Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1427
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1424

Følg bodybuilding.dk på

Bliver man tyk af proteinpulver?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB'ere.
Jeg har hidtil kun tager en shake med proteinpulver efter træning, som for tiden kun er 2 dage om ugen.
Jeg begynder dog snart at træne 4 gange i ugen igen, og havde derfor planlagt at tage 40g Protetinpulver efter træning.
Men, er det bedre at tage 40g hver dag?! Bliver man ikke tyk af at tage det, uden at have trænet?

Højde: 196 Cm.
Vægt: 84 Kg.

Mvh HanZi

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du får for meget i forhold til dit ligevægtsindtag så ja... Man bliver tyk af alt, hvis man får for meget af det jo :afraid:

Kostplan: Vis kostplan

Hanzi skrev:Hey BB'ere.
Jeg har hidtil kun tager en shake med proteinpulver efter træning, som for tiden kun er 2 dage om ugen.
Jeg begynder dog snart at træne 4 gange i ugen igen, og havde derfor planlagt at tage 40g Protetinpulver efter træning.
Men, er det bedre at tage 40g hver dag?! Bliver man ikke tyk af at tage det, uden at have trænet?

Højde: 196 Cm.
Vægt: 84 Kg.

Mvh HanZi

NOOOOO!!!!!!! du bliver ikke tyk af protein pulver! du bliver fed af at indtage mere end du forbrænder! #-o DAMN IT læs nu lidt på lektien istedet for at spørge direkte dumt. der er sgu da ikke svært at læse lidt for sig selv før man spørger om alt muligt.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

2gr protein per kilo du vejer mener jeg er det man cirka siger man skal have om dagen. Do the math :)

Og hvis det protein du tager får dig et godt stykke over dit ligevægts indtag så vil du jo tage på, så kan man enten skære på noget andet eller på proteinet.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Ja, selvfølgelig. Men Hvis jeg indtager 40g om dagen, og træner 4 gange i ugen + fysisk aktivitet hver dag. Er det så for meget?

Styrkeliste

Hanzi skrev:Hvad er det helt præcist ligevægtsindtag er, jeg har googlet det, men synes ikke der kommer nogle konkrete svar.
- Ja, selvfølgelig. Men Hvis jeg indtager 40g om dagen, og træner 4 gange i ugen + fysisk aktivitet hver dag. Er det så for meget?

igen.... hvis du kun indtager 40 gr prot om dagen så er det kun for lidt hvis du ikke får nok protein igennem alm mad. hvis du får det du skal bruge derigennem er der ingen grund til at bruge pulver og du vil derved skabe en kcal overoverskud, som du vil tage på af.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hanzi skrev:Hvad er det helt præcist ligevægtsindtag er, jeg har googlet det, men synes ikke der kommer nogle konkrete svar.
- Ja, selvfølgelig. Men Hvis jeg indtager 40g om dagen, og træner 4 gange i ugen + fysisk aktivitet hver dag. Er det så for meget?

Ligevægtsindtag = De antal kcal du skal indtage om dagen, for hverken at tage på eller ikke tage på.
Hvis du Bulker skal du spise 500 eller mindre kcal mere om dagen, hvis du cutter skal du spise 500 eller mindre kcal om dagen.

http://www.bodylab.dk/ligevægtsindtag-og-energiforbrug.asp er en god måde at finde dig ligevægtsindtag, og den er rimelig præcis
One man has enthusiasm for 30 minutes, another for 30 days, but it is the man who has it for
30 years who makes a success of his life."
- Edward B. Butler
Brugeravatar

Okay, mit energiforbrug ligger på omkring 3000 Kcal. Men jeg har ikke styr på hvor meget jeg indtager om dagen. Skal jeg anskaffe mig en kostplan?

Styrkeliste

Hanzi skrev:Okay, mit energiforbrug ligger på omkring 3000 Kcal. Men jeg har ikke styr på hvor meget jeg indtager om dagen. Skal jeg anskaffe mig en kostplan?

nej du skal gå i trænings centret en to tre gange om ugen og lære basal træning. Om aftenen når du keder dig går du ind og læser lidt rundt omkring på nettet ang ernæring, og andet fitness relateret. der er ikke nogen grund til at ligge kostplan som begynder. der skal bare trænes og spises godt med sund mad til at starte på.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du skal som sagt læse en masse artikler her på siden, inden du får nogen til at lave en kostplan til dig. Så tør jeg godt garantere, at du får en "aha"-oplevelse :-) For det er helt tydeligt, at du ikke har styr på mange helt basale ting.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

selvfølgelig bliver du ikke tyk af proteinpulver. Der er ikke særligt mange kcal i sådan en shake som du nævner der (40g). Du kan sagtens drikke en om dagen, også de dage, hvor du ikke træner(fordel den udover hele dagen).

Når du ser på, hvor mange proteiner der er i en shake ift. de få kcal. er det meget gunstigt at drikke shakes, hvis du vil have større muskler, og dermed også for at restituere.
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 5.00
- Dødløft: 5.00

Logbog: Ingen logbog

Okay, tak for svarene :)