Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 923
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 920

Følg bodybuilding.dk på

Bill Star 5x5 Madcow

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,

jeg er gået i gang med at køre Bill Stars 5x5 Madcow.. Dette gør jeg primært, da jeg er relativt svag i både squat og dødløft, set i forhold til mine andre løft. Jeg har overvejet andre programmer, som eksempelvis Sheiko - det blev dog hurtigt droppet da det, for mit vedkommende, hurtigt blev alt for komplekst og avanceret til min smag.

Den version af programmet som jeg benytter mig af, ser således ud:

Madcow.png

Madcows er lige efter min smag. Supersimpelt. Dog meget kort!

Mit primære mål med programmet er at få øget min styrke i squat og dødløft.

Jeg har så valgt at tilføje 3 isolationsøvelser til programmet, som jeg vil køre 3x8-12.

Mandag: Lat raises, Concentration Curls, Triceps Pushdowns

Onsdag: Cable Flyers, Concentration Curls, Triceps Pushdowns

Fredag: Lat raises, Concentration Curls, Triceps Pushdowns

Mine tanker bag tilføjelserne er;

1. jeg kan næsten ikke nænne at køre et fulbody program, hvor bryst og skulder ikke begge bliver trænet direkte hver gang.

2. jeg har dog fanget at der må være en pointe med programmets opbygning, så derfor er mine valg af tilføjelser også faldet på lige netop isolationsøvelser, for ikke at trætte kroppen mere end nødvendigt.

Kan det lade sig gøre at gennemføre programmet med de tilføjede øvelser? - eller bør jeg måske skrotte dem, når jeg begynder at komme hen i den tunge fase af programmet (omkring uge 4-5)?

Nogen der har gjort sig nogle erfaringer med dette program, og eventuelt med lignende tilføjelser?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1) Hvorfor dog ikke, du skal nok blive stærkere alligevel.

2) Ok

Angående det egentlige spørgsmål, så kan du sagtens det. Du kunne evt. kigge på Bill Starrs fundament program her på siden. Det er mere eller mindre det samme. Dog er der dips og chin-ups med.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Kostplan: Vis kostplan

Jeg kørte selv programmet sidste år, hvor jeg også tilføjede lidt øvelser hist og her, det kan ses i min logbog, hvilket egentlig gik fint nok. Jeg måtte dog stoppe med programmet efter uge 6, som jeg husker det, grundet en skade :)

Reputation point: 15

Benjamin Reilly skrev:1) Hvorfor dog ikke, du skal nok blive stærkere alligevel.

2) Ok

Angående det egentlige spørgsmål, så kan du sagtens det. Du kunne evt. kigge på Bill Starrs fundament program her på siden. Det er mere eller mindre det samme. Dog er der dips og chin-ups med.

Tusinde tak for svaret! Jeg havde ikke lige set Bill Starrs fundament program, men jeg kan da godt se at det ligner det jeg har sat sammen. Så det er bare lækkert.

Styrkeliste

TheJack skrev:Jeg kørte selv programmet sidste år, hvor jeg også tilføjede lidt øvelser hist og her, det kan ses i min logbog, hvilket egentlig gik fint nok. Jeg måtte dog stoppe med programmet efter uge 6, som jeg husker det, grundet en skade :)

Tak for svaret! Den tjekker jeg ud. :)

Det tyder vist på at jeg ikke destruerer Bill's program helt, ved at smide lidt øvelser ind. :)

Styrkeliste

Forstår ikke helt der, hvor der står 3 rep og 8 nedenunder, altså ved fredagspasset. Skal man tage begge eller skal man vælge i mellem? I så faldt, hvilket så?

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 120.00

Logbog: Ingen logbog

Bendtner52 skrev:Forstår ikke helt der, hvor der står 3 rep og 8 nedenunder, altså ved fredagspasset. Skal man tage begge eller skal man vælge i mellem? I så faldt, hvilket så?

Du kører 3 gentagelser med den vægt der står angivet, derefter kører du et sæt med 8 gentagelser med den vægt der står angivet.

Reputation point: 15

TheJack skrev:
Bendtner52 skrev:Forstår ikke helt der, hvor der står 3 rep og 8 nedenunder, altså ved fredagspasset. Skal man tage begge eller skal man vælge i mellem? I så faldt, hvilket så?

Du kører 3 gentagelser med den vægt der står angivet, derefter kører du et sæt med 8 gentagelser med den vægt der står angivet.

I orden, tak for hjælpen :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 120.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster