Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Blive mere markeret

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er en mand med følgende data:

Alder: 37 år
Vægt: 72 kilo
Fedtprocent 16,2 % (Ifølge tanitavægt i centeret)

Jeg kunne godt tænke mig at få større muskler og blive mere markeret. Jeg har trænet styrketræning i ca. 7 måneder uden de store forandringer. Jeg træner 2-3 gange om ugen et full body program 8x4.
Mit spørgsmål er, hvad I vil råde en begynder til at gøre?

- Skal jeg ændre min trænning til f.eks. 4 gange om ugen med 2 split?

- Skal jeg i stedet forkuserer mere på min kost, jeg vejer jo ikke det vilde, men det kunne måske være en fordel at få fedtprocenten ned?

Har brug for råd, da min træning ikke rigtig hjælper noget. Er det meget sværere med min alder, jeg er jo ikke 16 år længere. O:)

Hvis det vil hjælpe kan jeg godt fremskaffe billeder der viser min nuværende kropsbygning.

Vh.

Zebra

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du må sætte dig et mål, enten at få større muskler eller blive markeret, for det er rigtig svært at opnå de to ting samtidig hvis man vil have rigtig gode resultater :) der er dog mulighed for at ligge i lean bulk hvor du typisk ligger 100-200 over dit ligevægtsindtag..
men fokuser helt klart på din kost! og hvis det er muligt så smid et ekstra træningspas ind :)

held og lykke med det

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

- Skal jeg i stedet forkuserer mere på min kost, jeg vejer jo ikke det vilde, men det kunne måske være en fordel at få fedtprocenten ned?

JA! Kosten er alfa og omega. Man kan godt ændre sin kropssammensætning uden at tænke over kosten, men det vil helt klart give meget bedre og hurtigere resultater, hvis du har styr på det mest basale. Så mit råd er at du læser nogle artikler om kost i artikelarkivet, for at få det mest basale på plads. Det vil hjælpe dig rigtig meget i din jagt på større muskelmasse.

En note vil dog være, at du skriver hvordan dit program er opbygget. Måske er dit program rigtig dårlig - i så fald vil du kunne optimere det og få meget bedre resultater. Især hvis kosten kommer til at spille samtidigt.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Du skal ikke fokusere mere, på hverken det ene eller andet. Fokuser på både din træning og kost, begge dele er sådan ca. lige vigtige.

Hvis jeg var dig, ville jeg først smide en del af fedtet, før jeg gik igang med at pakke noget muskelmasse på.

Læs evt. nogle artikler, det vil du have god nytte af (;

artikler/bodybuilding/bulking.html

artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html

artikler/bodybuilding/vejen-til-en-muskuloes-veltraenet-krop.html

artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html

:mrgreen:
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Mit råd er at du bulker med 500 kcal i overskud i 3, 4 eller 5 mdr afhængig af hvor godt fremskridt du gør, og husk nu endelig at øge vægtene i centeret så dine muskler får nyt at arbejde jævnligt og skift program, bare små ændringer hver 3-4 uge. Der efter kan du begynde et Cut og skrælde af og se hvad du har opnået, du kunne måske endda bulke i længere tid nu er sommeren jo næsten over og hvis du vil have resultater så bulk nu og til måske ja, du bestemmer selv, og sørg for at spis det rigtige så du kan tage en god masse :). Det virkede for mig :)

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster