Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 57308 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er EveryLisy

Vores medlemmer har i alt skrevet 2039677 indlæg i 95515 emner

19 nye indlæg i dag


Online
I alt: 431
Medlemmer: 12
Skjulte: 1
Gæster: 418

Følg bodybuilding.dk på

Anders Borrisholt Rasmussen

Skrevet af bodybuilding.dk

Navn:

Anders Borrisholt Rasmussen

Født

06-07-84

Højde

193 cm.

Vægt on/off-season

Off-season: 100+ kg.
On-season: 90-91 kg. til DM 08.

Hjemsted:

Frederikshavn (Nordjylland)

Personlighed:

Ja, det er altid nemmere at f å andre til at beskrive. Men jeg ville gerne opfattes som en ung tilfreds fyr, der går meget op i mine interesser. Jeg vil hellere gå 100% i dybden med 2 ting, end at gå 50% i dybden med 4 ting..

Interesser ud over træning

Mit arbejde, min familie, min kæreste, mine hunde. Når jeg en gang får tid = RÅD, vil biler/både helt sikkert også fylde en væsentlig del af min dagligdag.

Arbejde

Jeg arbejder for E-Handel Danmark ApS, der blandt andet kører siderne Bodyman.dk og Streetman.dk – Jeg er ansat som butikschef/driftsansvarlig for butikken og har også en hel del med de to webshops at gøre.

Træningsklub

Fitness-Frederikshavn primært. Derudover er jeg medlem af PowerGym i Aalborg, hvor jeg desværre ikke træner så tit. Men de dage hvor det passer ind, nyder jeg at smutte derop med min tidligere faste træningsmakker Thomas Aae Paulsen (Odysseus her på Bodybuilding.dk)

Konkurrencer

Jeg havde min debut ved DM 2008 i Athletic Fitness 180+ , det gik meget bedre end forventet, og blev til en guldmedalje.

Stats

De ændrer sig heldigvis stadig! Jeg har ikke målt efter i lang tid. Spejlet er min bedste ven, jeg tror også en flok tal angivet i cm. vil virke deprimerende på mig selv.

Hvad er dine bedste løft?

Godt spørgsmål, for at være ærlig er det over 1 år siden jeg sidst testede PR’s, og det var endda kun i Bænkpres i forhold til en styrkecyklus. Så jeg må melde pas til dette spørgsmål.

Dårligste muskelgruppe

Jeg synes der er rigtig meget at arbejde med stadig. Men der er ingen tvivl om at det jeg døjer mest med at få til at reagere, er mine lægge! Jeg har efterhånden prøvet rigtig mange tilgangsvinkler, men mon ikke de giver efter på et tidspunkt.

Bedste muskelgruppe

Hmm, som nævnt ovenover er der stadig rigtig meget tilbage at arbejde med. Men umiddelbart har mit bryst og min mavesektion nået et niveau jeg er rimelig tilfreds med.

Hvornår begyndte du at træne?

Det er rigtig mange år siden jeg første gang meldte mig ind i et center. Dengang var det som et lille supplement til svømning og løb. Jeg plejer at sige at jeg har trænet bare nogenlunde seriøst siden sidste del af år 2004, starten af år 2005.

Hvordan fik du interessen for vægttræning?

Jeg var en mager ung mand, på 193 cm. Og vejede midt i 60’erne, knap 70 kg. Jeg har åbenbart altid været glad for ”sport” der mere eller mindre drejer sig om en selv, og ingen andre. Så træning virkede ret oplagt.

Har du et idol eller en person der har betydet meget for dig i forhold til din træningskarriere?

Jeg har ikke noget idol som sådan. Jeg har masser af personer der giver mig god inspiration. Men ingen der har betydet noget større for min træning. Der er til gengæld en masse mennesker jeg kan takke for deres opbakning, tålmodighed og råd i forbindelse med DM 2008. Uden dem ville jeg ikke være kommet helskindet igennem de sidste mdr. – eller nogensinde nået på scenen! (De ved godt selv hvem de er)


Er du tilfreds med din fremgang og har du øget jævnt over årene eller har der været perioder med nedgang

Jeg har ikke rigtig haft nogen nedgang. Jeg kunne derimod meget godt tænke mig at have vist det jeg ved i dag. Da jeg for nogle år tilbage besluttede mig for at tage det hele lidt mere seriøst. Specielt det sidste år inden DM, synes jeg det gik rigtig stærkt. Motivation, gode træningsmakkere, god opbakning og at jeg virkelig gjorde alt for at effektivere min træning og kost, gjorde at jeg nåede længere det år, end jeg har gjort på nogle af de andre.

Hvordan træner du on/off-season? Træningsmængde og hvor hårdt?

Det skifter rigtig meget, jeg følger nogle faste rutiner i en 8-12 uger som regel. Gerne efterfulgt af en uges dekonditionering, når jeg kan holde pausen ud. Det bliver som regel aldrig til mere end en 3-4 dage, med mindre jeg bliver syg eller har nogle irritationer i en muskelgruppe.

Jeg har i det sidste stykke tid, haft en tendens til at tage de satans kilogram lidt mere seriøst end selve udførselen af øvelsen. Det har jeg forsøgt at ændre meget på, da jeg er som udgangspunkt 100% ligeglad med hvor stærk jeg er. Så længe der er rigeligt med reps på menuen under Dips og Chins!

Har din træning ændret sig meget siden du begyndte og frem til nu? Hvad går evt. disse ændringer ud på, og hvad ved du evt. i dag om træningen som du ikke vidste i begyndelsen.

Jeg synes ikke den har ændret sig ”meget” – Selvfølgelig har den ændret sig meget fra den dag jeg første gang satte ben i centeret, men jeg fandt hurtigt ud af at hvis jeg alligevel skulle bruge meget tid på noget som dette, kunne jeg lige så godt gøre det ”ordentligt” – Men jeg træner ikke så meget FB længere som jeg gjorde i starten.

Hvilken muskelgruppe kan du bedst lide at træne?

Den der trænger til mest arbejde. Jeg foretrækker som sådan ikke en grupper frem for en anden.

Har du haft skader?

Jeg har døjet en smule med mine knæ, haft lidt små irritationer ved lænden. Men intet stort, heldigvis!

Bruger du kosttilskud?

Ja, jeg har brugt kosttilskud de sidste 4 års tid.  Jeg har gennem tiden prøvet flere forskellige brands, jeg fandt dog hurtigt ud af at der findes rigtig mange skod mærker på dette marked. Nu har jeg selvfølgelig lært endnu mere om diverse gode og dårlige mærker efter jeg startede i Bodyman butikken. Jeg vælger udelukkende danske produkter, der er af europæisk oprindelse. Jeg ville nødig løbe ind i et eller andet fup produkt der ikke lever op til ingredienslisten eller som fx er fyldt med melamin fra kinesisk mælk eller lignende.

Hvad bruger du af kosttilskud?

Jeg bruger whey og kasein proteinpulver, kreatin, omega-3 og koffein/guarana, alt sammen fra Bodylab.dk – Jeg har benyttet mig af Bodylab de sidste 2-3 års tid, dvs. længe inden Team Bodybuilding.dk og min ansættelse i Bodyman butikken. Jeg ser Bodylab som et sikkert og reelt produkt. Her bliver der ikke postet flere millioner i en eller anden sindssyg marketings-plan, men til gengæld får man et solidt produkt, til en rigtig god pris sammenlignet med andre nordiske produkter.

Har du givet afkald på meget for at følge dine konkurrenceambitioner?

Det synes jeg ikke selv, men andre ville måske påstå at jeg lever et kedeligt liv.
Jeg synes det er blevet stille og roligt bedre med årene.
På trods af jeg ikke er ældre, siger det mig ikke meget at rende i byen hver evig eneste weekend. Jeg lader mig dog lokke, hvis en større del af min omgangskreds skal af sted til et arrangement der også siger mig noget.

Fremtidsplaner

Jamen, jeg forsætter med at træne, spise og sove. Alting har en ende, så jeg vil gerne have så meget ud af træningslysten/tørsten så længe den er der. Derudover vil jeg gerne være så god en kæreste, søn og ven som jeg kan være for dem der står mig nært.

Træningstips op til konkurrence

Jeg vil ikke give nogen deciderede tips. Allier dig med en der har prøvet det før, eller der i det mindste ved hvad det kræver. Sådan en konkurrencediæt gør ikke noget nemmere eller mere indlysende, så det er rart at have støtte fra kompetente folk i den tid!

Hvor mange kalorier spiser du dagligt, og hvordan er din kostsammensætning?

Off-season: 4000++ kcal.
On-season: 2800-3000 kcal. (til DM 2008, inkl. 3-4 gange ugentlig cardio)

Til slut : 12 hurtige til Anders :

Store arme, ben eller torso?

Alle 3!

Styrke eller masse?

Masse

Kærlighed eller succes?

Kærlighed

Bil, motorcykel eller motorbåd?

Alle 3!

Kylling, fisk eller oksekød?

Oksekød

Skjorte, polo eller t-shirt?

T-shirt

Light eller original?

Light

På stranden eller på skibakken?

Stranden, har endnu ikke været på skiferie.

Vinde den store præmie i lotto eller gudekroppen?

Der skal arbejdes hårdt for både penge og gudekroppen, det er ikke noget man vinder.

Bodybuilding eller Fitness?

All natural, så det må blive Fitness.

Mange kg eller mange reps?

Reps

Flydende kost eller fast kost?

Fast