Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1099
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1096

Følg bodybuilding.dk på

2-split som FB

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Da jeg ikke længere kan finde 4 dage i ugen, hvor jeg kan komme i centeret, har jeg overvejet om man kunne lave en form for udvidet fullbody program. Har set en del, som kører 2-split 6 gange om ugen med én enkelt fridag. Derfor tænker jeg, at man vel også kan udvide et fullbody program - her får man trods alt 4 pausedage om ugen.

Mit 2-split plejer at se således ud:

Bryst, skuldre og triceps:
4x BB Bænkpres
4x DB Skråbænkpres
4x DB Skulderpres
4x Lateral raises
4x Dips
4x Triceps Pushdown
4x Mave

Ben, ryg og biceps:
4x Squat
4x Dødløft
4x BOR
4x Chinups
4x Shrugs
4x DB Biceps Curls
4x Leg Curls
4x Læg

Har så tænkt mig, så vidt muligt, at presse det sammen til et fullbody program:

4x BB Bænkpres
4x Dødløft / Squat (skifter hvergang)
4x BOR
3x DB Skråbænkpres
4x DB Skulderpres
2x Lateral raises
3x Dips
3x Triceps Pushdown
3x DB Biceps Curls
3x Chinups
3x læg
3x Mave

Hvis man kan holde til det, vil det så være en ok måde at gøre det på? Får jo en god frekvens på træningen, samtidig med, at jeg har flere øvelser med end normalt i FB. Kan det ikke sammenlignes lidt med dem som træner 2-split 6 gange om ugen?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ingen sammenligning med højfrekvent træning overhovedet. Dernæst er der med 39 alm sæt ikke meget udvidet fullbody over det. Og sidst men ikke mindst er det et ret dårligt udkast :wink:
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

mesomorf skrev:Ingen sammenligning med højfrekvent træning overhovedet. Dernæst er der med 39 alm sæt ikke meget udvidet fullbody over det. Og sidst men ikke mindst er det et ret dårligt udkast :wink:

Synes ellers altid man hører folk anbefale simple FB programmer udelukkende med basisøvelser og 20-30 sæt pr. træning. Men så mener du ikke der er noget ivejen for at gøre det på denne måde, hvis 39 sæt ikke tager livet af en? :)

Pumpingirondk skrev:Synes ellers altid man hører folk anbefale simple FB programmer udelukkende med basisøvelser og 20-30 sæt pr. træning. Men så mener du ikke der er noget ivejen for at gøre det på denne måde, hvis 39 sæt ikke tager livet af en? :)

Det er meget individuelt og afhængigt af både øvelsesvalg, intensitet etc. Men som udgangspunkt kan jeg ikke se noget problematisk ved 39 sæt i et FB-træningspas 3x om ugen.

Det udkast du poster er dog ikke videre optimalt. Som sagt.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Styrkeliste

mesomorf skrev:
Pumpingirondk skrev:Synes ellers altid man hører folk anbefale simple FB programmer udelukkende med basisøvelser og 20-30 sæt pr. træning. Men så mener du ikke der er noget ivejen for at gøre det på denne måde, hvis 39 sæt ikke tager livet af en? :)

Det er meget individuelt og afhængigt af både øvelsesvalg, intensitet etc. Men som udgangspunkt kan jeg ikke se noget problematisk ved 39 sæt i et FB-træningspas 3x om ugen.

Det udkast du poster er dog ikke videre optimalt. Som sagt.

Tænker du på rækkefølgen af øvelserne? Øvelsesvalg? Begge dele eller noget tredje? Hører da gerne hvad du tænker på, så jeg kan forbedre programmet.

Pumpingirondk skrev:Tænker du på rækkefølgen af øvelserne? Øvelsesvalg? Begge dele eller noget tredje? Hører da gerne hvad du tænker på, så jeg kan forbedre programmet.

Det er den klassiske med for lidt ben og for meget pres ift træk. Det bedste du kan gøre er at vælge et allerede forberedt FB (og så evt bare smække yderligere sæt på indtil volumen passer dig).
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum