Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1845
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1842

Følg bodybuilding.dk på

Ang cut?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.

Når i forskellige begynder på cut kører i så lchf, carb cycle, eller hvad gør i?
Har prøvet og læst lidt frem og tilbage og der er delte meninger om hvad der er bedst..
Synes mange snakker om High carb dag, low carb så det ved cycle de kører?
Hvad ville i anbefale?

Mvh

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Personligt spiser jeg mindre end jeg forbrænder.

Alle de diæt-fads er ikke meget værd.

Reputation point: 140

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg vil anbefale dig at prøve at spise mindre end du forbrænder. Hvis det er svært eller ikke fungerer efter hensigten, kan du jo prøve alternative strategier. Faste og periodiseringer af kulhydrater kan være udmærkede redskaber. Vær dog opmærksom på, at mange også gerne vil gøre kost og træning mere indviklet end det er, så de kan positionere sig selv (og evt. ydelser, de sælger) som værende overlegende med masser af merværdi for potentielle kunder.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Logbog: Vis logbog

Kcal underskud ftw. Er pt på 2500kcal og er igang med at cutte på IF - og må sku sige det er en leg! Plejer og være sulten all Day på en tradionelt almindelig 5-7 måltider cut. Så hvis sulten er et problem for dig, så prøv IF. Jeg er helt vild med det, samme er mine venner :oops:

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Som de ovenstående: kalorieunderskud! Jeg følger udelukkende mine kalorier, og ikke kostens sammensætning. En fornuftig sund kost burde i tilstrækkelig grad sørge derfor, herunder sikre at man får nok protein. For mit vedkommende er post workout-måltidets sammensætning dog vigtigt.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Har lidt samme spørgsmål.

Kørte 1500 kcal uden træning af nogen art for 2 år siden, Var kraftig overvægtig og ved at holde denne kcal hver dag, smed jeg 40 kg pure fat (fordi havde sku ingen muskelmasse den gang :D ) men det bider mig lidt i røven idag, da det er utrolig svært at træne løs hud op! :/ . Begyndte at styrketræne for 1.5 år siden nu, og det har da taget et stort skridt frem i processen for mig. Men nu når sommeren ligger lige rundt om hjørnet kunne det da være mega fedt at få packsne helt frem! :) jeg er bare så usikker på min kost!! Fordi lige siden mit vægttab har jeg bildt min hjerne ind jeg ikke må få mere at spise end de 1500 kcal. og nu når man styrketræner 6 gange hver uge 2 timer hård træning med sveden havler af en, Så forbrænder man jo også lige en del mere end man går og regner med. Jeg føler alt i alt at jeg bare bliver mindre og mindre :( altså .. den forkerte vej. når jeg er mine "usunde" perioder hvor jeg stadig tænker på kosten, men måske ligger på de 2800 om dagen, Der synes jeg at jeg kan se at min muskelmasse faktisk vil frem af, men så lige så snart jeg få den her ide om at cutte, så det 1500 igen, også er det som om alt massen bare siger farvel igen :( som om at de kcal ikke er nok til at bi bevare det.

får de godt 200g protein hver dag så det får jeg også nok af.

- Skal man regne med at hvis man siger som udgangspunkt man forbrænder 1000kcal om dagen i fitness 2 timers hård intens træning (det lyder nok rimelig meget) , men skal man så spise de kcal ekstra? altså istedet for 1500, så 2500 også tabe de 0.3-0.5 kg om ugen så man bi bevare sin masse? Jeg er så lost, håber en venlig sjæl med viden kan hjælpe mig her
Mvh.
:)

Så en 500 i underskud i see! Hvad med makrotal? Hvad vil i forslå ;p

Jeg foretrækker at kører intermittent fasting under cut.

Jeg lader til at kunne spise meget tæt på mit ligevægtsindtag og stadig tabe mig lige så hurtigt på IF som med f.eks et normalt 500 cal cut. IF er nok ikke for alle, men for mig fungere det bare bedst af alt jeg har prøvet.

Plejer at faste fra kl 20 om aftenen til kl 12 næste dag, så det passer med frokost pausen.

Reputation point: 15

punce skrev:Har lidt samme spørgsmål.

Kørte 1500 kcal uden træning af nogen art for 2 år siden, Var kraftig overvægtig og ved at holde denne kcal hver dag, smed jeg 40 kg pure fat (fordi havde sku ingen muskelmasse den gang :D ) men det bider mig lidt i røven idag, da det er utrolig svært at træne løs hud op! :/ . Begyndte at styrketræne for 1.5 år siden nu, og det har da taget et stort skridt frem i processen for mig. Men nu når sommeren ligger lige rundt om hjørnet kunne det da være mega fedt at få packsne helt frem! :) jeg er bare så usikker på min kost!! Fordi lige siden mit vægttab har jeg bildt min hjerne ind jeg ikke må få mere at spise end de 1500 kcal. og nu når man styrketræner 6 gange hver uge 2 timer hård træning med sveden havler af en, Så forbrænder man jo også lige en del mere end man går og regner med. Jeg føler alt i alt at jeg bare bliver mindre og mindre :( altså .. den forkerte vej. når jeg er mine "usunde" perioder hvor jeg stadig tænker på kosten, men måske ligger på de 2800 om dagen, Der synes jeg at jeg kan se at min muskelmasse faktisk vil frem af, men så lige så snart jeg få den her ide om at cutte, så det 1500 igen, også er det som om alt massen bare siger farvel igen :( som om at de kcal ikke er nok til at bi bevare det.

får de godt 200g protein hver dag så det får jeg også nok af.

