Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

Alternativt 2 (4?) split program..

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Spg.: Er det muligt at træne disse to programmer uden at forringe restitutionen?

Antaget af kosten og søvn er iorden.

I v. 1 er ideen at træne ben/ryg/biceps 2 gange om ugen, bryst/skulder/triceps 3 gange, og så smide en isoøvelse ind, eks. træne biceps (disco), én dag mere om ugen?

I v. 2 hvor man træner ben/ryg/biceps og bryst/skulder/triceps 2 gange om ugen, og derudover smide iso øvelser ind man gerne vil fokusere mere på, her bryst og biceps (disco disco disco), på de andre træningsdage?

Er det total gakgak ](*,) eller possible? :pumping: (se program, i mange farver, nedenfor).

Dag A: Ben, ryg, biceps + mave Øvelser: db squat + calf raises, db BOR + bb pull over, bb curl
Dag B: Bryst, skulder, triceps, mave Øvelser: bb bænk + flyers + military press, dip, situps

Dag C: Biceps Øvelser: bb curl
Dag D: Bryst Øvelser: db fly

v. 1

Man: Dag B bb bænk + flyers + military press, dip, situps
Tir: Fri
Ons: Dag A db squat + calf raises, db BOR + bb pull over, bb curl
Tor: Dag B bb bænk + flyers + military press, dip, situps
Fre: Dag C bb curl
Lør: Dag B bb bænk + flyers + military press, dip, situps
Søn: Dag A db squat + calf raises, db BOR + bb pull over, bb curl

v. 2

Man: Dag A db squat + calf raises, db BOR + bb pull over, bb curl
Tir: Dag D db fly + situps
Ons: Dag A db squat + calf raises, db BOR + bb pull over, bb curl
Tor: Fri
Fre: Dag B bb bænk + flyers + military press, dip, situps
Lør: Dag C: bb curl
Søn: Dag B bb bænk + flyers + military press, dip, situps
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

I og med dag A og dag B er din eneste seriøse workouts vil jeg sige du sagtens kan køre det du skriver uden det går ud over din restitutionsevne :).

Tilgengæld synes jeg dit program er helt fucked, sorry. Din dag B ser ok ud, men din dag A har alt for lidt af både ryg og ben efter min mening. Du lyder som om du helst vil træne disco musklerne, hvilket er fint :D , men hvis du gerne vil have store arme mener jeg ikke 2-3 gange curl om ugen er vejen frem.

For det første giver triceps dig større arme end biceps.
For det andet er træning af de store løft (squat og dødløft) alfa omega for at vokse ligegyldig hvilken muskel du gerne vil have større.
Og for det tredje, hvis du meget gerne vil træne fokuseret biceps, ville jeg smide nogen pull ups og chin ups ind istedet for kun at køre curls :wink:

Geografisk sted: København NV

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Roed87 skrev:I og med dag A og dag B er din eneste seriøse workouts vil jeg sige du sagtens kan køre det du skriver uden det går ud over din restitutionsevne :).

Tilgengæld synes jeg dit program er helt fucked, sorry. Din dag B ser ok ud, men din dag A har alt for lidt af både ryg og ben efter min mening. Du lyder som om du helst vil træne disco musklerne, hvilket er fint :D , men hvis du gerne vil have store arme mener jeg ikke 2-3 gange curl om ugen er vejen frem.

For det første giver triceps dig større arme end biceps.
For det andet er træning af de store løft (squat og dødløft) alfa omega for at vokse ligegyldig hvilken muskel du gerne vil have større.
Og for det tredje, hvis du meget gerne vil træne fokuseret biceps, ville jeg smide nogen pull ups og chin ups ind istedet for kun at køre curls :wink:

Jeg hader squat... hader hader! Da jeg træner hjemme, og af samme grund har jeg ikke mulighed for chinups, eller bruge maskiner til ben, har jeg ikke lært at løfte dl rigtigt og tør ikke give mig i kast med det = rygskade. Jeg har ladet rows og pullover tage ryg og lats.

Det kan godt være jeg er lidt disco, men vil sige at rygøvelserne er mine favorit! Jeg elsker simpelthen at lave db rows! Det er bare en guldøvelse :dance: db roooooows =P~

Det skal lige siges at det ikke er mit træningsprogram, ovenstående. Jeg træner i stedet FB 3 gange om ugen, men jeg synes det er for lidt træning, så kigger lidt på noget split. Er jo ved at blive bidt af det her :D

Og tak for rådet - jeg tror jeg smider noget fransk pres på mit FB-program :?

Brugeravatar

Styrkeliste

Du kan træne ben ved at lave walking lunges, stepups, reverse lunges og bulgarian split squats. Ben er ikke nødvendigvis = squats.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Legend skrev:Du kan træne ben ved at lave walking lunges, stepups, reverse lunges og bulgarian split squats. Ben er ikke nødvendigvis = squats.

Ja, jeg burde nok finde en anden øvelse en squat... Prøver dem af og ser om der er noget mere interessant :)

Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding