Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 57073 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er DatingBTClessy

Vores medlemmer har i alt skrevet 2038458 indlæg i 94313 emner

21 nye indlæg i dag


Online
I alt: 522
Medlemmer: 11
Skjulte: 1
Gæster: 510

Følg bodybuilding.dk på

"Back to Basics" eller Arnold's Golden Six

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej Bodybuilding.dk

Jeg har egentlig postet denne i begyndersektionen, men tænkte, at den måske mere hørte til her.

Først lidt forhistorie:
Jeg har i de sidste 6-7 måneder trænet et selvsammensat (med inspiration fra alle mulige steder) fullbody-program tre gange om ugen bestående af:

Squat 4 x 8-10
Bænk press 4 x8-10
Dødløft (konventionel) 4 x 4-6
BOR 4 x 8-10
Military press 4 x 8-10
Og dips (weighted), hvis jeg havde tid

Ovenstående blev kørt igennem mandag, onsdag og fredag morgen, og jeg har sørget for progression så ofte som muligt.
I det første lange stykke tid trænede jeg så isolationsoøvelser om aftenen bestående af:

Curls
Maveøvelser
Flyes
French press

Dvs., at jeg hver mandag, onsdag og fredag sammenlagt trænede ca. to timer (én om morgen, én om aftenen). I det sidste stykke tid har jeg dog skippet isolationsøvelserne om aften, fordi tiden og energien ikke har været til det. Det skal siges, at jeg har ligget i moderat (til tider lidt for meget) kalorieoverskud hele tiden, da mit mål har været mere muskelmasse.
Jeg synes selv, at jeg har fået relativt gode resultater med ovenstående i de lidt over 6 måneder, jeg har trænet (jeg aldrig rigtig trænet før jeg begyndte for 6-7 måneder siden).

Nu til min egentlige problemstilling:
Fra næste uge holder jeg en uges (lidt mere) træningsfri, og i den forbindelse har jeg overvejet efterfølgende at skifte program for at prøve noget andet, da jeg er kørt lidt sur i ovenstående. Mest af alt, er jeg nok kørt sur i at træne både morgen og aften, hvilket var derfor, at jeg droppede isolationsøvelserne om aftenen.

Min tanke var lidt, at jeg ville prøve "Back to Basics"-programmet (https://www.bodylab.dk/shop/stoerre-muskler-back-670c1.html) eller "Arnolds Golden Six" med modifikationer. Mit mål er stadig at opbygge masse. Har I kloge hoveder herinde nogle forelag? Skal jeg vælge:

    - Mit hidtidige program (minus isolationsøvelserne om aftenen, det orker jeg ikke)
    - "Back to basics" eller,
    - "Arnolds Golden Six (som jo lidt ligner det jeg har trænet indtil nu)
Til bonusinfo, så overvejer jeg om en måneds tid eller to at begynde at cutte, da jeg fået lidt ekstra på sidebenene.

Hvad tænker I? Jeg har vægtudstyr hjemme, så Corona-lukkede centre er ikke et problem :)

Bedste hilsner
Jonas
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. nov 2019, 14:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster