Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 740
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 738

Følg bodybuilding.dk på

At træne uden om skader. Har brug for hjælp

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bb.dk jeg har oprettet en ny bruger på trods af jeg havde en anden jeg brugte ofte for lidt over et år siden, har bare glemt alt om brugernavn og email der blev brugt.

Jeg er 19år gammel, har trænet i tre år med små skades pauser ellers ikke nogle store pauser. Jeg er 186høj og vejer 90kg med en fedtprocent på omkring 12-14% (amateur vurdering og brug af nogle knapt så avancerede metoder og redskaber)

Jeg har irritation i skuldrene og ned i bicepssenen på grund af overbelastning i den første halvdel af min træningsperiode (mangel på viden vedrørende korrekt form og valg af øvelser)
Udover det har jeg en meget stram lænd og nedsat fleksibilitet i hofte området, disse problemer er noget jeg arbejder på med min fys og kiropraktor.
Jeg kan derfor ikke tage øvelser over hovedet, kan ikke træne skulder eller bryst da jeg får irritation og smerter ved ALLE pres øvelser.
Kan altså træne arme (bare ikke hvor jeg presser eller har armene over hovedet), ben, ryg, nakke, bagakuldre.

Mit spørgsmål er, om der er en venlig sjæl herinde som vil tage tid ud af sin dag til at strukturere et godt og velorganiseret træningsprogram med henblik på hypertrophy frem for styrke. Jeg træner groft sagt for udseenets skyld.

Tak for jeres tid, jeg håber at høre fra jer, vil helst ikke ligge træning på hylden men bare træne mindre belastende øvelser og forhøje reps en smule, der er nemlig meget jeg kan lave uden smerter.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

MadsNyholm1 skrev:Jeg træner groft sagt for udseenets skyld.

Når du allerede i så ung en alder har invalideret dig selv, burde du nok ikke tænke på dit udseende, men en stærk og funktionel krop i første omgang. Lyder til du ikke rigtig har forstand for øvelser eller struktuering af træning. Ja, sandheden kan være ilde hørt.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg vil foreslå dig at hive fat i Poul Haacker. Han kan dels hjælpe dig med at få teknikken på plads og dels lave et brugbart program.

Jeg tvivler dog på at han vil gøre det for dine blå øjnes skyld, men til gengæld ved han hvad han snakker om.

Reputation point: 25

Logbog: Vis logbog

Som alllstar skriver ”-Lyder til du ikke rigtig har forstand for øvelser eller strukturering af træning.-”
f.eks. ved ’Dumbell Lateral Raise’ må du ikke løfte over skulder højde.
Det er vigtig at udføre alle øvelser rigtigt.

Du skriver selv at du har ”- nedsat fleksibilitet i hofte området –”
Har du været hos din læge og fået en scanning af din ryg, (glem alt om fys og kiropraktor)
Der er en del der har f.eks. en skæv ryg eller Scheuermann syge, det kan hjælpe dig med at lave nogen stræk- og afspændings øvelser for ryg flere gange og dagen.

/Jonne.
Jørgen B.
Mand årgang 1953, 167 cm, 68 Kg, hvilepuls 50, maxpuls 175

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2610 Rødovre

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster