Har siddet og kigget på diverse artikler omkring German Volume Training og er mest for det program som er strikket sammen inde på denne side fremfor at køre samme vægt i alle set. mine forslag til ændringer er så følgende:
døjer med en halvdårlig skulder og har fået af vide af min fys at det er utroligt vigtigt jeg fokuserer på dens træning og få ramt bredt så intet glemmes. mere kompliceret forklaring ligger men gider jeg ikke komme ind på
4 set Db skulder pres
3 set shrugs
3 set cable lateral raises
Simpelthen lave en traditionel træning med skulderen. Her skal i ikke svare på hvordan det forbeholder sig med hypertrofi og lignende for det er for mig underordnet da den bare skal fungere og ikke give flere problemer.
næste ændring er så at skifte mellem pulldown og BOR for simpelthen at ramme ryggen mere bredt? og elsker også pulldown. mærkes så nice i øvre ryg når den køres koncentreret
Det overordnede program:
Dag 1: bryst og ryg
Bænkpres 10 sæt x 10 reps
Skiftevis Bent over barbell rows & Pulldown 10 sæt x 10 reps
Dag 2: ben og dødløft
Squat 6 sæt x 10 reps
Leg curls 6 sæt x 10 reps
Dødløft 6 sæt x 6 reps (pyramid style)
Calf-raises 6 sæt x 10 reps
Dag 3: off
Dag 4: skuldre og arme
Seated dumbell skulderpres 4 sæt x 10 reps
Lateral raises cable 3 sæt x 10 reps
DB Shrugs 3 sæt x 10 reps
Dumbell incline curls/siddende db curls 10 sæt x 10 reps
Supersettet med
Fransk pres 10 sæt x 10 reps
Dag 5: off
Det ville så være programmet
Det er vel i princippet ligemeget om biceps bliver trænet med dumbbell incline curls eller siddende Db curls for den er jeg mere til
Det jeg mest i tvivl om hvis ovenstående er OK er om volumen aftager i skuldertræningen da DB skulder pres er den eneste jeg ser som dicideret hård - og derfor tænkte jeg om jeg skulle lave 5 eller måske endda 6 sæt her?
Hvordan laves mavetræningen og hvor ligges den ind henne?
Hvis nogen har ideer eller indvendinger modtages det gladeligt på samme måde som hvis nogen har haft erfaringer med at ændre lidt i det grundlæggende program og stadig fået gode resultater
på forhånd tak for responsen