Jeg har i et godt stykke tid trænet med dette program:
Mandag - Bryst, skulder og triceps
Tirsdag - Ben, ryg og biceps
Onsdag - off (evt. mave)
Torsdag - Bryst, skulder og triceps
Fredag - Ben, ryg og biceps
Lørdag - Off (evt. mave)
Søndag - off (evt. mave)
Bryst, skulder triceps:
Bænkpres 4x12
Skråbænk 4x12
cable flyers 4x12
Millitary press 4x12
Db lateral raise 4x12
Fransk pres (evt. dips) 4x12
Ben, ryg og biceps:
Squat 4x12
Lunges 4x12
dødløft 4x12
pull ups 4x12
bent over barbell rows 4x12
hyper extensions til failure
Biceps curls 4x12
- Kører som i kan se 12 reps i alt, da jeg har læst at mellem 8-12 reps er optimalt for at opnå masse. Det har jeg læst på flere opslag her på siden og bla. også på http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_hypertrophy .
- Jeg holder mellem 1,5-2 minutters pause mellem hvert sæt.
- Kosten har jeg også fuldkommen styr på, jeg sørger for at ligge i et godt kalorieoverskud, så der er maksimal mulighed for at musklerne kan udvikle sig.
- Jeg får også den søvn jeg skal have. Godt 8 timer hver nat.
- I forhold til alkohol, så er det meget sjældent at jeg drikker.
- Af kosttilskud tager jeg risproteinpulver + carbs efter hver træning.
Trods det synes jeg virkelig ikke der sker nok. Jeg ved ærlig talt ikke hvorfor, så hvis i kan se et sted hvor jeg burde gøre noget anderledes, så meld ud! Som sagt så træner jeg 100% efter at få så meget muskelmasse på kroppen som overhovedet muligt.
Har lidt overvejet om jeg skal gå ned til 8 reps i stedet og måske også gå lidt ned i hvileitd mellem sættene. Overvejerat gå helt ned til 40 sek mellem hvert sæt, da en af mine kammerater gør det og han siger at det har givet ham meget bedre resultater, men så er jeg bare bange får at jeg ikke kan holde repsene, men han siger at det bare er et spørgsmål om at vænne musklerne til det. tror i det ville være en god idé?
Glæder mig til at høre fra jer