- Skal man regne med at hvis man siger som udgangspunkt man forbrænder 1000kcal om dagen i fitness 2 timers hård intens træning (det lyder nok rimelig meget) , men skal man så spise de kcal ekstra? altså istedet for 1500, så 2500 også tabe de 0.3-0.5 kg om ugen så man bi bevare sin masse? Jeg er så lost, håber en venlig sjæl med viden kan hjælpe mig her
Mvh.
:)

Medmindre du (stadig) har en høj fedtprocent synes jeg 1500 kcal er alt for lidt! Tror dog en 1000 kcal ekstra forbrænding er lige i overkanten ved din træning, måske nærmere 600 kcal. Har før cuttet ved at holde et regnskab over mine kalorier, hvor jeg tog højde for hvor meget jeg forbrændte ved dagens aktivitet (inklusiv cykelture m.v.), men gør det ikke længere, da jeg herved fokuserede for meget på kosten - det kom simpelthen til at fylde for meget mentalt! Det jeg gør nu er (for at cutte), at jeg spiser 2400-2500 kcal om dagen, men jeg har nu heller ikke så meget fedt tilovers pt., men kan stadig godt lide, at det ikke går for langsomt. Har før ligget på 1600, 1800 og 2200 kcal. Så mit råd vil være, at du finder et tilpas fast kalorieindtag, hvor du ikke bliver alt for sulten, og hold øje med vægten.

Hvad angår din følelse af at blive hhv. større og mindre, alt efter hvor meget du spiser, genkender jeg kun alt for godt. Hvis jeg fx har sprunget en træning over pga. arbejde eller lign. føler jeg næsten, at jeg svinder ind til ingenting! Men den følelse bliver mindre, når du ikke har et alt for stort fokus på kosten.

Men ellers læs denne artikel: artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Medmindre du (stadig) har en høj fedtprocent synes jeg 1500 kcal er alt for lidt! Tror dog en 1000 kcal ekstra forbrænding er lige i overkanten ved din træning, måske nærmere 600 kcal. Har før cuttet ved at holde et regnskab over mine kalorier, hvor jeg tog højde for hvor meget jeg forbrændte ved dagens aktivitet (inklusiv cykelture m.v.), men gør det ikke længere, da jeg herved fokuserede for meget på kosten - det kom simpelthen til at fylde for meget mentalt! Det jeg gør nu er (for at cutte), at jeg spiser 2400-2500 kcal om dagen, men jeg har nu heller ikke så meget fedt tilovers pt., men kan stadig godt lide, at det ikke går for langsomt. Har før ligget på 1600, 1800 og 2200 kcal. Så mit råd vil være, at du finder et tilpas fast kalorieindtag, hvor du ikke bliver alt for sulten, og hold øje med vægten.

Hvad angår din følelse af at blive hhv. større og mindre, alt efter hvor meget du spiser, genkender jeg kun alt for godt. Hvis jeg fx har sprunget en træning over pga. arbejde eller lign. føler jeg næsten, at jeg svinder ind til ingenting! Men den følelse bliver mindre, når du ikke har et alt for stort fokus på kosten.

Men ellers læs denne artikel: artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php[/quote]

Min fedtprocent ligger på de 13-14 % lige nu. Har dog en del skind på mave og bryst.
- har spist de 2400kcal idag og føler mig rimelig mæt (ikke overmæt) men tilpas vil jeg sige. Og ja jeg er bange for at det går for hurtigt med vægten fordi så får jeg denne tanke om at muskelmassen bliver taget med i faldet. har virkelig ikke ret meget fedt tilbage, så er sku lidt på herrens marke hvad jeg skal gøre :) . men ja som du siger så må jeg spise imellem de kcal, og holde øje med vægten. Men går bare i den tro om at jeg gør det fuldstændig forkert, eftersom jeg har i et halvt år nu ikke føler jeg rigtig kommer frem ad, kun periodisk men så føler jeg det hele falder til jorden igen eftersom jeg ændre kosten.

Så en 500 kcal underskud virker helt fint istedet for fx carb cycle osv osv?

Sethyr skrev:Så en 500 kcal underskud virker helt fint istedet for fx carb cycle osv osv?

Ja. Hvis du carb cycler uden at være i taber du dig ikke. Der er ingen grund til at følge en eller anden underlig metode som dem du nævner. Så længe du er i kalorieunderskud skal du nok tabe dig.

Reputation point: 140

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster