Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 677
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 674

Følg bodybuilding.dk på

Asymmetri i ben efter operation

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej folkens,

Håber lidt at der er nogle erfarne folk herinde som kan hjælpe mig :)

Jeg fik tilbage i Maj sidste år, en omfattende knæoperation og gjorde at jeg måtte gå med en donjoy i 6 uger.
Den tog hårdt på mit ben, og mistede synligt muskelmasse!

Jeg er kommet godt tilbage i træning igen, og er faktisk blevet stærkere end før.
Min muskel masse er også fuldt godt med, men synes selv at der stadig er asymmetri i mine ben, som irretere mig grænseløs!

Hvordan træner man sådan noget "væk"?
Har gjort mig nogle tanker om at lave nogle enkelte øvelser til det ene ben bare, men hører at det kan resultere i skader.
Er det eneste bare at være tålmodig og at det en dag nok skal komme? Eller har i nogle andre forslag?

Mine træningsprogrammer, tror jeg, er typiske styrkeprogrammer, træner de tunge løft med supplerne øvelser ved siden af.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kris404g skrev:Har gjort mig nogle tanker om at lave nogle enkelte øvelser til det ene ben bare....

Don't

Kris404g skrev:Hvordan træner man sådan noget "væk"?

Kør unilaterale øvelser. Start med det svage ben og lad den bestemme hvor meget vægt og rep du kører. Der var for nylig en tråd hvor der blev listet en masse unilaterale ben øvelser. Med mindre der er andre der forbarmer sig må du selv finde den vha. søgefunktionen.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Kan faktisk ikke hjælpe dig med nogle af dine spørgsmål :oops:

Men jeg håber, at du kan hjælpe mig med nogle af mine [-o<

Jeg gennemgik selv en rimelig stor knæoperation for 3 måneder siden, og jeg har ligesom dig mistet en hel del af muskelmassen på det opererede ben. Jeg er kommet et okay stykke ift. balance og bevægelighed, hvorimod, at jeg først er begyndt at træne mit ben med henblik for muskelmasse for ikke så lang tid siden.

Har det været en nem proces, at gendanne muskelmasse efter? Har du gjort noget specielt for det? (Tænker kost) Og er der noget som du ville gøre anderledes hvis du kunne gøre det om? Håber du vil hjælpe :)

Nem vil jeg ikke sige det har været, men er overrasket over hvor stærkt det gik efter jeg fik DONJOY af!

Jeg måtte ikke løfte noget "tungt" før i december, så kørte en masse genoptræningsøvelser, primært med henblik på balancen også for engang at kunne gå ned i en squat igen.

Synes at størstedelen af min muskelmasse kom relativ hurtigt igen, som jeg efterhånden begynde at gå og bevæge benet mere.
Men efter jeg er begyndt med styrkeløft igen, er det gået ret stærkt! :D

Efter at jeg fik DONJOY af og begyndte og blive mere aktiv, besluttede jeg mig for at bulke, netop for at få mine muskler tilbage!
Jeg tror jeg ca. har bulket i en 3 måneder.

Hvis jeg skulle have gjort noget anderledes, ville det nok have været at lytte mere til min krop!
Jeg var ret hurtigt på benene igen, og allerede efter 2 uger uden donjoy og krykker, havde jeg overbelastet mit ben kraftigt!
Jeg tror desværre at mit ben har taget en smule skade af det den dag idag :(
Lad være med at være bange for at du ikke kan holde til noget, det gælder om at presse sig selv lidt, men lær også forskellen på godt smerte og dårlig smerte :)

Jeg siger mange tak! =D>

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster