Bruger login







Tilbudsguide, uge 22, 2019
Kaffe og ketchup!

Ugen der gik, uge 20, 2019
Overfald på Arnold og NY pro!

Tilbudsguide, uge 21, 2019
Oksekød og kylling!

Ugen der gik, uge 19, 2019
Skader og valg!


Statistik

Vi har 55555 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er falther

Vores medlemmer har i alt skrevet 2028573 indlæg i 86646 emner

16 nye indlæg i dag


Online
I alt: 466
Medlemmer: 16
Skjulte: 2
Gæster: 448

Følg bodybuilding.dk på

Ben- samt løbetræning

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Hej venner

Jeg har tidligere spurgt herinde om råd, da jeg, pga. uvidenhed og dårlig rådgivning, har daglige smerter i min venste arm (håndled og extensor musklerne) forårsaget af en overbelastning, der ikke fik den påkrævede hvile.

Smerten er ikke så slem igen, så det går jo nok, men jeg ved, at jeg ikke vil kunne komme til at træne overkrop i den nærmeste fremtid - hvis nogensinde igen - hvilket jeg har det OK med, selvom det er lidt nederen.

Jeg vil dog gerne begynde at træne igen men primært underkroppen i form af to bentræninger om ugen samt løb to gange om ugen, men jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal dele det op.

Jeg havde tænkt på noget ala:

Ben træning torsdag og søndag med fokus på squat i begge træninger. Progressionen vil være at tilføje et-to sæt om ugen og deloade efter 6-7 uger, når jeg føler mig godt opbrugt. Tempo vil være med fokus på en langsom excentrisk fase - især i squat så jeg undgår knæproblemer, hvilket jeg dog aldrig har haft - og en hurtig konsentrisk fase. Mavetræning vil også være en del heraf samt læg.

Løbetræningen ville så være inden bentræningerne, dvs. onsdag og lørdag, hvor målet er at opbygge udenholden og egentlig bare forbrænde nogle kalorier.

Lyder det OK?

Eventuelt nogle råd til, hvordan man som nybegynder starter op med at løbe, da jeg aldrig rigtig har gjort mig i det? Artikler? Links?

Målet med overstående er egentlig bare at komme i gang igen, da jeg havde min sidste rigtige træning i sluitningen af november sidste år, hvor min venstre arm begyndte at drille mig rigtig meget, hvorfor jeg valgte at stoppe på det tidspunkt - hvilket desværre var alt for sent. Målet er dog også at blive mere atletisk, tabe fedt og bare generelt få det bedre med min krop, som jeg havde det dengang jeg trænede næsten hver dag.

Mange tak :)

Vh Mathias
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 248
Tilmeldt: 27. mar 2018, 15:09
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Siden du ikke har trænet i knap 1/2 år, går jeg ud fra, din muskelmasse er mindre sammenlignet med tidligere... Så umiddelbart vil det nok give mest mening i starten at lægge mest fokus på og energi i bentræningerne. Løbetræning som supplement er udemærket, men det skal ikke være sådan, at du fyrer den så meget af på dine løbepas, at der ikke er energi til at smadre benene til træning. Og så er det vel egentlig bare vigtigt at du også tænker over at ligge i et lille kalorieoverskud, så musklerne kan vokse.

Du nævner selv, at du er uviden - måske vil det være en idé at investere i en personlig træner, som kan hjælpe dig med at nå dit mål :)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15. maj 2015, 18:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pas på at du ikke løber ind i skader når nu du vil starte op i så meget på samme tid.
Måske det ville være en idé at vente et par uger med løbetræningen og så gå nogle lange ture, cykle eller lave anden cardio der ikke belaster kroppen nær så meget indtil da?
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 536
Tilmeldt: 15. aug 2013, 19:39
Geografisk sted: Fyn
 
Træner her: Fitness Syd
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster