Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Amatør dragon flags? Hjælp!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey folks.

Jeg har trænet i 3 ½ måned nu, og har opnået vilde resultater.
Der er bare en ting, som jeg stadig er meget i tvivl om og det er maven.
Min mave er forholdsvis pæn, og jeg er godt igang med at få sixpack.. Dog syntes jeg ikke at der er sket nogle resultater med maven, i det sidste stykke tid.

De først 2 ½ måned trænede jeg bare normale crunches med vægt, som der fungerede forholdsvis godt, men ville prøve noget nyt. Så derfor her i den sidste måned er jeg begyndt på ''amatør dragon flags'' hvor jeg holder på det nederste af en rippe med mine hænder,hvor jeg ligger på et underlag og simpelthen tager mine ben helt op strakt, samt den nederste del af min krop, så det nærmest ligner et bræt (Ligger på mine skuldre gennem øvelsen) ..hvor jeg køre hurtigt op med kroppen og langsomt ned igen. Den er utrolig hård og den føles som om den giver virkelig godt..
Køre den 4 sæt med 8 gentagelser.

Problemstillingen ligger således om den øvelse overhovedet fungere? er øvelsen nok, eller skal jeg få crunches ind igen også? Skal jeg bare have lidt mere tålmodighed og se hvad der sker? Satser generelt bare på en flot markeret mave (sixpack). Er godt klar over at jeg hovedsageligt opnår det med lav fedt %, og den er forholdsvis også i orden, men skal have styr på de øvelser! (-:

Alder: 17 år
Vægt: 77 kg
Højde: 182 cm

Tak på forhånd.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Øvelsen du laver er god nok. Jeg har aldrig følt det nødvendigt at køre mere end bare 1 øvelse for maven i et træningspas. Man kan komme en ekstra øvelse på hvis man vil øge sin volumen, men man kan også bare køre flere reps i den ene øvelse. Men jeg tror ikke du vil få noget godt ud af at smide crunches ind ved siden af dine baby dragons.
Træning er til en vis grad trail and error. Det gælder om at finde ud af hvad der virker bedst for dig. Som Anthony Robbins siger, "If something doesn't work then change your approach. And change until you get your outcome."
Men du er stadig i et begynderstadie, og sikkert næsten ligemeget hvad du vælger at gøre, så vil du vokse. Forudsat at du er flittig i køkkenet.
Held og lykke med det :wink:

Logbog: Vis logbog

Visible Ghost skrev:Øvelsen du laver er god nok. Jeg har aldrig følt det nødvendigt at køre mere end bare 1 øvelse for maven i et træningspas. Man kan komme en ekstra øvelse på hvis man vil øge sin volumen, men man kan også bare køre flere reps i den ene øvelse. Men jeg tror ikke du vil få noget godt ud af at smide crunches ind ved siden af dine baby dragons.
Træning er til en vis grad trail and error. Det gælder om at finde ud af hvad der virker bedst for dig. Som Anthony Robbins siger, "If something doesn't work then change your approach. And change until you get your outcome."
Men du er stadig i et begynderstadie, og sikkert næsten ligemeget hvad du vælger at gøre, så vil du vokse. Forudsat at du er flittig i køkkenet.

Mange tak mester! :-) så det ville være en ide at forsøge mig med 10 reps * 4 sæt ? eller hvad med 8 reps * 5 sæt?

Logbog: Ingen logbog

p1player skrev:
Visible Ghost skrev:Øvelsen du laver er god nok. Jeg har aldrig følt det nødvendigt at køre mere end bare 1 øvelse for maven i et træningspas. Man kan komme en ekstra øvelse på hvis man vil øge sin volumen, men man kan også bare køre flere reps i den ene øvelse. Men jeg tror ikke du vil få noget godt ud af at smide crunches ind ved siden af dine baby dragons.

Mange tak mester! :-) så det ville være en ide at forsøge mig med 10 reps * 4 sæt ? eller hvad med 8 reps * 5 sæt?

Ja det kunne du da godt. Eller finde en anden måde at skabe fremgang på, så musklerne på den ene eller anden måde får en større arbejdsbyrde end de er vandt til. Men du skal heller ikke forvente at se store resultater efter kun 1 måned. Du eksploderede de første 2 måneder og nu holder din krop måske bare en lille pause. Der skal nok begynde at ske noget igen, bare du bliver ved med at træne :-)

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster