Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1077
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1074

Følg bodybuilding.dk på

2 split program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hejsa :)
- er lige blevet færdig med hst programmet :D det gik rigtig godt :) i løbet af de sidste 4 uger voksede jeg 7 cm omkring brystet :D

Selv om det er et rigtig godt program, vil jeg godt prøve noget andet, for ikke at blive ved med at køre det samme igen og igen ;) Det må gerne være noget med få reps og mange sæt. Har ledt en del på siden, men har ikke fundet noget tiltalende endnu!
Der skal være fokus på HELE kroppen, lige fra ryg, til bryst, til mave, lår, læg, underarm, overarm, og ja... hvad man nu ellers kan komme på!
Dog må der gerne være lidt ekstra fokus på bryst, da det halter en del bagefter!
Programmet må gerne vare cirka 10 uger.
Som nævnt i overskriften skal det være et 2 split. hvis jeg ikke finder et ordenligt split hopper jeg på hst vognen igen. Men vil klart helst ha et split!!

Som sagt har ingen af programmerne tiltalt mig synderligt.
Jeg er meget i tvivl om hvor høj volumen jeg skal køre med!

Men jeg vil jo gerne have de store øvelser med.
Squat, bænk, dødløft, military press. og øvelser som pull down, og low pulley :)
Det skal siges, at jeg er ude på at gaine så meget muskel som muligt ind til 1. august hvor jeg begynder et cut som varer 1,5-2 måneder afhængig af motivation, hvis den er for lav får jeg det jo ikke gjort optimalt og skal derfor bruge længere tid.
Lige nu ligger vægten mellem 76 og 77 den skulle gerne hedde minimum 78 kg den 1. august :)
Derefter er det meningen at cutte 500 gram om ugen i 1,5-2 måneder :)
Højden hedder forresten 180 cm ;)

Håber på at nogen har et godt program, der må gerne være rimelig høj volumen men stadig få reps! vil helst max op på 8 stk!!!!

På forhånd mange tak for hjælpen :D!!
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

det ser faktisk meget okay ud.
Dog er der nogen af øvelserne jeg vil skifte ud :) det kan man vel godt, ikke?

Men et eller andet sted, blir det jo også bare et hjemmelavet program?
Det har jeg egentlig heller ikk noget imod. Men problemet er, at jeg ikke ved hvor meget tæsk muskler kan tåle. Er der ikke nogle simple grundregler for hvor meget hver muskelgruppe må få?
Problemet er, at mange programmer er sådan "okay" men ved hvert program har jeg fundet et minus, som egentlig gør at jeg ikke føler mig så motiveret på at prøve det.
Jeg er stor tilhænger af frie vægte, kan ikke så meget li maskiner.
dog foretrækker jeg mave med kabelstativ, og ryggen via pulldown (pullups når jeg blir stærk nok!) og low pulley...

men har også selv kigget på programmet. og det er faktisk det der ind til videre er kommet nærmest.

Men det kunne være fedt at få et par tommelfinger regeler for hvor meget hver muskel på få. da jeg jo så kan lave mit eget program lige så det passer til mig, og dermed virker mere motiverende!
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:det ser faktisk meget okay ud.

Det har jeg egentlig heller ikk noget imod. Men problemet er, at jeg ikke ved hvor meget tæsk muskler kan tåle. Er der ikke nogle simple grundregler for hvor meget hver muskelgruppe må få?
Problemet er, at mange programmer er sådan "okay" men ved hvert program har jeg fundet et minus, som egentlig gør at jeg ikke føler mig så motiveret på at prøve det.
dog foretrækker jeg mave med kabelstativ, og ryggen via pulldown (pullups når jeg blir stærk nok!) og low pulley...

men har også selv kigget på programmet. og det er faktisk det der ind til videre er kommet nærmest.

Men det kunne være fedt at få et par tommelfinger regeler for hvor meget hver muskel på få. da jeg jo så kan lave mit eget program lige så det passer til mig, og dermed virker mere motiverende!

Du kan sagtens skifte nogle af øvelser ud, til dem som der passer bedre til dig. Kan ikke give dig nogle tommelfinger regler, omkring hvor meget dine muskler kan klare.. Det er virkeligt svært at svare på, da det kommer an på 1000 ting. Det er for det første meget individuelt.

Syntes at du skal prøve back to basics programmet, hvor du kan skifte nogle af øvelserne ud. Træne det 4 gange ugen 4x6-8. Det går du ikke helt galt i byen med.
Brugeravatar

Styrkeliste

Active skrev:
toto_G4M3R skrev:det ser faktisk meget okay ud.

Du kan sagtens skifte nogle af øvelser ud, til dem som der passer bedre til dig. Kan ikke give dig nogle tommelfinger regler, omkring hvor meget dine muskler kan klare.. Det er virkeligt svært at svare på, da det kommer an på 1000 ting. Det er for det første meget individuelt.

Syntes at du skal prøve back to basics programmet, hvor du kan skifte nogle af øvelserne ud. Træne det 4 gange ugen 4x6-8. Det går du ikke helt galt i byen med.

Okay :D
- Tak for hjælpen. Ville det være dumt at kaste et ekstra sæt på de 3 store?
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

og så tage at bytte chin upp og barbel row ud med hhv. low pulley med kabel og pull down?

der er også kabel row i programmet. så tænkte at eliminere de 4 sæt barbel row og fordele dem på low pulley og pulldown, så jeg kører 6 sæt på hver istedet for 4? så giver det jo samme volumen? :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

mic skrev:Du kunne også prøve mit :D :mrgreen: :8 :mrgreen: :8 :mrgreen: :8

http://tungekastanjer.blog.com/category ... rogrammer/

håhå :D Der er vi jo helt oppe på 10 sæt? Det var måske også lidt voldsomt.

men meningen var træning 4 gange i ugen. Modificeret back to bacis virker mere tiltalende :D
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:håhå :D Der er vi jo helt oppe på 10 sæt? Det var måske også lidt voldsomt.

men meningen var træning 4 gange i ugen. Modificeret back to bacis virker mere tiltalende :D

Definer 'Voldsomt'..

:)

Det er nu ganske overkommeligt..
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Du kan sagtens tage et sæt mere på de 3 store :) Syntes du skulle beholde Barbel row, da det virkelig er en god øvelse. Chin-ups er også en god øvelse, men hvis du ikke er stærk nok, så kan du godt bytte den. Droppede selv kabel row, så bare gør det ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Active skrev:Du kan sagtens tage et sæt mere på de 3 store :) Syntes du skulle beholde Barbel row, da det virkelig er en god øvelse. Chin-ups er også en god øvelse, men hvis du ikke er stærk nok, så kan du godt bytte den. Droppede selv kabel row, så bare gør det ;)

er ikke stærk nok til at køre den bredt. og gider ikk køre smalt, da det mest går i biceps, hvilket jo ikke er meningen ;) okay, kan prøve barbel row og se om det nu er noget, har kun prøvet den meget lidt, og det var absolut ikke en øvelse der begejstrede mig ;) derimod kan jeg godt lide at lave den med kabel :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste