Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 989
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 986

Følg bodybuilding.dk på

Bedøm min KOSTPLAN

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle :)

Jeg har lavet en helt ny kostplan fordi jeg har fundet ud af at jeg ikke spiste nok :|
Nu har jeg lavet en ny kostplan som jeg vil følge. Så vis i ville være søde at give jeres mening om den. Er den god og varieret og den inholder det den skal og om det er nok mad jeg får om dagen til mere muskelmasse?
Den bedste måde at forudse din fremtid på - er ved at skabe den selv

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er jo fuldstændig umuligt at bedømme hvis du ikke kommer med nogle oplysninger?
Kostplanen passer protein mæssigt til en person der vejer ca. 96 kg, hvilket jeg tvivler på du gør.
Desuden synes jeg det er åndsvagt at lave en kostplan som du ikke vil følge, men bare "vise"?

Den største bommert er at du vil indtage det største måltid i din kostplan, på hele 748 kcal lige før sengetid, måltidet som består af meget frugt og hele 100 gram jordnødder vil være idiotisk at spise lige før sengetid da din krop er fuldstændig inaktiv i mange timer derefter, og derfor forbrænder du intet af det i forhold til hvis du f.eks. havde spist det om morgenen.
Som natmad kunne istedet for indtages 150gram tun og 250 gram hytteost blandet med diverse krydderier for at få lidt smag i det.

Held og lykke med kostplanen

/Asger
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Temple Gym

Logbog: Vis logbog

Insanity skrev:Det er jo fuldstændig umuligt at bedømme hvis du ikke kommer med nogle oplysninger?
Kostplanen passer protein mæssigt til en person der vejer ca. 96 kg, hvilket jeg tvivler på du gør.
Desuden synes jeg det er åndsvagt at lave en kostplan som du ikke vil følge, men bare "vise"?

Den største bommert er at du vil indtage det største måltid i din kostplan, på hele 748 kcal lige før sengetid, måltidet som består af meget frugt og hele 100 gram jordnødder vil være idiotisk at spise lige før sengetid da din krop er fuldstændig inaktiv i mange timer derefter, og derfor forbrænder du intet af det i forhold til hvis du f.eks. havde spist det om morgenen.
Som natmad kunne istedet for indtages 150gram tun og 250 gram hytteost blandet med diverse krydderier for at få lidt smag i det.

Held og lykke med kostplanen

/Asger

Tak for svar.
Faktisk vil gerne følge den kostplan jeg har lavet, har os tænkt på om jeg kan undervejs. Men jeg vejer 76 kg. Er 175 cm høj. det må så være for meget da jeg er langt under 96 kg. :D Men hvor meget skal min kcal daglig indtag så ligge? Og hvis der noget jeg burde skære af ville det være klogt at protein shake og jordnødder tages fra, og sætte hytteost istedet?

Du kunne f.eks. nøjes med 1 banan om dagen istedet for 3.
Fjern stort set alle de 100 g. jordnødder som natmad, og så spis 10-20 gram istedet for, det er fint nok at spise lidt SUNDT fedt inden senge tid da det nedsætter protein optagelseshastigheden.
Flyt frugten fra natmaden tidligere ind på dagen eller fjern det helt.
Derudover tror jeg ikke du vil få tid til 3 måltider mellem morgenmad og aftensmad dagligt, selvom det dog ville være optimalt.

Du kan regne dit ligevægtsindtag under kostplanen.
Brugeravatar

Insanity skrev:Du kunne f.eks. nøjes med 1 banan om dagen istedet for 3.
Fjern stort set alle de 100 g. jordnødder som natmad, og så spis 10-20 gram istedet for, det er fint nok at spise lidt SUNDT fedt inden senge tid da det nedsætter protein optagelseshastigheden.
Derudover tror jeg ikke du vil få tid til 3 måltider mellem morgenmad og aftensmad dagligt, selvom det dog ville være optimalt.

Tusind tak for hjælpen. :)
Det med at jeg kan regne min ligevægtsindtag har jeg slet ikke styr på hvordan man gøre? ](*,)
Og hvordan kan man vide om jeg ligger kalorieoverskud? :D

John cena skrev:
Insanity skrev:Du kunne f.eks. nøjes med 1 banan om dagen istedet for 3.

Tusind tak for hjælpen. :)
Det med at jeg kan regne min ligevægtsindtag har jeg slet ikke styr på hvordan man gøre? ](*,)
Og hvordan kan man vide om jeg ligger kalorieoverskud? :D

No problemo ;)
Ligtvægtsindtag kan du som sagt regne under kostplanen, når du opretter en ny kostplan skulle den gerne kunne regnes. Den er dog ikke 100% præcis men den skulle du godt kunne gå efter.
Ja du ligger i kalorieoverskud hvis du indtager mere end dit ligevægtsindtag?
For dit vedkommende skal du nok bare bulk i et godt stykke tid så du kan gain noget mass, når du så har fået en fin størrelse (selvfølgelig ikke for meget fedt), så kan du så begynde at cutte.

Under bulk skulle du gerne ligge ca. 300-500 kcal. over dit ligevægtsindtag.
Under cut skulle du gerne ligge ca. 300-500 kcal. under dit ligevægtsindtag.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster