Storfranord skrev:Less is more nogen gange :-)
Men allerførst vil jeg lige høre dig, hvis du har motivationen, hvorfor så ikke træne 4 dages spilt? Har jeg selv gjort med variation i et par år nu, fungere helt sikkert bedste for mig. Det vil også gøre det nemmere at dele din krop op så du undgår overtræning. Du vil desuden kunne udnytter overkompensationsfasen langt bedre, da dine muskeler er "120%" af deres fulde styrke ca.65-72 timer efter træningen.
Desuden bør dine skuldre, navnligt bagskulder, ikke ligge samme dag som bryst da de bruges ret hårdt i f.eks bænkpress.
Jeg træner kun 2 bryst øvelser 2 gange om ugen og det fungere alt rigeligt til mig. Kræver selvfølgelig voldsom fokus, hvilket må være bedre end 6 forskelige "semi-seriøse" sæt. Det er sjældent du har fysisk overskud til så meget som du beskriver.
Vedrørende din mening om din bentræning, kan jeg ku sige, HOLD FAST VED DEN! Benene udgør 36% af din samlede muskelmasse og er den kropsdel der frigiver flest homonoer pga bla. den oftest store ROM.
Tja det kan godt være i har ret.. Men synes nu også at mit program giver udemærket både i styrke og volume! Men har som sagt lidt problemer med at mine skuldre bliver presset for hårdt!
Jeg er ikke helt inde i hvordan et 4 split fungerer? Kan jeg få dig til at poste dit program også?
Jeg har kørt en del 2 split.. men kan godt lide at træne næsten hver dag.. måske med en hviledag i weekende... Hvorfor programmer som HST slet ikk er mig! Prøvede det i 2 mdr, gav ok.. men jeg blev helt frustreret af at skulle hvile hver anden dag