Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 929
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 926

Følg bodybuilding.dk på

Alternativ til skulder press

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.

Jeg har i en tid gået og døjet lidt med skulderen. Det har tidligere været pga. bænkpress, som jeg nu er gået fra igen, og har skiftet ud med dumbbell bench press. Jeg har så stille og roligt bygget min skulder op igen, men jeg går ligesom lidt i stå mht. min dumbell skulder press. Min skulder begynder at gøre ondt, når jeg kommer i nærheden af 16-18 kg. Jeg kan godt mærke jeg sagtens kan tage mere, og det frustrere mig helt vildt. Har i nogen forslag til evt. alternative skulder øvelser som ikke foregår op over hovedet?
Jeg kører 2-split program, B2B, som jeg har ændret i, men "tekniks" set er det samme. Det ser sådan ud:

Dag 1, bryst, skulder, triceps og mave:
Dumbbell bench press
Incline dumbbell press
Incline dumbbell flyes
Dumbbell shoulder press
Dumbbell lateral raise
One-arm triceps extension
Triceps pushdown
Decline crunches
Jeg kører 4 sæt med 10 reps i hver.

Hvis i evt. har nogle kommentarer til mit program, tager jeg meget gerne i mod gode råd.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Sørger du for at varme dine skulder ordentlig op, inden du begynder på din træning?

Maxer har nogle gode videoer til opvarmning, det kunne du jo prøve, om det ikke kunne hjælpe :)

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Hvordan gør den ondt? Skulderskader er ikke for sjov. Jeg ville søge hjælp fra en professionel, hvis det er slemt.

Når det er sagt kan du selv arbejde med mobilitet og stabilitet. Maxer.dk's opvarmningsprogram er rigtig fint. En generel træning af både indad- og udadrotation har de fleste også godt af. Hvis du ingen problemer har med lavere vægte ved skulderpres, vil jeg prøve at lave nogle mere stabiliserende øvelser med den lave vægt. Du kan fx sænke tempoet (både når du presser og sænker) og være mere opmærksom på skulderens position og vægtens bane. Du kan også lege med at bruge en kettlebell og vende den omvendt, så du balancerer med den vertikalt. Det sætter større krav til din stabilitet og kan være med til at forbedre din presseteknik.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster