Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1392
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

Alkohol

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa!

Når man er ung og går op i sin træning og kost osv, så kommer man hurtigt i det dilemma, at man kommer til nogle events hvor der drikkes alkohol. Og det er jo ikke særlig godt for træningen af flere grunde - bla bla.

Hvad tror i/ved i er værst?
- At drikker næsten hver weekend, men med måde
- Eller at man bare drikker igennem men så kun gør det én gang om måneden.

Helt at foretrække ville jo være slet ikke at drikke.
Men kan i give nogle råd? Hvad gør i? :D
Keep moving forward!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Mufaza skrev:Hejsa!

Når man er ung og går op i sin træning og kost osv, så kommer man hurtigt i det dilemma, at man kommer til nogle events hvor der drikkes alkohol. Og det er jo ikke særlig godt for træningen af flere grunde - bla bla.

Det kommer an på, hvordan og til hvilket formål, du træner, hvis du spørger mig. Jeg tror det vil gå hårdest ud over din styrke, hvis du drikekr dig fuldstændig i hegnet en enkel gang om måneden, ligger syg i halvanden dag, og slet ikke får det rigtige at spise, så du næsten konstant er katabol.

Træner du for en lav fedtprocent og markeringer, tror jeg et ugentligt indtag af alkohol er værst, da det selvsagt har en dårlig effekt på dit ugentlige kalorieindtag.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 1000.00
- Squat: 2000.00
- Dødløft: 35.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Der er millioner artikler om netop alkohol og træning, benyt dig af dem!

mvh, Philip.

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 70.00

Hmm.. Binge-drinking (altså hvor man drikker meget på én gang) er hvertfald ikke sundt. Til gengæld er det sjovt :mrgreen: og farligt O:)

Jeg kommer til at tænke på kampagnen med hende der har korkpropper fra vin strømmende i hendes blodårer under en fest. "Stop før 5".

Det harmonerer bare uendelig dårligt med dansk festkultur... Forleden forsøgte jeg på Oslo-båden at skrue ned for alkoholindtaget og op for idiotknappen. Det var røvsygt.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Jeg ved ikke om jeg kan give dig et råd, men du spurgte hvad vi gør :D

Jeg drikker igennem 1 gang om ugen. Træning og kost styrer mit liv 6 dage om ugen, den sidste dag vil jeg gerne nyde livet og hygge mig med vennerne. Og ja, jeg er bevidst om at det ødelægger meget selvom det kun er 1 dag. Træning er vigtigt, men skal også huske at nyde sit liv synes jeg selv personligt. Men ud fra et træningssynspunkt er det jo dumt at drikke, så hvis du ikke har synderligt behov, så lad være. Alkohol er jo gift! Jeg ville utvivlsomt have opnået langt større hvis jeg lod være med at drikke så meget som jeg nu gør, til gengæld føler jeg selv at jeg nyder livet mere ved at tillade mig denne ene ting, og det er vel det vigtigste? Ellers kan du bunde alt du drikker, så opretholder du "fuldheden", samtidig med at du drikker mindre :D

Men jeg er også på Højskole nu, så jeg er delvist i slackermode og kosten er ikke i orden :drink:
Sidst rettet af KurotoraSan 6. feb 2012, 23:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

KurotoraSan skrev:Jeg ved ikke om jeg kan give dig et råd, men du spurgte hvad vi gør :D

Jeg drikker igennem 1 gang om ugen. Træning og kost styrer mit liv 6 dage om ugen, den sidste dag vil jeg gerne nyde livet og hygge mig med vennerne. Og ja, jeg er bevidst om at det ødelægger meget selvom det kun er 1 dag. Træning er vigtigt, men skal også huske at nyde sit liv synes jeg selv personligt. Men ud fra et træningssynspunkt er det jo dumt at drikke, så hvis du ikke har synderligt behov, så lad være. Jeg ville utvivlsomt have opnået langt større hvis jeg lod være med at drikke så meget som jeg nu gør, til gengæld føler jeg selv at jeg nyder livet mere ved at tillade mig denne ene ting, og det er vel det vigtigste?

Ellers kan du bunde alt du drikker, så opretholder du "fuldheden", samtidig med at du drikker mindre :D

Men jeg er også på Højskole nu, så jeg er delvist i slackermode :drink:

Altså jeg har ikke det behov for at tage i byen hver weekend - det bliver jeg sku for slidt og træt af i længden. Og sååå sjovt er det sku heller ikke.
Men en gang i mellem så trykker jeg den max af med guttterne! Og så er det også meget sjovere, når det ikke er noget man gør så ofte. :D
Keep moving forward!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Mufaza skrev:Hejsa!

Drik med måde, jo mere du drikker jo højere er risikoen for at du ikke kan styre det. Hvis du vil være med folk der drikker sig stive er det noget du selv vælger men valget er dit og ikke andres så lyt lige til hvad du selv føler.

Jeg har selv drukket alt for meget men det var selvvalgt og der er mange faldegrupper når man er hooked.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online