Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1420
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

BCAA

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bb.dk,

Jeg har valgt at kaste penge efter kosttilskuddet BCAA. Jeg ved, at der er utrolig mange meninger omkring det egentlig har nogen reel effekt. Nu har jeg valgt at prøve det for at se, om det gør en mærkbar forskel i min træning.

Jeg har dog ikke haft held med at finde nogen steder, hvor de fortæller hvor meget og hvornår (før/efter træning?). Jeg tager en shake lige efter min træningen, der indeholder valleprotein, maltodextriner og kreatin.

Desuden siges det, at ved at tilføje maltodextriner så øger det responsen. Er der noget om det, eller er bare en myte?
I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Dødløft: 155.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Oh dear god
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Logbog: Vis logbog

Houd skrev:Oh dear god

Ignorer dette, virker til Houd har en agenda imod BCAA og andre kosttilskud for tiden :)

Ud fra de studier jeg har læst, er BCAA mest effektiv under træning og imellem måltider. Ideen med at tage BCAA imellem måltider er følgende. Forestil dig du spiser en portion mad hvor du indtager eksempelvis 50 gram protein. Dette øger din proteinsyntese, man har så lavet undersøgelser som viser, at selvom aminosyrene fra proteinen stadig er forhøjet efter 2-3 timer, så er proteinsyntesen faldet igen. Ved at tage BCAA imellem måltider spiker du altså din proteinsyntese igen imens der stadig er aminosyre i omløb som bliver brugt i denne process.

Grunden til at BCAA er et 'godt' supplement, er hvor effektiv det påvirker proteinsyntesen, en portion der svarer til du får 3 gram L-Leucin giver større udslag end 30-40gram whey som ellers har samme mængde Leucin, men giver ikke samme udslag.

Om dette så har en reel effekt på sigt er svært at vurderer, men BCAA er blevet utrolig populært på det seneste, og jeg tror ikke det er uden grund. Jeg selv begyndt at tage det, og føler at der er en vis gavnlig effekt. Desuden er det også blevet vist til at være effektivt under cut for at bevare muskelmasse.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Har jeg ikke spist inden træning, så tager jeg 10 g BCAA. Har jeg dog spist, så tager jeg dem under træningen eller senere mellem måltiderne.
Er stadig en smule overrasket over, hvor gode ens træninger kan være på trods af "næsten" tom mave.

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Kostplan: Vis kostplan

Ca. alt hvad du har skrevet er forkert Labze.

Mere et korstog mod kosttilskudindustrien i et håb at andre ikke bruger ligeså mange penge som jeg har gjort, hvilket er en betydelig mængde.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Houd skrev:Oh dear god

Jeg er overbevist (sarkasme kan være underlagt).

Labze skrev:Ignorer dette, virker til Houd har en agenda imod BCAA og andre kosttilskud for tiden :)

Ud fra de studier jeg har læst, er BCAA mest effektiv under træning og imellem måltider. Ideen med at tage BCAA imellem måltider er følgende. Forestil dig du spiser en portion mad hvor du indtager eksempelvis 50 gram protein. Dette øger din proteinsyntese, man har så lavet undersøgelser som viser, at selvom aminosyrene fra proteinen stadig er forhøjet efter 2-3 timer, så er proteinsyntesen faldet igen. Ved at tage BCAA imellem måltider spiker du altså din proteinsyntese igen imens der stadig er aminosyre i omløb som bliver brugt i denne process.

Grunden til at BCAA er et 'godt' supplement, er hvor effektiv det påvirker proteinsyntesen, en portion der svarer til du får 3 gram L-Leucin giver større udslag end 30-40gram whey som ellers har samme mængde Leucin, men giver ikke samme udslag.

Om dette så har en reel effekt på sigt er svært at vurderer, men BCAA er blevet utrolig populært på det seneste, og jeg tror ikke det er uden grund. Jeg selv begyndt at tage det, og føler at der er en vis gavnlig effekt. Desuden er det også blevet vist til at være effektivt under cut for at bevare muskelmasse.

Tak for et grundigt svar! Nu er jeg meget klogere på meningen med produktets effekt.
I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday.

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Dødløft: 155.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster