Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

2 random spørgsmål :D

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

1. Mit mål er at bulke op, mit udgangspunkt er jeg er skinny. Hvordan bulker man så op hvis ens ønskede resultat er at være stor/muskuløs med synlige abs osv? det vil sige en blanding af stor mængde muskelmasse og lille fedtprocent. Hvordan skal jeg løbende bulke og cutte hvis jeg, nogenlunde, vil holde formen hele vejen igennem? eller er dette for besværligt og skal jeg bare kaste i mig med mad?

2. Er sådan en badevægt med fedtmåler præcis nok til ens fedtprocent? og hvor kan man skaffe sådan en.

På forhånd, tak for hjælpen :D
Sidst rettet af narvs 8. mar 2012, 16:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1: Der er basalt set, 2 muligheder. Enten bulker du stille og roligt, dvs et lille kalorieoverskud, så du hele tiden tager muskelmasse på, men kun lidt fedt. Denne mulighed tager længst tid, men tilgengæld kommer du ikke til at få en høj fedtprocent.

Du kan også bulke kraftigere, dvs et højere kalorieoverskud, det giver mere muskelmasse, men tilgengæld også mere fedt, som du senere skal cutte af (kalorieunderskud), for at få lav fedtprocent.

Du kan selv vælge, hvad du vil :)

2: Nej, de er ikke særlig præcise. Dog har de fleste fitnesscentre en stående, eller også kan du købe dem i butikker/nettet. En fedtmåler-tang er mere præcis, men stadig ikke 100% korrekt :)

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: 4FITNESS

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det første er i øvrigt også sværere end anden del i 1'eren.
Der skal man tænke ret meget over hvad man æder, da man jo helst ikke skal særlig mange kalorier over det man må. Men ved den anden, der kan man jo næsten bare æde som det passer en. Det er en hel del lettere.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

1) Når man bulker vil man jo ik kun tag muskelmasse, men også fedtmasse på, derfor vi cutter som du selv skriver, er det muligt at se ripped ud hele tiden under bulk? ja men det er ikke nemt, punkt et skal du kende din krop super godt, altså et præcist ligevægtsindtag, punkt 2 så skal dit Kcal overskud være forholdsvis lille, så 200-300Kcal overskud fremfor 500Kcal som de fleste bulker med, hvilket vil sige at din fremgang vil gå langsomere end hvis du valgt at sige "fuck det, det er vinter jeg skal ik på stranden, så overlever nok at tag lidt fedt på" personligt vil jeg til hver en tid selv vælge "normalt" bulk, da det andet er for besværligt.
Du skriver jo heller ik rigtig noget om dit udgangspunkt, så lidt svært at bedømme hvad der måske er bedst for dig.

2) Det er noget værre lort, selv dem de har i fitness center, der koster flere tusind er pisse upræcise. Jeg har før blevet målt til en fedtprocent på 8%, hvilket på ingen måde holdte, og også prøvet en der sagde 18% hvilket også var helt hen i skoven.
Brugeravatar

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Okay så skråter jeg sku ideen med fedtmåleren.

Men mht. Bulk/cut:
Mit udgangspunkt er at jeg jo er ret så skinny. ribben og øverste mavemuskler kan tydeligt ses på mig hvis det gør det mere præcist. Så jeg vil da gerne få en god omgang masse på hurtigt, derfor:

1. Jeg finder mit ligevægtsindtag i kcal. og lægger 500 oveni.
2. jeg sørger for at spise sundt og få et minimum indtag af protein ind dagligt på 1,5*kg. kropsvægt.
3. Når jeg selv synes der kommet lige lovligt meget fedt på, cutter jeg af ved at lægge 500kcal under ligevægtsindtaget. Når jeg så rammer den 'ripped-form' jeg ønsker, begynder vi at bulke igen.

That's how it is?
Brugeravatar

^^
Hvis du kan, så ja :)
Men igen, problemet er, at det ikke altid er lige nemt at skulle holde styr på hvad man æder. Derfor er det rart, i bulking perioder i hvert fald, og for nogle, bare at kunne spise mere eller mindre hvad man har lyst til - med forbehold selvfølgelig.
Sådan som du skriver det der, så skal du tænke på hvad du spiser hver dag, 24/7, 365 dage om året, sådan mere eller mindre. Og det er altså ikke lige fedt altid. Derfor er det rart at have sine bulk perioder hvor man bare kan slippe for det :)

Men hvis du mener du kan, jamen go for it... Synes bare det lyder lidt besværligt, medmindre du skal op at konkurrere ?

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Derunderon skrev:^^
Hvis du kan, så ja :)
Men igen, problemet er, at det ikke altid er lige nemt at skulle holde styr på hvad man æder. Derfor er det rart, i bulking perioder i hvert fald, og for nogle, bare at kunne spise mere eller mindre hvad man har lyst til - med forbehold selvfølgelig.
Sådan som du skriver det der, så skal du tænke på hvad du spiser hver dag, 24/7, 365 dage om året, sådan mere eller mindre. Og det er altså ikke lige fedt altid. Derfor er det rart at have sine bulk perioder hvor man bare kan slippe for det :)

Men hvis du mener du kan, jamen go for it... Synes bare det lyder lidt besværligt, medmindre du skal op at konkurrere ?

Haha nej ingen konkurren, gider bare ikke rende rundt og lege tændstiksmand mere :lol:
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster