Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 967
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 964

Følg bodybuilding.dk på

Begyndergains?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej allesammen,

Jeg startede på kostplan for knap 1½ uge siden, og jeg cutter altså. Jeg træner 4 gange om ugen imens, og jeg ligger i et fornuftigt kalorieunderskud. Jeg har fulgt planen til punkt og prikke, og har ligget i næsten 1000 kaloriers underskud om dagen. Nu når jeg stiller mig på vægten, kan jeg se at jeg har taget et halvt kilo på siden begyndelsen. Jeg vejede mig for morgenen af, før jeg spiste.

Er det de omtalte begyndergains der gør at jeg gainer selvom jeg cutter?

Reputation point: 0

Geografisk sted: København NV

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er noget helt galt med din logik der sorry.

Hvis du var i underskud ville du ikke kunne tage på (udover væske).

Dine "begynder gains" skulle jo komme fra noget ikke? Bare fordi man er nybegynder kan man ikke på magisk vis suge energi ud af den tomme luft. Det kommer af at du enten udregner hvad du spiser forkert, udregner dit ligevægtsindtag forkert eller ophober væske. Det er højst sandsynligt en af de to første grunde :)

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er hundrede procent sikker på at jeg har ligget i underskud, da det har været et rigtigt stort underskud.

Geografisk sted: København NV

Kostplan: Vis kostplan

Hør her

Det har krævet energi at opbygge det ekstra halve kilo du har taget på. Det kan ikke komme ud af ingenting. Hvis du er syg eller har en meget mærkelig diæt kan du have ophobet væske. Det er nok ikke tilfældet.
Det halve kilo kommer af at du har spist mere end du har forbrugt.
Desuden er 1½ uge lige lovlig kort tid til at bedømme en ny diæt. Men hvis du ligefrem har tage tpå gør du noget galt.

Der kan være andre og mere lavpraktiske svar til din problemstilling. Et halvt kilo er ikke meget. Måske du har:

- brugt en anden vægt?
- vejet dig på forskellige tidspunkter?

Hvis ikke, så ligger du ikke i underskud, desværre.

Edit: jeg skal lære at læse. Ud fra dine oplysninger, så ser det ud til, at du ikke ligger i underskud.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Når du starter ud med at træne øges din blodvolumen. Kroppen fortynder simpelthen bloddet med væske så der er mere at pumpe rundt under hårdt arbejde. Derudover bliver du bedre til at lagre kulhydrat og væske i musklerne, så det giver også lidt kg.
Det kan forklare din vægtøgning. Tager du kreatin kan det også binde væske og øge din vægt.

Begynder du ikke at tabe dig nu og fremefter så skal du til at tjekke om du snyder, om du spiser for meget på din plan, om du snyder dig selv med portionstørrelser.

Du kan pga. det med væsken godt tage på, uden at have fået for meget energi. Det fortsætter dog ikke med stigningen af væske i kroppen, så du skal som sagt begynde at tabe dig nu, med mindre du snyder med kosten/har en lorteplan.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster