jeg er 21 og er 185 høj. min fedtprocent er rigtig høj selvfølgelig men det er fordi jeg mest har brugt vægten og spejlet og ikke bekymret mig om fedtprocent for jeg kan nemlig godt ane abs osv i spejlet. det skal ydermere siges at jeg ikke har trænet i 2½ måned pga. økonomiske problemer og jeg skyldte penge til banken så jeg var nødt til at melde mig ud af centeret for 2 måneder og har været nødt til at flytte ud af min lejlighed osv så jeg har kun lavet armbøjninger og sådan nogle ting. Kan det enten have påvirket mine stats på den ene eller anden måde, eller vil det så derfor ifølge jer være dumt at begynde at cutte ned nu fordi jeg i forvejen har mistet en del muskelmasse i de her 2 måneder og nu så vil miste mere når jeg begynder at ligge i kalorieunderskud oveni? jeg har bare holdt vægten i de her 2½ måned for ikke at tabe for meget. men her er mine stats i hvert fald:

Weight: 96.1kg
Fat%: 20.1%
Fat mass: 19.3kg
FFM: 76.8kg
Muscle Mass: 73.0kg
TBW: 52.5kg
TBW%: 54.6% hvad er total body water et udtryk for? hvad skal den være og hvad viser den. forstår bare ik hvis jeg har 19k fedt, 73kg muskel og 52,5 kg vand det giver et helt andet tal jo. men er det så fordi der er en masse vand i musklerne og at fedtet binder vand/væske er det bare sådan det skal forstås? og er der et tal der er godt, altså et procenttal kan man sige det?
Bone Mass: 3.8kg
BMR: 9728 kj - 2325 kcal - kan det passe? altså efter den her så skal jeg jo tabe mig ved at spise under 2300 kcal og tager på ved at tage over? men jeg taber mig altså hvis jeg bare spiser 3k kalorier så forstår det ikke lige hvordan det kan passe, self er aktivitet ikke medregnet men stadigvæk den kan vel ikke betyde 1000 kalorier til forskel eller det tror jeg ikke den gør
BMI: 28.1
Ideal body weight: 75.3 kg
Degree of obesity: 27.6%

Desirable range:
Fat % 9.0 - 19.9 %
Fat mass: 7.6-19.1kg

Nederst står der så nogle linjer med "indicators" hvad er det der impedance? der står 431.9 ud for det.

lige et sidste spørgsmål, hvor meget kan man maks nå ned på i fedtprocent? man kan vel ikke nå under 5% kan man det? med mindre det er ekstremt

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Venomancer skrev:
lige et sidste spørgsmål, hvor meget kan man maks nå ned på i fedtprocent? man kan vel ikke nå under 5% kan man det? med mindre det er ekstremt

Langt de fleste der stiller op til BB er under 5% i fedt...

Flere tour ryttere i cykling er også under fem i sæsonen, og andre idrætsgrene hvor lav kropsvægt er mest optimalt, er folk under ...
Døde fisk, flyder med strømmen
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 254.00
- Squat: 1124.00
- Dødløft: 427.00

Backtonature skrev:
Venomancer skrev:

Flere tour ryttere i cykling er også under fem i sæsonen, og andre idrætsgrene hvor lav kropsvægt er mest optimalt, er folk under ...

Ok, men er der ikke en grænse på hvor langt ned man kan komme?

Venomancer skrev:
Backtonature skrev:
Venomancer skrev:

Ok, men er der ikke en grænse på hvor langt ned man kan komme?

Du kommer nok ikke længere ned end 5 % uden at få det rigtig skidt.
It's all about them titties!!
Brugeravatar

Reputation point: 530

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 242.50

Logbog: Vis logbog

ok men er der nogen der kan se på mine stats og se om de ser nogenlunde ud eller der er noget usædvanligt og om en tanita vægt er præcis?

er der ingen der har forstand på en tanita vægt :mrgreen:

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster