Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1386
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

Billig tablet

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg kigger for tiden lidt på at købe en tablet.

Da mit behov i høj grad begrænser sig til en tablet, hvor jeg kan læse artikler og bøger i forbindelse med studiet og lidt skønlitteratur på sommerferien er min koncentration rettet mod den billigere end af skalaen. At kunne surfe, se film, m.m. er naturligvis et plus, men behovet og budgettet tillader ikke en tablet den mellem eller høje prisklasse. Det er dog sikkert, at skærmen skal være 10".

Jeg har især kig på denne sag: http://www.amazon.co.uk/NATPC-X210-Dual ... ords=natpc

Dual Core 10.1" 1gb RAM / 16gb STORAGE - ANDROID 4.1 Jelly Bean for 1.145 kr.

Det lyder jo billigt. Er der nogen, der har erfaringer med den model eller andre billigere model, der kan komme med anbefalinger eller advarsler?

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Først og fremmest, så vil jeg på det kraftigste anbefale en Kindle, hvis du skal bruge den til at læse på. Det er meget, meget bedre at læse på for øjnene. Jeg fik min Kindle til 500kr fra England (gennem Ebay) og den var endda i ubrudt emballage. De går til ret billige penge, hvis man er lidt tålmodig med sin søgning. Hvis du køber den igennem Amazon, så bid mærke i at man ikke kan købe den fra England, men at den skal sælges igennem den amerikanske, hvorved der kommer Told, moms og høj porto.

Hvis du gerne vil have en tablet, så skal det i mine øjne være med henblik på at du gerne vil bruge den på film, spil og apps. Det med at læse på en tablet er OK, men ikke det samme som en Kindle.
Dog vil jeg sige, at du skal passe på de billige tablets, da de fleste i bund og grund er lort. Hardwaren er lort, bygge kvaliteten er lort og der er ingen software opdateringer - det sidste er der dog som regel råd for, i form af custom ROM.
Egentlig ville jeg sige du skulle vente til Google I/O event er ovre, for at man ved aldrig hvad de pynser på. Der har gået RYGTER om en ny Nexus 7, hvilket vil være værd at vente på HVIS de nu annoncerer det. Det er dog kun en 7" tablet, så hvis du insisterer på en 10" så kan det måske betale sig at kigge efter en brugt iPad.

Jeg har en studiekammerat som har en Galaxy tablet, som synes det et er det arveste lort. Men han er dog Mac-fanboy, så hans mening er trods alt temmelig farvet.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tak for info. Når du siger, Kindle, så mener du den ældre model og ikke den nyere Kindle Fire, ikke? Den er £159, men det er kun 7". Jeg kender dog ikke softwaret på Kindles og er generelt mere bekendt med Android og de muligheder, der følger der.
http://www.amazon.co.uk/kindle-fire-HD- ... rds=kindle

Jeg har overvejet en Kindle, men det er så helt uden browsing muligheder eller software, der kan andet, ikke? Så kan Kindle Fire HD måske være mellemtingen. Hvordan er det med formater på sådan en? Er det noget med, den kun sluger Amazons format, eller er det e.pub, pdf og hele svineriet? Hvordan kan det være, det ikke er muligt at købe den gennem den engelske Amazon?

Jeg er nok snarere anti-Apple mand. Så jeg har haft kigget på Galaxy Tab 2, men det er nok overkill i forhold til, hvor meget jeg vil bruge den.

EDIT: Mht. at hardwaren på de billigere tablets skulle være lort, så er det netop min primære bekymring. Specs er jo imponerende til prisen, så det kan være svært at spotte, hvor de har sparet på produktet - Selvom der selvfølgelig er lidt sparet på den ikke eksisterende markedsføring.

ChristianR skrev:Tak for info. Når du siger, Kindle, så mener du den ældre model og ikke den nyere Kindle Fire, ikke? Den er £159, men det er kun 7". Jeg kender dog ikke softwaret på Kindles og er generelt mere bekendt med Android og de muligheder, der følger der.
http://www.amazon.co.uk/kindle-fire-HD- ... rds=kindle

Jeg har overvejet en Kindle, men det er så helt uden browsing muligheder eller software, der kan andet, ikke? Så kan Kindle Fire HD måske være mellemtingen. Hvordan er det med formater på sådan en? Er det noget med, den kun sluger Amazons format, eller er det e.pub, pdf og hele svineriet? Hvordan kan det være, det ikke er muligt at købe den gennem den engelske Amazon?

Jeg er nok snarere anti-Apple mand. Så jeg har haft kigget på Galaxy Tab 2, men det er nok overkill i forhold til, hvor meget jeg vil bruge den.

EDIT: Mht. at hardwaren på de billigere tablets skulle være lort, så er det netop min primære bekymring. Specs er jo imponerende til prisen, så det kan være svært at spotte, hvor de har sparet på produktet - Selvom der selvfølgelig er lidt sparet på den ikke eksisterende markedsføring.

Ja, jeg taler om E-bogslæseren med E-ink. Og hvad angår browsing, så har du ganske ret. Min kammerat købte lige efter mig en af de ældre modeller, som har et tastatur af knapper, hvilket gør sagen nemmere. Men på den jeg har, er knapperne on-screen, hvilket gør det til en umulig opgave hvis du vil browse. En e-bogslæser skal bruges til at læse på - ikke andet. Og den læser de fleste formater - PDF og alt den slags æder den uden problemer. Du behøver ikke amazons eget Ebogsformat, men det gør blot at tingene er skaleret så det passer perfekt til din Kindle. Den burde kunne sluge alle formater, og ellers kan de som regel konverteres til noget der passer.
Jeg har eksperimenteret en del med noget software, som beskærer teksten i en PDF fil. Det fungerer faktisk OK, når man lige leger lidt med det. Det betyder faktisk, at jeg har sparet mange penge på bøger dette semester, da de alle var tilgængelig per PDF, selvom det selvfølgelig ikke er heeeelt lovligt.

Mht. Tablets, så pas på de helt billige Kina-modeller i hvert fald. For de kan være lort, og så er den ikke værd at bruge. Af Android tablets kan jeg kun personlig anbefale Nexus serien, da det er det eneste jeg har kendskab til. Men igen, man kan installere Custom ROM, hvis softwaren er rigtig dårlig.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

Hold dig fra de helt billige og ukendte tables. 9.9 ud af 10 gange er det noget lort, selvom specs siger andet.

I 7"-8" skalaen bør du kigge på Nexus 7 eller Galaxy Note 8 - i de billige rækker. Ellers iPad Mini.

Er det udelukkende som e-bogslæser, er det Kindle, du skal have fat i.

Snakker vi større, skal du have en iPad. Jeg er ikke Apple fanboy, men de er bare bedre.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tak. Det var alle de svar, jeg ikke havde håbet. Det lader til, jeg enten må op i prisklasse eller nøjes med en rendyrket e-bogs læser.

@hr_bjoern: Du har ingen kendskab til Kindle Fire HD? Jeg har et svagt håb om, at det måske kan fungere som mellemtingen, der både er en god e-bogs læser, hvor muligheden for at bruge den til andet tablet-stuff stadig eksisterer?

Jeg kigger lidt mere på Nexus 7. Den springer heller ikke prisskalaen. Galaxy Note 8 synes ikke umiddelbart at høre til den billige prisklasse.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster