Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1845
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1842

Følg bodybuilding.dk på

Blende grøntsager?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, jeg har lidt svært ved at få spist grøntsager genneralt. (kan ikke li dem/er mega krædsen)
er igang med at ''lære'' det, men tager mig sgu lidt tid.
Men vil samtidig bare gerne have noget ordenligt mad indebors og grøntsager er jo vigtige.
Så er der nogen der blender deres grøntsager og drikker dem? er der en måde at få dem til at smage bare lidt godt, ved at blende dem?
så de er til at få ned, uden at få kvalme fornæmmelse ved hver tår? :P

Håber nogen har lidt erfaring her :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

evt fyr noget kanel i.. Plejer at overdøve smagen når man blender maden :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog

Kroghiez skrev:evt fyr noget kanel i.. Plejer at overdøve smagen når man blender maden :)

Tak. vil jeg prøve :)

Du kan køre 50:50 med frugt og grønt, så smager det super. Gå efter nogle frugter der er meget stærke og søde i smagen som granatæble og appelsin.

Her er lidt inspiration: https://www.youtube.com/watch?v=cqHRxr4a2-o

Hvis du ikke gider se det hele, så kan du spole frem til omkring 50 minutter, hvor han begynder at blende sine smoothies.
Till I Collapse!
Brugeravatar

Geografisk sted: København S

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Skunq skrev:Du kan køre 50:50 med frugt og grønt, så smager det super. Gå efter nogle frugter der er meget stærke og søde i smagen som granatæble og appelsin.

Her er lidt inspiration: https://www.youtube.com/watch?v=cqHRxr4a2-o

Hvis du ikke gider se det hele, så kan du spole frem til omkring 50 minutter, hvor han begynder at blende sine smoothies.

Super! mange tak for input :)

Jeg blender grønsager i min morgensmothie.

Pt er jeg rigtig glad for frost ærter og gulerødder fra Fakta. De er nogen smagsneutrale og bliver blendet fint. Sammen med min vanilje protein pulver er det helt ok.

Jeg smider nogen gange tomat, agurk etc i, hvis vi har nogle rester, men det er altså ikke nær så lækkert :D
Første maraton løbet i tiden 3.37.17 :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland

Gotlieb skrev:Jeg blender grønsager i min morgensmothie.

Pt er jeg rigtig glad for frost ærter og gulerødder fra Fakta. De er nogen smagsneutrale og bliver blendet fint. Sammen med min vanilje protein pulver er det helt ok.

Jeg smider nogen gange tomat, agurk etc i, hvis vi har nogle rester, men det er altså ikke nær så lækkert :D

Lader du så de frost grøntsager tø op først? eller blender de fint selvom de er frosne??
Tror jeg springer sådan noget som tomat over :P , men tror nu agurk kunne fungere fint i en grøntsags og frugt smoothie :)

Morzak skrev:

Lader du så de frost grøntsager tø op først? eller blender de fint selvom de er frosne??
Tror jeg springer sådan noget som tomat over :P , men tror nu agurk kunne fungere fint i en grøntsags og frugt smoothie :)

Tænkte jeg lige kunne nævne hvad jeg gør, selvom spørgsmålet ikke var til mig :P

Jeg laver selv mest juice end smoothies. Men de bløde grøntsager som ærter og kåltyperne lader jeg være frosne (fryser kål når jeg har købt for meget :D).
Gulerødder lader jeg tø op, da min blender / juicer ellers går i stykker. (kan bedst lide friske gulerødder, men ærter er frosne nu bedst) :D
- No Pain No Gain.
- Pain is weakness leaving the body.
- Get big or die trying.
- When you feel like quitting, think about why you started.
- You dont always get what you wish for. But you ALWAYS get what you work for.

Træner her: Sundhedscenter Allinge

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Ingen kostplan

Morzak skrev:

Det ryger direkte i blenderen. Den pose frost jeg snakker om er gulerødderne småtern, så det klare blenderen okay.

Jeg synes også det er dejligt hurtigt istedet for at skulle forbedrede alt muligt og samtidig synes jeg det smager fint og er netop en let måde at få nogle grønsager indenbords :)

Jeg kan godt drikke blendet agurk mv., men det er altså ikke så lækkert.

Jeg har tidligere blendet kylling, suppeurter osv., så min nuværende shake er for mit synspunkt rigtig nice :D
Brugeravatar

Hvis man smækker spinat, haricot verts eller lignende ned i en shake med noget frugt, smager det fint, med mindre man er ganske sart. Kanel-, lakrids- eller proteinpulver kan evt. tilføjes, hvis man vil forbedre smagen.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Kostplan: Ingen kostplan

BigHungry skrev:Hvis man smækker spinat, haricot verts eller lignende ned i en shake med noget frugt, smager det fint, med mindre man er ganske sart. Kanel-, lakrids- eller proteinpulver kan evt. tilføjes, hvis man vil forbedre smagen.

Ja kanel har jeg også gode erfaringer med. Alt efter hvad man blender kan man også smide oregano i eller jalapenos, hvis den skal smage lidt stærkt. Det er bare med at prøve sig frem :) Også igen det er bare at drikke den hurtigt, hvis det ikke falder i ens smag :D
Brugeravatar

Tak alle sammen for jeres input!
Helt bestemt en masse god inspiration jeg skal have prøvet af snarest :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster