Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1351
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1348

Følg bodybuilding.dk på

Amok dag på cut?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej
Kan I afgøre en lille diskusion.

Jeg er en kvinde på 25, i god fysisk form, træner styrketræning 3 gange ugengligt og cardio to gange.
Mit ligevægtindtag er på 18-1900 kcal i døgnet.

Jeg skal smide et par kilo og cutter derfor på 12-1300 kcal i døgnet. Det virker perfekt, og jeg smider ca. 700g om ugen.

Jeg har nu cuttet i tre uge rog smidt 2,5 kg.

Hvad sker der, hvis jeg én dag går amok og spiser, skal vi sige 3000 kcal. Og dagen efter optager mit cut igen.

Vil det sætte mit vægttab meget tilbage eller er det ok at have én gå-amok-dag pr 2. eller 3. uge?
If you can't beat them - run like hell!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hellere holde sig til diætten 6 dage ud af 7, også have en cheat dag hvor du spiser mere end det du plejer. Det vil jeg klart foretrække :)

Dog syntes jeg ikke man skal spise junkfood og lignende bare fordi det er cheat dag, så hellere spise end masse clean mad.

Træner her: Anger Mangement

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Der er absolut heller ikke nogen god grund til at gøre det, dvs. der er ingen positive effekter ved spisedage. Hold så få som muligt, og som Bork siger, når du endelig gør det, så skal det ikke være McD-mad alt sammen, men generelt sund mad.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Enig i, at det ikke er sundt og at ordentlig mad er at foretrække. Men det var ikke spørgsmålet, det var; hvad sker der med ens vægtab?

Sætter det vægtabet i stå nogle dage eller vil man ikke kunne mærke det synderlig?

Nu siger vi fx. 14 dages cut, én dag med dobbelt kcal indtag og så 14 dags cut igen.

Nogen der ved, hvor stor forskel der er på, ja, det vil jo fx. være 4 ugers straigt cut eller 4 ugers cut, med én bulk dag?
Brugeravatar

Styrkeliste

The Preacher skrev:Enig i, at det ikke er sundt og at ordentlig mad er at foretrække. Men det var ikke spørgsmålet, det var; hvad sker der med ens vægtab?

Sætter det vægtabet i stå nogle dage eller vil man ikke kunne mærke det synderlig?

Nu siger vi fx. 14 dages cut, én dag med dobbelt kcal indtag og så 14 dags cut igen.

Nogen der ved, hvor stor forskel der er på, ja, det vil jo fx. være 4 ugers straigt cut eller 4 ugers cut, med én bulk dag?

Så taber du ikke ligeså meget som du ville hvis du droppede cheat dagen, det er jo logik :wink:

Naturligvis ;)
Men diskussionen gik på her i selskabet var om sådan én dag, med et så massivt overforbrug, ikke bare ville sætte dig det overskydende antal kcal tilbage i vægttab, men måske sætte din forbrænding ned, så du de næste to-tre dage, helle rikek tabte noget.
Brugeravatar

Styrkeliste

For mig er cheat-dagen uundværlig. Jeg har cuttet i snart 2 måneder og jeg elsker mad... Jeg hader at cutte og har ikke meget forståelse for folk der syntes, at cut er en befrielse fra "al den mad". Jeg kører, ligesom dig, med 500 kcal underskud og taber et sted mellem 400g og 600g pr. uge, hvor en af dagene er en cheat-dag hvor jeg spiser noget mere end 500+ kcal... Hvor meget mere? Mit ligevægtsindtag er omkring 3000 kcal og på cheat-dagene spiser jeg mindst 4000 kcal. Fornuftigt? Jeg har ingen anelse. Jeg taber mig støt og er i MEGET bedre humør end hvis jeg skulle holde mig 100% til et cut i flere måneder!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

The Preacher skrev:Naturligvis ;)
Men diskussionen gik på her i selskabet var om sådan én dag, med et så massivt overforbrug, ikke bare ville sætte dig det overskydende antal kcal tilbage i vægttab, men måske sætte din forbrænding ned, så du de næste to-tre dage, helle rikek tabte noget.

du skal huske på at det er forholdet mellem din forbrænding og energiindtag, over en længere periode der er altafgørende for dit resultat, jeg må lige nævne at energi ikke bare sådan kan forsvinde, eller opstå, måden du indtager din føde på kan godt have noget at gøre med din forbrænding, men at noget sætter sig som fedt eller ikke handler kun om dit samlede forhold mellem indtag og forbrænding
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Starpen skrev:For mig er cheat-dagen uundværlig. Jeg har cuttet i snart 2 måneder og jeg elsker mad... Jeg hader at cutte og har ikke meget forståelse for folk der syntes, at cut er en befrielse fra "al den mad". Jeg kører, ligesom dig, med 500 kcal underskud og taber et sted mellem 400g og 600g pr. uge, hvor en af dagene er en cheat-dag hvor jeg spiser noget mere end 500+ kcal... Hvor meget mere? Mit ligevægtsindtag er omkring 3000 kcal og på cheat-dagene spiser jeg mindst 4000 kcal. Fornuftigt? Jeg har ingen anelse. Jeg taber mig støt og er i MEGET bedre humør end hvis jeg skulle holde mig 100% til et cut i flere måneder!

Hvor tit har du en cheat dag?

The Preacher skrev:Naturligvis ;)

Så vil jeg henvis til det jeg skrev tidligere.

(...) dvs. der er ingen positive effekter ved spisedage.

ift. cut/vægttabet selvfølgelig.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Bork skrev:
Starpen skrev:For mig er cheat-dagen uundværlig. Jeg har cuttet i snart 2 måneder og jeg elsker mad... Jeg hader at cutte og har ikke meget forståelse for folk der syntes, at cut er en befrielse fra "al den mad". Jeg kører, ligesom dig, med 500 kcal underskud og taber et sted mellem 400g og 600g pr. uge, hvor en af dagene er en cheat-dag hvor jeg spiser noget mere end 500+ kcal... Hvor meget mere? Mit ligevægtsindtag er omkring 3000 kcal og på cheat-dagene spiser jeg mindst 4000 kcal. Fornuftigt? Jeg har ingen anelse. Jeg taber mig støt og er i MEGET bedre humør end hvis jeg skulle holde mig 100% til et cut i flere måneder!

Hvor tit har du en cheat dag?

En gang om ugen... Holder det en fast dag, så jeg ikke har en uge, hvor det f.eks. er søndag og så allerede onsdag i ugen efter. Min faste dag er søndag og det virker super for mig!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

jeg har også en "slikdag" i ugen.
men der laver jeg normalt hjemmelavet pizza med fuldkornsmel, og en pose m&m med peunuts:D
og så er det ellers bare noget godt kød og tilbehør.
aldrig mcd eller noget lignende:)
det har kørt fint for mig ind til videre.

og nogen mener jo at man skal have en "slikdag" i ugen for at få forbrændingen op igen, men det er der mange forskellige meninger til :)
im not a eskimo, im a viking!!
Brugeravatar

Geografisk sted: sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (22)

Tilbage til Kost & kosttilskud